Test: Lexus RX450h – tichý, komfortní a klidný (1.)

Filmové studio Pixar před několika lety ve svém animovaném snímku Wall-E vtipně nastínilo smutnou budoucnost lidstva. Zástupci člověčenstva v podobě odulých beček sádla se nechali celý den vozit v pohodlných vznášejících se křeslech a před napuchlými obličej si promítat komunikační kanály nebo zábavní pořady. Velmi podobně jsme si připadali při týdenním testování hybridu Lexus RX 450h.  

galerie: Lexus RX 450h
Lexus RX 450h Lexus RX 450h Lexus RX 450h

V první části našeho testu se podíváme na exteriér, interiér a krátce i historii crossoveru. Druhá část testu, která vyjde zítra, vylíčí naše dojmy z jízdy, naměřené hodnoty spotřeby a celkové výsledky. Kromě toho máme připraveno také video.

Historie křížence

Byla to značka Lexus, která jako první v roce 1998 přišla na trh s crossoverem. Tedy křížencem mezi luxusním sedanem a sportovně užitkovým vozem (SUV). Lexus RX450h je zástupcem již třetí generace těchto vozů, které se vyrábějí jak s konvenčním pohonem, tak i plně hybridním pohonným systémem.
Lexus RX 450h
První hybridní CUV přišly ale na trh teprve v roce 2005. Lexus RX 450h je druhou generací hybridních aut řady RX. O jeho pohon se stará Lexus Hybrid Drive odvozený od hybridního pohonu Toyota Synergy Drive. Srdcem automobilu je 3,5l zážehový šestiválec doplněný o dva výkonné elektromotory (123 kW vpředu, 50 kW na zadní nápravě). Maximální celkový výkon není prostým součtem všech agregátů, nicméně i tak zní 220 kW docela působivě.

Historie hybridů Lexus

Toyota s Lexusem může stavět na mnohaletých zkušenostech z vývoje a výroby hybridních pohonů. Obě tyto značky prodaly od konce roku 1997 do ledna 2009 po celém světě 1,7 milionu automobilů s hybridním pohonem. Prvním luxusním vozem na světě s plně hybridním pohonem se stal v roce 2005 Lexus RX 400h. O rok později navázal na tento působivý crossover první dynamicky laděný luxusní sedan GS 450h. Opět s ročním odstupem následovala první luxusní limuzína LS 600h s plně hybridním systémem založeným na vidlicovém osmiválci a stálým pohonem kol.

Luxus na první pohled

Automobil jsme dostali zapůjčen k testování v nejvyšší výbavě. Lexus je značka, která si své majitele hýčká už od prvních kroků směřujících k automobilu. Pohled na automobil je krásný a zejména v černé a bílé barvě vyniká jeho komfort. Aerodynamický koeficient 0,32 je jedním z mnoha detailů, které přispívají k ve své kategorii výjimečně nízké spotřebě a emisím.
Lexus RX 450h
Japonci navrhli auto budoucnosti, které klade důraz na každou křivku karoserie. I když jen tak stojí, vzbuzuje Lexus RX450h dojem jakési rychlé, tiché dravosti, ale přitom i harmonie. Například nenápadný zadní spoiler je jak funkčním, tak designovým prvkem. Jeho hlavním účelem je snížení aerodynamického odporu. Zároveň ukrývá zadní stěrač, třetí brzdové světlo a anténu pro rádio.

Loď na dotek

Podobně jako všechny nové hybridní vozy Toyota a Lexus, také hybrid RX450h se může pochlubit odemykáním s pomocí elektronického klíče. Ten stačí mít v kapse a prostě vzít za kliku, auto se samo odemkne (dotykem prstu na klice ho pak zase zamknete). Jakmile usednete za volant, můžete si elektronicky nastavit vyhřívanou sedačku včetně opěrky hlavy i polohovat volant. Tato nastavení je možná uložit pod tři různá tlačítka, a pak je opět rychle vyvolat kdykoliv když auto stojí pro různé řidiče.
Lexus RX 450h
Hybrid je uvnitř prostorný a řekněme „pohostinný“. Opět vyvolává dojem, že ty dva miliony, které za něj nový majitel utratil, nevylétly jen tak z komína, nýbrž byly moudře utraceny pro potěchu a pohodlí majitelova těla a mysli. Kožené sedačky pojmou své pasažéry s jemností a přizpůsobivostí, díky které do nich s chutí zapadne člověk prakticky jakékoliv postavy jako do peřin. Na dotek příjemné čalounění je doplněno dřevěným obložením, včetně volantu. Malý problém může způsobovat světlá barva interiéru, která se podle našich zkušeností rychle zašpiní i bez blátivé zimy.

