Štítek: elektrické motocykly
VIDEO: elektrická motorka Lightning Motorcycles jezdí jako blesk
Elektromotorky se dnes prezentují světu především skrze elektrická endura jako Quantya nebo stroje společnosti Zero Motorcycles. Začínají se už ale objevovat i cestovní motorky, jako je např. Brammo Empulse, nebo klasické superbiky, kteroužto kategorii skvěle reprezentuje stroj společnosti Lightning Motorcycles.
VIDEO: elektromotorka Chipa Yatese dosáhla nového rekordu
Motocyklový závodník a zároveň nadšenec pro elektromotorky Chip Yates aktuálně při závodech ve stoupání do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2011 nastavil nový rekord. Jeho elektrický motocykl zvládl závod během 12:50.094, rychleji než jakákoliv elektrická motorka předtím.
Nahá krása – elektromotorka Mission R
Mission Motors, mladá americká společnost vyvíjející elektrické motorky, se nebojí ukázat co je „uvnitř“. Svou elektromotorku Mission R představila už před časem. Teď odhalila některé unikátní inovace a designové postupy, které při jejím návrhu využila.
Brammo Enertia s novými batériami – Enertia Plus
Elektrický motocykel Brammo Enertia prešiel miernou technickou modernizáciou. Jeho nástupca nesúci prívlastok „Plus“ ponúkne celkom nový a výkonnejší akumulátor, no jeho cena sa na prekvapenie závratne nezvýši.
Elektromotorka
Stejně jako v případě elektromobilů by se mohlo zdát, elektrické motocykly jsou něčím novým a moderním. Opak je pravdou. Stejně jako elektrická auta, i elektrické motorky se objevily už v dávné historii motorismu. První zmínky o nich lze vystopovat údajně až do roku 1860. První skutečně pojízdné elektrické motorky pak vznikaly kolem roku 1911. Dnes je na trhu několik modelů, chystají se další a běžně se jezdí závody elektrických motorek TTXGP.
Elektromotorka na Linuxu
Hlavní město Norska se na dva dny stalo zároveň hlavním městem ICT technologií. Uprostřed města vyrostl stan, který byl až po okraj nadupaný nejmodernějšími technologiemi. Například elektrickou motorkou „poháněnou“ operačním systémem Linux.
Nové stroje od Zero Motorcycles pro rok 2010 – výkonnější, barevnější
Americký výrobce elektromotorek Zero Motorcycles ohlásil novou řadu modelů pro rok 2010. Jde o aktualiované verze elektrických motorek Zero S, DS, X a MX. Jsou rychlejší, mají vyšší zrychlení a kvalitnější baterie. A víc barev! pokračování
Elektrický superbike Mission One odložen na příští rok
Elektrická motorka Mission One se původně měla dostat na trh už během letošního roku. Jenže jak už to tak s podobnými projekty bývá, původní termín se podle výrobce Mission Motors nestihne. Nově je superbike plánován na druhé čtvrtletí 2011.
Závodní elektromotorka Mavizen TTX02 – laptop na kolech
Každý rok se v konvenčním centru Las Vegas sejdou nejbystřejší hlavičky z auto-moto průmyslu celého světa na veletrhu SEMA, aby si navzájem ukázaly co je nového. Akce není otevřena pro veřejnost, přesto se tam objeví kolem 100 000 lidí. Letošní ročník proběhl od 3. do 6. listopadu. a mimo jiné se tam představil i Azhar Hussain se svou elektrickou závodní motorkou TTX02.
KTM pracuje na elektrickém enduru
Zero Motorcycles a Quantya by brzy mohli dostat novou konkureci, ve svém oboru na slovo vzatou. Rakouské KTM se kromě vysněných konceptů jako je KTM X-BOW Roadster zabývá také vývojem elektrického endura. Jejich první elektromotorka by se měla objevit někdy kolem roku 2011. KTM dále pracuje na vývoji dvoutaktního motoru a společně s indickou firmou Bajaj také vyvíjí 125ccm motorku, kterou by mohla firma představit už letos v Miláně.
