Rodina Smetanových z Třebotova se bude moci následujících šest měsíců podílet na utváření budoucnosti automobilové přepravy. Po tuto dobu totiž budou pro své soukromé potřeby využívat elektromobil Škoda Octavia Green E Line. Jako první rodina mimo automobilku se tak zapojí do testovacího programu elektromobility v podmínkách skutečného provozu.
foto: Škoda Auto
V Zákaznickém Centru Škoda Auto byl dnes slavnostně předán elektromobil Škoda Octavia Green E Line do soukromého užívání. Po dobu šesti měsíců bude bílá Octavia Combi na elektrický pohon sloužit rodině Smetanových ze středočeského Třebotova.
“Celá naše rodina je elektromobilem nadšena,“ říká Tomáš Smetana z Třebotova. „Okouzlil nás jeho tichý provoz, ale ještě důležitější je pro nás úspora energie a ochrana životního prostředí. Jsme rádi, že můžeme svým dílem přispět k dalšímu rozvoji elektromobility.“
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Ministerstvo průmyslu a obchodu zkouší elektromobil Škoda Octavia
Od 11. října do 7. listopadu 2012 se mohli zájemci o testování elektromobilu Octavia hlásit na facebookových stránkách Škoda Auto Česká republika. Soutěž měla dvě části. V první museli zájemci vyplnit dotazník. Ten hodnotil mimo jiné jaké má rodina zázemí potřebné ke každodennímu používání vozu nebo konkrétní příklady využívání úsporných technologií v domácnosti.
Z důvodů zajištění dostupnosti servisní a technické podpory bylo dalším kritériem bydliště nejdále 50 km od Prahy. Ve druhé části bylo třeba odpovědět na tipovací otázku kolik ujetých km bude na tachometru vozu Škoda Octavia Green E Line. Soutěže se zúčastnilo celkem 1 083 rodin.
Smetanovi a jejich tři děti budou vůz následujících šest měsíců využívat jako svůj hlavní rodinný Automobil. Cílem testovacího programu je prověřit praktické možnosti bezemisní mobility v podmínkách běžného provozu.
Po českých silnicích jezdí testovací flotila deseti elektromobilů Škoda Octavia Green E Line. Vůz, který budou používat Smetanovi, před nimi testovala rodina jednoho ze zaměstnanců společnosti Škoda.
Většinu ostatních vozů využívají instituce a firmy, jako například Správa Pražského hradu, energetické společnosti ŠKO-ENERGO a ČEZ, ŠkoFIN, Ministerstvo životního prostřední nebo Vysoká škola ekonomická v Praze.
Všechny testovací vozy jsou vybaveny senzory a zařízením pro sledování nejrůznějších jízdních parametrů, jako je rychlost nebo množství energie spotřebované či naopak získané zpět rekuperací.
K datům mají prostřednictvím mobilní sítě okamžitý přístup specialisté z Technického vývoje společnosti Škoda Auto, kteří tak mohou získat průběžný přehled o využití vozu, stavu jeho elektrického systému a úrovni nabití akumulátorů, nebo o průběhu jejich dobíjení a vlivu na elektrickou síť.
Škoda Octavia Green E Line vychází z modelu Škoda Octavia Combi. S elektromotorem o výkonu 85 kW dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za dvanáct sekund a dosáhne maximální rychlosti 135 km/h.
Elektrická energie je uložena v lithium-iontové baterii, jejíž dobití si vyžádá zhruba dvě a půl hodiny a její kapacita stačí k dojezdu 150 kilometrů. Měla by tak stačit běžným denním potřebám většiny Evropanů.
Vývoj elektrických pohonů je významnou součástí rozsáhlé strategie pohonů a paliv. Do té patří i další zdokonalování a vývoj úsporných přeplňovaných motorů s přímým vstřikováním, známých pod zkratkami TDI a TSI.
Testování a vývoj nových druhů pohonů by se měl v budoucnu soustředit v novém zkušebním centru agregátů v Mladé Boleslavi, jehož výstavba byla nedávno zahájena.
Součástí výběrového
Součástí výběrového řízení byl i souhlas se zveřejňováním průběhu testování. Myslím že byly i otázky jestli se uživatel má možnost připojit k facebooku. Viděl jste někdo nějakou stránku, na které by byla alespoň zmínka jestli je rodina spokojená????
je mi zle z toho, jaxi z nas
je mi zle z toho, jaxi z nas automobilky desitky let utahuji.. a snazi se co nejvice oddalit prodej. Ony na tom ztrati strasne moc… bojim se, ze tohle dokonale auto, ktere neni treba vubec testovat, ale prodavat, bude po 6mesicich rodine odebrano a sesrotovano jako EV1 od GM pred 10!!!! lety :'(
Připojuji se k
Připojuji se k blahopřání hodně šťastných kilometrů. Přestože média poslední dobou nestíhám příliš sledovat – zejména TV, ale u éo mi vůbec nevadí – mám pocit, že hlavní kredit Š-A bouchá jen při těch předáváních :-/
Nebo viděli jste někde rozhovory nebo přímo vyplývající analýzy přechodu na elektroflotilu u těch mnoha institucí, kam se e-Octavie již na několik týdnů dostala? To je to nejzajímavější, nikoliv pan Kristl desetkrát z jiného úhlu (se vší úctou k němu).
Už zase!? Prosím už ne!!
Už zase!? Prosím už ne!! Raději už něco vyrábějte…
Kdysi jsem si myslel, že se Škoda stane štikou v koncernu VW, ale zatím je z ní líný kapr…
Přeji další testovací
Přeji další testovací rodince mnoho hezkých zážitků s
Škoda Octavia Green E Line