Ovládání a přístrojová deska

Lexus RX 450h - přístrojová deskaModerní přístrojová deska je tvořena dvěma hlavními budíky a displejem. Pravý budík ukazuje rychlost, levý zobrazuje způsob jízdy. Pokud se ručička nachází v zelené zóně, znamená to nízkou spotřebu. Bílá zóna říká, že dvoutunový kolos už z nádrže sosá co hrdlo ráčí a modrá zóna pak znamená dobíjení baterií. Teprve jakmile ručička v modré zóně doputuje na spodní doraz, znamená to, že došlo na využití mechanických brzd – až potud brzdí hybrid dynamicky za pomoci elektromotorů, tedy rekuperuje energii zpět do NiMH baterií umístěných pod zadními sedadly.

Informace, které ukazuje displej mezi oběma budíky si můžete volit pohodlně s pomocí přepínání na volantu. Pravá ruka má pak i snadný přístup k řadící páce. Jde o automat, takže dostupné polohy jsou P (parkování), R (zpátečka), N (neutrál), D (drive) plus S (sekvenční řazení). Pod řadící pákou se nachází jednoduché polohovací zařízení sloužící k pohybu kurzorem na hlavním LCD displeji.
Lexus RX 450h
Ten najdeme rovnou nad rádiem a multimediálním přehrávačem Mark Levinson. Osmipalcový displej zapuštěný do přístrojové desky může při stání posloužit k přehrávání DVD. S patnácti reproduktory kvalitní audio soustavy 7+1 je přitom sledování filmu v autě zážitkem minimálně po zvukové stránce blízkým domácímu promítání. Samozřejmě pouze pokud vůz stojí. Při jízdě slouží displej jako GPS navigace, případně informuje o tocích energie v rámci automobilu.

Sériově-paralelní hybridní pohon
Lexus Hybrid Drive

U tohoto systému rozděluje hybridní převodovka, skládající se z planetového soukolí a dvou elektromotorů, výkon z jednotlivých zdrojů energie (spalovací motor, elektromotory). Díky tomu mohou hybridní modely Lexus fungovat pouze v režimu spalovacího motoru nebo samotných elektromotorů anebo jako spojení obou. V situacích, kdy spalovací motor běží nehospodárně, např. při rozjezdu a pomalé jízdě, pohání vůz pouze elektromotor a spalovací motor je vypnutý. Za normální jízdy větší rychlostí optimalizuje řídicí jednotka účinnost systému regulací podílu výkonu spalovacího motoru a elektromotorů. Přebytek výkonu spalovacího motoru se ukládá do akumulátorů pro pozdější použití, např. při akceleraci, kdy je činnost spalovacího motoru podpořena točivým momentem elektromotoru. Kdykoli není spalovací motor k provozu automobilu zapotřebí, elektronická řídicí jednotka jej ihned vypne.

Lexus RX 450h

Tiché svezení

Z Lexusu dýchá komfort z každého kousku interiéru. Dokonce i tlačítko Power zapuštěné v chromovém kroužku dává okatě najevo kolik na něm muselo strávit designérů času a úsilí. Jakmile se tlačítka dotknete, hybrid nehlučně nastartuje a vy se můžete vypravit na cestu. Více zítra ve druhém pokračování článku.

49 Comments on “Test: Lexus RX450h – tichý, komfortní a klidný (1.)”

  1. Dobrý den. Tato diskuse
    Dobrý den. Tato diskuse obsahuje příspěvky lidí, kteří evidentně nemají zkušenost s vlastnictvím většího majetku. Netuší, co by s nimi jeho vlastnictví udělalo. Jejich postoje k větším autům jsou nevěrohodné, protože zavánějí závistí.

    Znám spoustu lidí, kteří k obstojnému majetku přišli poctivou prací a vytvářením hodnot, které jejich zákaznici oceňují. Tito lidé pracují do úmoru, nekradou. Tito lidé, které znám, reálně pomáhají bližním (dary místním organizacím i konkrétním potřebným lidem, charita), místo aby se zdržovali planými diskusemi na netu. Většinou. Patřím mezi ně a dnes dělám výjimku ;), protože mi tohle „antikapitalistické“ žvanění připadá nefér. Kde by tito „řadoví občané“ byli bez zaměstnavatelů ochotných riskovat? Podnikali byste sami místo nich?

