Lexus RX 450h

Test: Lexus RX450h – tichý, komfortní a klidný (1.)

Filmové studio Pixar před několika lety ve svém animovaném snímku Wall-E vtipně nastínilo smutnou budoucnost lidstva. Zástupci člověčenstva v podobě odulých beček sádla se nechali celý den vozit v pohodlných vznášejících se křeslech a před napuchlými obličej si promítat komunikační kanály nebo zábavní pořady. Velmi podobně jsme si připadali při týdenním testování hybridu Lexus RX 450h.  

galerie: Lexus RX 450h
Lexus RX 450h Lexus RX 450h Lexus RX 450h

V první části našeho testu se podíváme na exteriér, interiér a krátce i historii crossoveru. Druhá část testu, která vyjde zítra, vylíčí naše dojmy z jízdy, naměřené hodnoty spotřeby a celkové výsledky. Kromě toho máme připraveno také video.

Nissan Quashqai

Nissan Qashqai nově jako hybrid

V roce 2007 představil rodinný vyráběný v jméněm Nissan Qashqai. Během posledních dvou let potvrdil svou oblíbenost mezi zákazníky, a tak se teď chystá nový model. Nissan z něj podle všech indícií chce udělat ekologické (slovníček: hybridní automobil).

Už příští rok by se tak na trhu měla objevit verze s . O pohon jedné nápravy se postará elektromotor, o pohon druhé zase benzinový agregát. Automobilka se podle informací webu AutoExpress také hodlá zabývat vývojem efektivnějších motorů, které se inspirují v řadě Nissan ECO.

BYD E6

Rok 2010 v USA – elektromobil BYD E6 proti Nissanu Leaf

Ačkoliv čínská automobilka BYD chtěla původně uvést svůj elektromobil E6 v USA už během roku 2010, později z těchto plánů sešlo. Přišel odklad na rok 2011. Teď je však podle Wall Street Journal opět všechno jinak a uvedení elektromobilu se údajně opět přesunuje na rok 2010.

Nejspíš není náhoda, že hruba v téže době má na tamní trh vstoupit také Nissan se svým elektrombilem Nissan Leaf. Crossover BYD e6 by měl nabídnout dojezd až 250 km při ceně asi 40 000 dolarů (v hrubém přepočtu cca 750 000 Kč). Do BYD investoval několik stovek milionů dolarů americký miliardář Warren Buffet, který zjevně nechce, aby jeho investice přišla na zmar.

galerie: BYD E6
BYD E6 BYD E6 BYD E6
BYD E6

BYD E6 – změní elektromobil z Číny pravidla hry?

Čína, jejíž ekonomika, téměř nezasažena krizí, i nadále alespoň papírově roste meziročně o jednotky procent, představuje podle většiny analytiků budoucí ekonomickou velmoc.  

galerie: BYD E6
BYD E6 BYD E6 BYD E6

Jak je patrné z v posledních letech zřejmého důrazu na obnovitelné zdroje energie, Říše Středu si je vědoma své úlohy v regionu a připravuje se na ni. Kromě jiného i v oblasti osobní dopravy, kde chce sehrát vůdčí roli v oblasti alternativních pohonů.

Velozzi SOLO

Velozzi SOLO – plug-in hybrid s mikroturbínou

Velozzi z Kalifornie je malá společnost zaměřená na vývoj dopravních prostředků šetrných k životnímu prostředí. Na svých stránkách sice tvrdí, že zaměstnává světové kapacity v oboru vědy, techniky a designu, nicméně z webových stránek a dosud realizovaných aktivit to spíš vypadá, že mají jednoho dobrého 3D grafika. Ten čas od času vypustí do světa obrázek nějakého zajímavého stroje, jako je to třeba nyní v případě plug-in hybridního crossoveru Velozzi SOLO.

Má jít o luxusní, lehký, ale přitom ekologický a moderní automobil dneška atraktivní pro všechny. Velozzi v tiskové zprávě píší, že při konstrukci vzali od začátku do úvahy fakt, že půjde o hybrid. Zaměřili se proto na využití lehkých materiálů – například nanotrubiček z karbonových vláken. Zároveň ale neopomněli bezpečnost, šetrnost ani spotřebu. „SOLO bude prostorné jako SUV, ale výkonné jako sedan,“ dušuje se Velozzi. Jako hlavní zdroj elektřiny mají posloužit li-ion baterie, které bude dobíjet mikroturbína schopná spálit cokoliv od benzinu přes naftu, ethanol, methanol, butanol, bionaftu až po zemní plyn. Součástí konceptu jsou snad všechny vychytávky, na které si lze vzpomenout, včetně superkondenzátorů a regenerativního brzdění. Spotřeba by se měla dostat na 2,3 l/100 km a max. rychlost 210 km/h při zrychlení z 0 na 100 km/h kolem šesti sekund. Kdy začne výroba? Prý mezi lety 20112012. Tak uvidíme!