Britská společnost econogo představila jednomístný elektrický skútr, pro jehož dobíjení již nejste omezeni délkou prodlužovacího kabelu a nemusíte ani vlastnit garáž.
Největší předností skútrů Yogo je možnost vyjmout lithium-železo-fosfátovou (LiFePO4) baterii a nabíjet ji doma či v kanceláři pomocí přenosné nabíječky. Majitelé tak již nemusí hledat parkování v dosahu elektrické zásuvky. Navíc skútr bez baterie se stává méně atraktivním pro zloděje, ať již pro svou nepojízdnost, či snížení hodnoty o cenu baterie, která v přepočtu stojí 18 000 Kč.
K dalším zajímavostem patří možnost přikoupení druhé baterie, která ve skútru poslouží ke zdvojnásobení dojezdu z 35 km na 70 km nebo jako čerstvě nabitá záložní baterie. Nevýhodou je však zvýšení hmotnosti o dalších 11 kg na celkových 112 kg. Samotné dobíjení 50 voltové baterie však trvá pouze jednu hodinu.
Econogo ve Velké Británii nabízí dvě verze modelu Yogo, které jsou shodně vybaveny 1500 wattovým bezkartáčovým elektromotorem. První verze odpovídá objemu 50 ccm spalovacího motoru a nejvyšší rychlost je proto omezena na 45 km/h. Druhá verze – Yugo S, které nemá restrikci, pak dosahuje nejvyšší rychlosti 60 km/h. Cena obou verzí s jednou baterií činí v přepočtu 60 000 Kč, za něž dostanete také dálkově ovládaný alarm či kotoučové brzdy na obou kolech.
Související články:
» Test: elektrické skútry EVC Group
» Test elektroskútru Akumoto A-10/70
» Test: elektroskútr Elektromoto ELM P4000 LI
Na představeném skútru je zajímavá také jeho podobnost, a to jak vzhledem, tak výkonem motoru, s modelem 168 taiwanské společnosti EVT. James South, spoluzakladatel společnosti econogo, se také netají tím, že přes dva roky hledal v Číně dodavatele jednotlivých součástí představeného modelu.
Yogo vyniká možností vyjmout baterie, krátkou dobou nabíjení a moderní technologií akumulátorů. Na druhou stranu taiwanský model 168 EVT je s lithium-polymerovými bateriemi k dispozici již za 48 000 Kč.