    Přestože mi velké vozy pro město nejsou úplně sympatické, i já jsem nakonec po dlouhém váhání koupil (hybridní) větší auto, ne však offroad. Mám velkou rodinu, a velké auto je pro cestování pohodlné (to snad uzná každý), a taky nechci, aby nás při nehodě převálcoval náklaďák. Až půjdu do důchodu, budou mé nároky jiné, a bude samozřejmě stačit menší vůz. Myslím.

    Podle mě: mít ty možnosti a rodinu na krku, koupíte si taky pohodlné a bezpečné auto (4×4 atd.), abyste byli v klidu. Těm z vás, kteří neměli možnost vlastnit více majetku a přesto zobecňujete a urážíte, vzkazuji: přál bych vám zbohatnout dlouholetou prací 12hodin denně víkendy nevíkendy; ale do té doby vám pokud jde o názory na „kapitalisty“ nevěřím ani slovo.

  2. Teréňák do města je
    Teréňák do města je kravina.A vypovídá to o inteligenci těch kteří s ním po městě jezdí.Kdyby se radši zaměřili na vývoj el.skútrů a motorek tak by to bylo užitečnější pro mnohem víc lidí.Když nic nevezu tak je kravina tahat s sebou 2tuny plechu se spotřebou 8l.Děsím se budoucnosti plné línejch tlustejch rozežranejch prasat…

  3. Je to pro rozežrance. Ale
    Je to pro rozežrance. Ale je dobré, že zbohatlíci nákupem tohohle auta podpoří rozvoj technologií, využitelných např. pro městské autobusy.Mě osobně štvou automatické převodovky-je to NUDA. Já bych to teda nechtěl,ale každého baví něco jiného,takže nebudu říkat dobré/blbé.

    1. Také nechápu, proč si
      Také nechápu, proč si někdo postaví barák za 20 mega, když by mu jistě stačilo bydlet v baráku za 4 mega…
      Neschovávejte závist za nepochopení, prosím…
      Já také „nechápu“, proč se vyrábí auta s Vmax>200km, když legálně nemůžete u nás (ani u vás) takto (a ani moc bezpečně) jezdit. (Ve skutečnosti majitelům Ferrari závidím, ale lepší je schovat závist za nepochopení, že? 🙂 )
      Prostě někomu se ty auta líbí a Vám je do toho prd.

      1. Nie je to závisť, je to
        Nie je to závisť, je to len plýtvanie – myslel som na hybridný pohon, ktorým sa teraz vozidlá tejto kategórie vybavujú. V skutočnosti to ale nemá efekt, pretože ekológia sa pohne niekam, až bude masovo chápaná.
        Tých pár technologicky vyspelejších vozidiel to nespraví.

        1. Tak na toto auto nebude mať
          Tak na toto auto nebude mať skutočne veľa ľudí, na to by museli buď kradnúť alebo mať fakt dobrý job. Tiež by som povedal, že je to dosť plýtvanie. Už samotná karoséria SUV… Aby si človek kúpil ekologické auto, musí splňovať 2 predpoklady: 1. Musí na to mať love a 2. Musí také auto chcieť. Málokedy bývajú splnené oba a preto je ešte stále tak málo hybridov/elektromobilov. Väčšina ľudí z vyšśích vrstiev to chápe takto: „Keď mám tie prachy, tak si predsa nekúpim elektromobil s nízkou rýchlosťou a malým dojazdom. To radšej poriadny športiak čo dá aspoň 250km/h a hlavne má zvuk“. A nižšie vrstvy buď tie peniaze nemajú, alebo tvrida, že keď kupujú obmedzené auto, tak ho chcú lacnejšie. „You give me less, I want to pay less“ (Who killed the eletric car). Problém je v tom, že v týchto končinách uvažujú ĺudia nad omnoho „dôležitejšími“ vecami ako auto. Prečo? Lebo o nich nie je dobre postarané, všetko je drahé a v takomto štáte im je jedno, na čom jazdia. Je to naozaj smutné.

          1. Uvědomte si, že kategorie
            Uvědomte si, že kategorie lidí, pro které je toto auto určené, si prostě chtějí koupit SUV.
            Takže si koupí buď benzínový V6 Touareg nebo Q7, bude to žrát nejméně 15-17 litrů na 100km nebo si pořídí RX450h, které je ve stejné kategorii a přitom jezdí za 9 litrů.
            To není o tom, jestli si koupím normální auto nebo SUV, ale že si chci koupit SUV a pokud si koupím RX, tak budu plýtvat méně než s jiným autem STEJNÉ kategorie. A o toto tady jde!

