Suzuki, japonská automobilka, která je 9. největším výrobcem automobilů na světě, se prozatím v oblasti hybridů a elektromobilů neangažuje příliš hlasitě. To se má ale brzy změnit. V Japonsku začala testovat svou elektrickou dodávku Suzuki Every s dojezdem 100 km.
foto: Wikipedia, Mytho88
Suzuki není v Evropě ani USA zdaleka ne tak známá značka jako třeba Toyota nebo Honda (o srovnání s automobilkou Nissan by se dalo diskutovat, ale pořád jde o všeobecně známější brand než Suzuki).
Přesto, i Suzuki naskočilo na zelený vláček a chce být aktivní jak v oblasti elektromobilů, tak i hybridních aut. Konkurence je ale daleko vepředu. Mitsubishi už před třemi měsíci ohlásilo, že má objednávku na 100 elektrických dodávek Minicab i-MiEV.
Suzuki teprve v Japonsku začíná testovat první prototypy své vlastní elektrické dodávky nazvané Suzuki Every. Ta má stejně jako Minicab i-MiEV dojezd 100 km na jedno nabití. Plně se dobije během pěti hodin z 200V zásuvky.
Suzuki Every, původně Carry, se vyrábí už od roku 1961. Jde o jednu z nejoblíbenějších mikrododávek v Japonsku.
Dojezd 100 km vypadá pro dodávku v našich podmínkách jako nutné minimum. V japonské megalopoli jménem Tokyo je to ale více než dost na celodenní provoz – tedy popojíždění z jedné ulice do další.
Elektrická verze dodávky váží o 200 kg více než ta poháněná spalovacím motorem. Přesto auto uveze stejných 250 kg nákladu. Zajímavé je, že samotné auto není určené pro výrobu.
Data získáná testováním chce Suzuki využít pro vývoj nových generací svých aut. V srpnu 2016 se totiž chystá otevřít Centrum pro vývoj technologií pro šetrná auta nové generace.
Jenže to je pět let vzdálená doba. Mezitím si Nissan, Toyota, Honda, General Motors a další budou porcovat trh a je otázka kolik zbude na Suzuki, které na vlak zjevně naskočilo s velkým zpožděním.