Elektromotorka ZERO SR: výkon, dojezd a styl

Americká firma ZERO Motorcycles se svými elektrickými motorkami slaví úspěch. Především s vrcholovou řadou ZERO S. Pro příští rok připravila vylepšený model ZERO SR. Nová řada elektromotorek se vyznačuje větším výkonem, větší maximální rychlostí a především dojezdem.

Elektrická motorka ZERO SR
foto: ZERO Motorcycles

Elektrický motocykl ZERO S se může pyšnit titulem „European e-Motorbike Of The Year 2013“ (evropský e-motocykl roku). ZERO S, patřící mezi tzv. streetfightery, pohání elektromotor o výkonu 40 kW (54 koní) a s točivým momentem 92 Nm dostupným již od nulových otáček.

ZERO Motorcycles nespí na vavřínech a pro příští rok přichystala verzi s přídomkem „R“ – ZERO SR. „Konfigurace „R“ motorky ZERO S je určena pro jezdce, kteří chtějí jezdit jednoduše rychleji a tvrději akcelerovat,“ dočteme se na oficiálních webových stránkách.

Budoucí zákazníci ZERA SR se mohou těšit na 660ampérový elektrický motor o výkonu 50 kW (67 koní) s točivým momentem 144 Nm. Oproti svému předchůdci tak „es-erko“ nabízí téměř o čtvrtinu vyšší výkon motoru a o 56 % vyšší krouticí moment.

ZERO SR v akci
video: YouTube

Zlepšily se také jízdní výkony. Maximální rychlost leží na hranici 164 km/h a maximální udržitelná cestovní rychlost je 137 km/h. ZERO SR má zrychlení jako supersportovní . Z 0 na 100 km/h se dostanete za 3,3 sekundy, resp. za 3,9 u těžšího modelu s rozšířeným dojezdem.

Zásadní pro případné zájemce je samozřejmě dojezd. Při jízdě ve městě je dojezd 220 kilometrů, při jízdě po dálnici rychlostí (112 km/h) pak klesá na 113 km. Lze si dokoupit speciální přídavný modul s baterií, který prodlouží dojezd přibližně o 25 %.

Jak si stojí elektrická motorka proti klasickým motorkám stejné třídy? ZERO SR má výhodu především ve svižnější akceleraci, avšak ve větších rychlostech naopak dominují motorky s klasický spalovacím motorem.

Výhodou elektrickým motorek jsou minimální náklady na jeden kilometr jízdy. Výkonově srovnatelná motorka spotřebuje na jeden kilometr tolik paliva, jako malý osobní automobil. Naproti tomu náklady na jeden kilometr jízdy u elektromotorek vyjdou maximálně na desetihalíře.

Bolístkou všech elektrických vozidel je cena. ZERO SR přijde na 323 000 Kč (16 995 dolarů), za speciální bateriový modul si připlatíte 47 000 Kč (2495 Kč). Naproti tomu motorku CB600F Hornet (75 kW) koupíte již za 185 000 Kč.

ZERO Motorcycles

12 Comments on “Elektromotorka ZERO SR: výkon, dojezd a styl”

  1. S elektrickýma motorkama
    S elektrickýma motorkama obecně, to je jak s elektrovoltaickýma panelama. Jednoduše se finančně nevyplatí, ať už je provozní úspora jakákoliv. Na vině je cena a pak cena za nový akumulátor, mimochodem na skútr Acumoto, se cena baterie pohybuje kolem 30 tisíc. Už jsem ji viděl zničenou po dvou letech, reklamace nebyla uznána, protože dle tvrzení prodejce, byl skútr přetěžován, majitelka jezdila každý den na chatu v zahrádkářské kolonii za městem do celkem obyčejného kopce 🙂

    1. Běžný normální a
      Běžný normální a rozumný smrtelník si koupí kvalitní značkový benzinový skútr (za stejnou nebo nižší cenu) a nebude riskovat, že mu vyhoří jeho dům po samovolném zkratu baterií, nebo že nedojede do bodu B a bude muset tlačit 20km k nejbližší zásuvce.

      1. Běžný normální a
        Běžný normální a rozumný smrtelník si koupí kvalitní značkový elektro skútr a nebude riskovat, že mu vyhoří jeho dům po samovolném výbuchu benzínu ! a rozfláka to celý dům na cucky :o) nebo že nedojede do bodu B a bude muset tlačit 20km k nejbližší benzince.

      2. Jde o to, že obyčejné
        Jde o to, že obyčejné benzinové skútry/motorky jsou levnější kvůli jejich snadnější dostupnosti a užívání po několika desítek let. Bohužel žijeme v době smogu, znečištování přírody atd. a je třeba se nad tím zamyslet. Elektrické skútry/motorky jsou skvělou alternativou pokud nechcete chodit pěšky. Vadou na kráse je cena, která je vysoko kvůli nižší poptávce. Ale pokud lidé to dokážou překousnout a koupit si je a bude větší poptávka, za několik let budou stejně cenově stejné jako kdysi bývaly benzinové vozy + zbyde ropa, sníží se emise a všichni se budem mít fajn

    2. Přesně jak píše mizuh,
      Přesně jak píše mizuh, to je jako srovnávat Teslu a přestavěného elektrického Favorita. Zero má 10x větší výkon, 4x větší dojezd (reálný, ne teoretický padesátkou) a úplně jinou ligu co se baterie i pohonu týče. A jde samozřejmě o kvalitní značkový výrobek od začátku projektovaný jako elektro a ne čínský opajcovaný benzín, kam se dodatečně nabastlil elektropohon.

      Cena uváděného top modelu je samozřejmě vysoká (ale u té číny je už vyloženě šílená vzhledem k tomu, co za to člověk dostane), nicméně běžné modely stojí polovic nebo ještě míň když si člověk koupí výběhový model a pořád jsou to stroje, co jízdními vlastnostmi strčí srovnatelné spalováky do kapsy.

      Doufám, že to nevezmete osobně, já mám čínské elektriky doma dvě a mám je rád, ale ta cena nových kusů naprosto neodpovídá.

Napsat komentář