            1. S tímto názorem
              S tímto názorem souhlasím. Navíc úspěšní lidé, kteří si tohle auto můžou dovolit zákonitě budou chtít následovat další a budou se domáhat třeba levnějšího hybrida. Zvýšená poptávka zákonitě vygeneruje nabídku a i SUV může být přínosem. Tedy v té optimističtější verzi scénáře :o)

              1. Máte pravdu. Dneska je
                Máte pravdu. Dneska je hybridní technologie stále drahá věc, která se nyní strká do dražších aut, kde zvýšená cena není tolik na očích a úspěšní lidé se stávají „early-adopters“, kdy nákupem hybridních SUV a limuzín financují vývoj lepších a levnějších hybridních technologií, které se pak budou moct nasadit i do normálních aut a budou si to moci dovolit i normální lidé.
                Takže z toho budou těžit všichni.
                Proto nechápu komentující, kteří „odsuzují“ prodej těchto aut.

            2. Tak keď už niekto na
              Tak keď už niekto na niečo také má, tak mu môže byť spotreba ukradnutá….. Ale ide o to, že karoséria SUV má aerodynamiku tehly. A ešte stále nie je na trhu hybrid, ktorý by bol dostupný naozaj všetkým. Napríklad taká Honda Insight je najlacnejší hybrid,ale za cenu 19000 si bežný občan radšej dopraje komfort a kúpi si bohato vybavenú Octaviu na LPG, ktorá je ešte k tomu variabilnejšia.

              1. Žádný šetřílek si
                Žádný šetřílek si nebude kupovat hybridní RX za 70.000EUR, aby šetřil benzín. Přiznám se k tomu, že mám v rodině Priuse i předchozí RX400h. RX jsme kupovali kvůli tomu, že manželka chtěla vysoký posez a pohon 4×4. RX jsme kupovali zejména kvůli těmto vlastnostem a nízká spotřeba byla prostě jen třešnička na dortu, která potěší peněženku a přinese lepší pocit, že nespotřebávám zdroje víc než je nutné.
                Co se týče vašich poznámek o běžném občanovi, tak opakuji (snad naposledy), že Lexus NENÍ auto pro běžného občana, je to prostě auto vyšší třídy jako BMW X5, Audi Q7, atd. Taky si u BMW stěžujete, že jejich X5 si nemůže dovolit běžný občan s průměrným platem 700 EUR?
                Pokud chcete hybrida pro běžného občana, můžete si vybrat Hundu Insight, Toyotu Prius, Toyotu Camry a Auris (poslední dva zatím ne u nás).
                Samozřejmě vždycky tyto hybridní auta budou dražší než normální. Přirovnal bych to k ceně dřevěné chatrče a technologicky vybavenému pasivnímu domu. Technologie navíc nejsou nikdy zadarmo.

                1. Takže záver? Hybridy sú
                  Takže záver? Hybridy sú pre vysoké vrstvy a tí, čo kradnú. Priemerný občan si šetrné auto skrátka nemôže dovoliť.

                2. Ano, máte pravdu. Stejně
                  Ano, máte pravdu. Stejně jako v roce 1988 jsem si také nemohl dovolit koupit IBM PC AT, protože bych za něj dal 5 svých ročních platů. A dneska si počítačů můžete za průměrný plat koupit i více než jeden.
                  Nicméně hybridy nejsou jen ve vyšších třídách. Za cenu lépe vybavené Octavie si můžete pořídit taktéž dobře vybavený Prius nebo Insight.

                3. Technologia hybridov aj
                  Technologia hybridov aj elektromobilov je davno vymyslena. Vyssiu cenu oproti beznym autam robia baterie, ale aj tak by som povedal, ze auta typu prius a Insight maju vysoko nadhodenu cenu. Tento Lexus je aj z ekonomickeho, ekologickeho a aj technickeho hladiska nezmysel a kupit si ho moze asi len clovek, ktory sa nevyzna vo svojich pocitoch-slusne povedane. Bud chce niekto ekologicke a usporne, alebo drahe reprezentacne auto u ktoreho su vsetky ostatne parametre nepodstatne.