Vítězem TTxGP je Rob Barber
Dne 12. června se uskutečnil první závod TTxGP, neboli závody elektrických motorek. Isle of Man, slavný britský okruh, se tak stal domovem historicky prvního závodu elektromotorek na světě posvěceném mezinárodní motocyklovou federací (FIM). Vítězem závodu v kategorii profesionálů se stal Rob Barber z týmu AGNI X01. Dojel závod za 25:53:50 při průměrné rychlosti 140 km/h. Jeho strojem byla předělaná Suzuki GSXR 600 z roku 2007 se dvěma elektromotory Agni 95 a lithium-polymerovou baterií Kokam. Na druhém místě závodu skončil Thomas Schoenfelder z týmu XXL Racing Team a na třetím Mark Buckley z týmu Brammo, čtvrtý dojel Thomas Montano z týmu Mission Motors. Celý závod nepříjemně poznamenala smrt zkušeného 55letého závodníka Johna Crellina. Přesné okolnosti smrti dosud nebyly odhaleny, nicméně nejspíš šlo o nehodu.
Elektrické závody TTxGP 2010 s elektromobily, také v USA
Organizátoři světově prvního e-motocyklového Grand Prix s názvem TTxGP, které už za pár hodin odstartuje na britském Isle of Man, začínají odhalovat své další plány. Azhar Hussain, otec celého závodu, má v plán rozšířit jej brzy do USA, ale především možná už příští rok vpustit do závodu také automobily (srpen 2010). Resp. elektromobily. Už teď vyjádřila zájem společnost Tesla Motors, nepochybně jich však bude mnohem víc, například kalifornská společnost Saba Motors, která momentálně vyvíjí elektrický roadster.
Ostatně, samotný závod TTxGP podnítil celou řadu projektů elektromotorek. Do soutěže je letos přihlášeno 18 týmů včetně např. Brammo Enertia TTR od týmu Brammo, MotoCzyszk, Mission One či Evo Design. Organizátoři věří, že zahrnutí elektromobilů do závodu by urychlilo jejich vývoj podobným způsobem jako v případě elektrických motocyklů. Nápadu věří i marketingový manažer Tesla Motors pro Evropu Aaron Platshon. „Vítáme iniciativu TTXGP zahrnout do závodu elektromobily a věříme, že motoristická soutěž bude důležitou hybnou silou v dalším posunu technologie elektrického pohonu kupředu a dalším velkým lákadlem pro diváky,“ komentoval novinku pro magazín Wired.
Zero S – elektromotorka do města i na dálnici
Elektromotocykly si získávají čím dál tím větší oblibu. Quantya se úspěšné šíří Evropou, chystá se bezemisní závod TTXGP na Isle of Man a americká firma Zero Motorcycles uvádí po off-roadovém modelu Zero X novinku v podobě Zero S. Na první pohled jde poznat, že jsou to příbuzní. Elektrický motocykl nabízí sílu 31, maximální rychlost 96,6 km/h a dojezd až 97 km díky 4 kWh baterii. Samozřejmostí je integrovaná dobíječka, díky které motorku dobijete zhruba za čtyři hodiny. Celková váha motorky je 102,1 kg. Zero Motorcycles už teď přijímají předobjednávky, první dodávky by měly začít v květnu. Cena Zero S je stanovena na 9950 dolarů, v hrubém přepočtu asi 200 000 Kč. Na videu v článku se můžete podívat jak si elektromotorka Zero S vede na okruhu i v lehkém terénu.
Honda připravuje hybridní motorky
Včera jsme psali o tom, že prodej skútrů v USA strmě stoupl. Dnes tu máme aktualitu z Japonska. Honda, známý výrobce motocyklů a automobilů, oznámila, že do roku 2010 uvede na trh hybridní motocykly a od roku 2011 pak také malé elektrické motorky. Hybridní motocykly Honda budou k dispozici v kubaturách od 200 ccm do 1000 ccm s údajně až 50% snížením spotřeby paliva. Výrobní ceny by měly být sníženy díky pokrokům v oblasti miniaturizace hybridního pohonu a využitím stejných komponent jako v hybridních automobilech. Honda nabídne také nové elektrické skútry a následníka motocyklu Cub s motorem o velikosti 50 ccm a 125 ccm. Dojezd prvních malých elektromotorek Honda by se měl pohybovat kolem 30 km.