                4. Bože můj, Vy fakt
                  Bože můj, Vy fakt nemyslíte hlavou.
                  Nikdo, kdo si kupuje hybridního Lexuse, tak ho nekupuje kvůli tomu, aby ušetřil. Hybridní pohon je prostě třešnička na dortu, je to nice-to-have a ne must-to-have. Asi jako elektrické otevírání/zavírání kufru. Kvůli tomu bych si auto nevybíral, ale když to tam je, tak proč to nepoužívat.
                  RX oproti Vám vlastním a kdybyste zažil tu dynamiku zrychlení např. ze 100 na 160 kmh, tak pochopíte, proč si to lidé kupují.
                  K té druhé větě, je vidět, že do problematiky vůbec nevidíte. Vyšší cenu nedělají pouze baterie. Viděl jste například převodovku, která na kola přenáší sílu ze dvou zdrojů (spalovací motor a elektrický motor), umí přepínat mezi těmito zdroji a třeba i při brždění používat zpátky elektromotor jako generátor?

                5. U Lexusu cenu zvysuje ta
                  U Lexusu cenu zvysuje ta prevodovka, to je pravda, ale Insight, ani Prius ju nemaju a aj tak su to dost drahe auta. Obidve dosahuju nizku spotrebu hlavne kvoli malym odporom vzduchu a nie kvoli tomu, ze su to hybridy. Hybrid moze dosiahnut maximalne vyrovnanie mestskej a mimomestskej spotreby. U osobneho auta so spotrebou 12 litrov to ale nie je vobec dolezite.

                6. Co to je za nesmysl?
                  Co to je za nesmysl? Samozřejmě že každý hybrid (včetně Priuse a Insightu) má spešl převodovku, která se umí pracovat se „dvěma vstupy“ a jedním „výstupem“.
                  Máte částečnou pravdu s tím odporem vzduchu. Jezdím s Priusem a v zimě (díky tomu, že musí kvůli topení skoro pořád běžet motor) se zvedá spotřeba ve městě více, než by se mi líbilo. 🙂 Odpor vzduchu je důležitý hlavně mimo město ve vyšších rychlostech, ve městě při popojíždění to takovou roli nehraje.

                7. Skuste si najprv o tom, ako
                  Skuste si najprv o tom, ako ma zladeny elektromotor a klasicky motor Prius a insight nieco precitat, nez zacnete diskutovat. Myslim, ze sme sa bavili o planetovej prevodovke Lexusu. Ma Insight, alebo Prius takuto prevodovku podla vas?

                8. Hmm, za a) jsem se bavil
                  Hmm, za a) jsem se bavil obecně o dražší převodovce (jako jeden z mnoha, ne jediného, důvodů, proč je hybrid dražší) a za b) jste právě prokázal, že o tom nic nevíte.
                  Insight, Lexus i Prius používají CVT převodovku, ne planetovou. Takže mé odpovědi na Vaši otázku zní:
                  1) ANO, Insight ani Prius nemají planetovou převodovku, ALE ani Lexus nemá.
                  2) ANO, Insight i Prius mají tutéž převodovku jako Lexus – CVT.

                9. ‚ANO, Insight ani Prius
                  ‚ANO, Insight ani Prius nemají planetovou převodovku, ALE ani Lexus nemá.‘

                  Teraz kratky citat, ak dovolite:

                  ‚Sériově-paralelní hybridní pohon
                  Lexus Hybrid Drive

                  U tohoto systému rozděluje hybridní převodovka, skládající se z planetového soukolí a dvou elektromotorů, výkon z jednotlivých zdrojů energie (spalovací motor, elektromotory).‘

                10. No, nevím co hulíte, ale
                  No, nevím co hulíte, ale planetové soukolí nemusí být planetová převodovka. Jezdím s Priusem i s Lexusem a asi bych si musel všimnout, kdyby se převodovky chovaly jinak. 🙂
                  Nevím, odkud máte váš zdroj, ale já ho mám od mechaniků Lexusu/Toyoty a i když se podívám do specifikací na oficiálních stránkách Lexusu, tak tam jasně vidím: Electronically Controlled continuously Variable Transmission (ECVT) with Manual Shift and Snow modes.
                  Já tam vidím jasně CVT, Vy ne?

                11. No nehulim nic. To ako sa
                  No nehulim nic. To ako sa prevodovka navonok chova, nie je dane tym, ci je planetova, alebo klasicka, ale odstupnovanim prevodov. Vacsina automatickych prevodoviek je planetovych. Automaticke prevodovky maju obvykle o nieco nizsiu ucinnost, co vyplyva skor zo sposobu, akym funguju.

                12. Pokud se o převodovky
                  Pokud se o převodovky trochu zajímáte, tak variátor (CVT) od planetové převodovky poznáte. Stačí se s tím projet. Prostě v hybridních Lexusech a Priusu naleznete variátor, ne planetovou převodovku. Variátor poznáte i od toho, že když na to dupnete, tak motor si nastaví stálé otáčky a pak se pouze plynule mění převodový poměr, což je právě vlastnost variátoru. Zažil jsem pouze jeden variátor, který se navenek choval jako planetová převodovka – a to v Lexusu LS. Tak „jakoby“ simulujete při ručním řazení jednotlivé stupně – ale defacto se jedná o variátor, kde se „napevno“ nastaví určitý převodový stupeň.

                13. To, o com teraz pisete, nie
                  To, o com teraz pisete, nie je klasicky variator, ale HSD system pouzivany v Priuse a Lexuse (nie v Insighte). Tie planetove prevody v prevodovke sluzia na prenos vykonu elektromotora a klasickeho motora.

                14. HSD je obchodní název pro
                  HSD je obchodní název pro systém jako celek – Hybrid Synergy Drive. Neříká to nic o technickém řešení, je to jen obchodní název pro řešení jako celek.
                  Netvrdím, že v rámci HSD nejsou použity planetové převody, ale tvrdit, že je to planetová převodovka je asi jako tvrdit, že automatická převodovka je vlastně manuální, protože řadící páku naleznu také u manuální převodovky. 🙂
                  Planetová převodovka má x převodových stupňů, resp. pospojováním více planetových převodů dostanete více převodových poměrů. Tyto převodové poměry jsou pevně dané, který je dán rovnicí: počet zubů uvnitř otvoru + počet zubů pastorku : počet zubů na pastorku.
                  Oproti tomu variátor má proměnlivý poměr „jediného“ převodového stupně.
                  Proto když v Priusu nebu Lexusu dupnu na plyn, tak se motor nahodí do „správných“ otáček a tyto otáčky drží z nuly až do 200kmh – jen se mění převodový poměr v převodovce.
                  Jak byste toto docílil s planetovou převodovkou?

                15. No pokial sa chcete hrat na
                  No pokial sa chcete hrat na slovicka, co je a co nie je planetova prevodovka a kolko musi mat planetovych a klasickych prevodov, tak by sa tym dalo urcite stravit peknych par rokov. Planetove prevody su vyhodne prave pri zlucovani vykonu z viacerzch zdrojov. Mimochodom existuju aj variatory. V HSD sa ten prevod zachovava prave regulaciou otacok elektromotora. Nie je to ziadny mechanicky variator a je to mozne prave len vdaka tym planetovym prevodom. podobny system sa pouzival uz davno pri kombinacii mechanickeho a hydraulickeho pohonu v niektorych strojoch-napr. kombajnoch, ale miesto toho hydraulickeho pohonu sa pouziva elektromotor.

                16. Aby som tuto diskusiu nejak
                  Aby som tuto diskusiu nejak zmysluplne ukoncil, napisem Vam tu este jeden svoj nazor:
                  Prius aj Lexus su auta vyvinute pre zisk autoservisov a predajcov a od nejakeho idealu spolahliveho, ekonomickeho a ekologickeho auta maju dost daleko. Cielom vyrobcu je podobne, ako u sucasnych aut pouzit co najviac zlozitych dielov, co sa v ekonomickej terminologii nazyva „pridana hodnota“. Vsetky dalsie hladiska sa mi zdaju byt druhorade. Su to podla mna len imidzove auta, nic viac, nic menej. Spotreba nafty, alebo benzinu sa da aj u sucasnych motorov znizit lacnejsimi rieseniami na uroven „najpokrokovejsich“ hybridov, ktore sa dneska vyrabaju.

                17. Zda je to image nebo ne, to
                  Zda je to image nebo ne, to už je jiná diskuze. Asi je to na úrovni, zda vlastnit Ferrari, když 130kmh na dálnici zvládnu i s Fabií.
                  Kdo prostě nezažil u hybridního Lexusu tu dynamiku zrychlení ve vyšších rychlostech, ten prostě nepochopil, jaké jsou výhody hybridu. Tady je video z testu http://jdem.cz/cvdb4, kolik aut dokáže 0 na 250 zrychlit tak rychle? Pak pochopíte, že kvůli spotřebě ty elektromotory v autě nejsou. Menší spotřeba je vedlejší efekt, ne prvotní účel.
                  Co se týče poslední věty, dám Vám příklad:
                  Auto1: Toyota Landcruiser 3.0D diesel (společník manželky)
                  Auto2: Lexus RX 400h 3.7l (manželka)
                  Auto3: VW Touraeg 3.6l benzín (známý)
                  Auto1: Spotřeba 10.5l nafty
                  Auto2: Spotřeba 9.8l benzínu (teď to mám na palubním compu)
                  Auto3: Spotřeba 17l benzínu
                  Auto1: Pomalé, zrychlení mizerné, nad 100kmh člověk auto tlačí očima
                  Auto2: Zrychlení do 100kmh (7.8s), do 200kmh velmi příjemné na SUV
                  Auto3: Zrychlení do 100kmh dobré, nad 140kmh už nemá moc síly.
                  Auto1: Zvuk jako traktor. Než se ohřeje, tak je posádka vyklepaná.
                  Auto2: Zvuk OK, příjemný zvuk šestiválce.
                  Auto3. Zvuk OK, příjemný zvuk šestiválce.

                  Pokud tedy chci v této kategorii benzínové auto, tak hybridní Lexus mi nepřijde jako špatná volba. Vám ano?

                18. Pokial si clovek zvoli, ako
                  Pokial si clovek zvoli, ako hlavne kriterium na kupu auta jeho zrychlenie a pohodlie, tak je to dobra volba. Ja to tu skor posudzujem podla kriterii, ktore sa kladu na hybridy vseobecne (spotreba, cena, dalsie parametre).

                19. No když se kouknete na
                  No když se kouknete na spotřebu, cenu, tak je tento Lexus OK (pokud vybíráme v téže kategorii, abysme neporovnávali hrušky s jablky) nebo ne? 🙂

                20. Vy sa asi radi hrate so
                  Vy sa asi radi hrate so slovickami, ze? Co je to „stejna kategorie“?
                  -je to kategoria hybridov?
                  -je to kategoria SUV?
                  -je to kategoria sportovych aut?
                  -je to kategoria aut s nizkou spotrebov?
                  -je to cenoca kategoria?

                21. Ano, rád si hraji se slovy.
                  Ano, rád si hraji se slovy. 🙂
                  Stejnou kategorii aut bych (z mého pohledu) popsal asi takto:
                  – Auto je kategorie SUV (vysoký posez řidiče)
                  – Náhon 4×4 (bydlíme na kopci s prudkým stoupáním)
                  – Je benzínové (nemám rád diesely, které smrdí a práší saze)
                  – Rozumné zrychlení, (pro mě je přijatelné pod 10s na 100kmh)
                  – patří do dané sociální vrstvy (co si budem povídat, auto, stejně jako hadry nebo bydlení vás řadí do sociálních vrstev)
                  Výsledkem tohoto filtru jsou: VW Touareg, Audi Q7, Volvo XC90, Lexus RX450h, BMW X5/6, Porsche Cayenne, Ininity FX, Nissan Murano a pár dalších.
                  Tohle je pro mě stejná kategorie jako Lexus RX. Pokud tedy srovnávat Lexus RX, tak s auty v této kategorii. Takže tvrdit, že Lexus RX žere 10 litrů a že to je moc, že s Octavií mohu jezdit za 5, to mi přijde mimo mísu. Protože kupec Lexusu RX nebude kupovat Octavii, pro něj je alternativa Lexusu RX třeba VW Touareg, které za 5 litrů rozhodně nejezdí.

                22. No pokial to beriete, ako
                  No pokial to beriete, ako kategoriu „Lexus“, tak je to najlepsie a zaroven aj najhorsie auto vo svojej kategorii, pretoze to auto vytvara samostatnu kategoriu. pokial si vytvorite svoju vlastnu kategoriu, v ktorej bude to auto najlepsie (taka kategoria sa da asi vzdy vytvorit), tak to auto bude skutocne najlepsie.

                23. OK. Přestaneme
                  OK. Přestaneme slovíčkařit. Já, Toyota (a Lexus) tomu budeme říkat variátor a Vy planetová převodovka. 🙂

                24. Ale chápete ten rozdiel?
                  Ale chápete ten rozdiel? Pre priemerného občana je dôležitá hlavne variabilita a spoľahlivosť auta. Tak si radšej kúpi luxusne vybavenú Octaviu, neź Insight v základnej výbave. A s Octaviou TDi sa dá dosiahnuť spotreba 5l, takže v čom je ten Insight výhodnejší? Ešte k tomu je na nižšej podvozkovej úrovni. Ale každopádne, keby somsi mal vybrať ja, a mám tých 20 000 eur, tak neváham a kupujem Insight.

                25. Ano, chápu rozdíl. Nevím,
                  Ano, chápu rozdíl. Nevím, co myslíte tou variabilitou. Kafe ani večeři mi hybrid neudělá. Vaše auto ano?
                  Spolehlivost? Vy máte problém se spolehlivostí hybridů? Já ne.
                  Co se týče „drahosti“ hybridů – jejich problém je v tom, že nemají „sociální“ výbavu, takže se blbě srovnávají např. s Octávkami, kdy v základní výbavě hybridů máte věci, které u Škodovky tvrdě doplácíte.
                  K té výhodnosti hybridů (oproti Vám uvedené O TDI)… Dám Vám příklad: Bydlím na vesnici, kde celá vesnice má plyn. Ze sta baráků jich deset topí odpadky a totálně zasmradí okruh 10 km. Jejich argument? Plyn je dražší, takže topí čím se dá. Prostě ekologie je většinou vždy dražší než „neekologie“.

                26. S týmto súhlasím, ale v
                  S týmto súhlasím, ale v dnešnej dobe si ľudia kupujú hybridy hlavne pre prestíž. Samozrejme, česť výnimkám.

                27. A proč ne pro prestiž? Je
                  A proč ne pro prestiž? Je na tom něco v tomto případě špatného?
                  Nicméně (ač jsem nadšenec do elektriky a vlastník hybridů) tvrdím, že hybridní auta jsou slepá cesta. Ale potřeba jsou, kdy automobilky se postupně „učí“, jakým „neropným“ směrem se vydat a nákupem (a tímpádem jejich zkoušením v reálu) hybridních vozů přispíváme vývoji dalších řešeních. To už je úděl early-adopters. 🙂

                28. Tak sa dohodnime na tom, že
                  Tak sa dohodnime na tom, že hybrid je prvý krok k elektromobilu. Keď si budem kupovať auto, určite to bude aspoň ojazdený hybrid (´04 Prius)

                29. Jestli se v blízké
                  Jestli se v blízké budoucnosti neobjeví vynález, který zestonásobí efektivitu ukládání elektrické energie, tak elektromobilům nedávám šanci. Spíše vidím budoucnost ve vodíku a palivových článcích. 🙂

                30. Vsak tak to potom aj vyzera,
                  Vsak tak to potom aj vyzera, ked o kupe auta rozhoduju zeny. Potom uz nejde o rozumne zvazenie parametrov.
                  „Ale ja potrebujem z toho poriadne vidiet“ – najlepsie ako z bagra.
                  „Sak ma to smyklo do jarku, potrebujem stvorkolku“ – pritom aj Tatru osemkolku by supla do jarku.
                  „A to sa ako pomestime do toho kufrika?“ – staci vyhodit polovicu topanok a ide sa.
                  „A ked do mna niekto nabura?“ – vacsina dopravnych nehod vodiciek je na parkovisku.
                  … ani nejdem dalej pokracovat.

                31. Je vidět, že jste již
                  Je vidět, že jste již zbytečně dlouho (možná několikrát) ženatý. 🙂
                  Opravdu jste mne rozesmál. Díky.

  4. Keby… Kdyby… Jasně,
    Keby… Kdyby… Jasně, pokud by to stálo jako Octávka, tak by to nebyla jedna z vlajkových lodí Lexusu, ale masovka pro lidi.
    Prostě se smiřte, že ne každý dosáhne na takovéto koráby a většina lidí bude jezdit autem do 20.000 EUR…
    Lexus si dělá svojí cenovou politiku a jistě má spočítané, jaké musí nasadit ceny, aby se jim vrátily investice do tohoto vozu. Proč by to tedy měli prodávat za 15.000 EUR, když se najde dostatek lidí, co to koupí za 70.000 EUR…

    1. Je pravda, ze Lexus nemoze
      Je pravda, ze Lexus nemoze byt rovnaky, ani podony Toyote (cenou, vybavou), lebo by si tato znacka sama konkurovala. Aj ten najlepsi hybrid (ktory nie je plug-in), moze dosiahnut maximalne vyrovnanie spotreby v meste a mimo mesta. Otazka je len v tom, ci je az taky problem dodat, k tomuto autu zariadenie na dobijanie zo siete, popripade trochu zvacsit bateriu.

Napsat komentář