BMW má k dispozici několik stovek testovacích elektromobilů Mini E. Aktuálně ve spolupráci s Kalifornskou univerzitou v Davisu zveřejnil studii chování uživatelů elektrického auta. Ta se zaměřila na 120 rodin z Kalifornie, New Yorku a New Jersey, které měly auto k dispozici od června 2009 do června 2010.
foto: BMW
Studie, kterou si automobilka objedná od univerzity na svá vlastní auta samozřejmě nemůže vyznít příliš kriticky. A není to ani případ BMW a jejích elektromobilů Mini E. Např. zjištění, že „100 % respondentů považuje řízení elektromobilu za zábavné a praktické pro každodenní využití“ je nutné brát skutečně s rezervou.
Jsou tu ale i další, zajímavější poznatky:
- 90 % respondentům dostačoval elektromobil pro jejich každodenní dojíždění a další potřeby
- 71 % z nich najelo denně méně než 64 km, 95 % dokonce méně než 130 km
- 99 % tvrdilo, že dobíjení doma je jednoduché
- 71 % respondentů je nyní více nakloněno nákupu elektromobilu než před rokem
- 9 % je však méně nakloněno nákupu elektromobilu než před rokem
Studie je jen součástí celé sady výzkumů, ve kterých se BMW Group zaměřuje na elektromobilitu a elektromobily. Dále probíhá v Číně, Německu a Británii.
Řidiči na elektromobilu Mini E oceňují nejen zábavné řízení, ale také tichý chod a skvělé zrychlení. Zajímavé je, že podle studie z Davisu si řidiči elektromobilu vytvářejí své vlastní „jízdní teritorium“.
„Řidiči začali mluvit o Mini E jako o jakémsi speciálním způsobu prozkoumávání jejich regionu. Ve svém benzinovém autě samozřejmě mohou jet kamkoliv, ale rádi mluví o tom kam mohou jet ve vém Mini E,“ komentuje výsledky Tom Turrentine, ředitel centra pro výzkum Plug-in hybridních a elektrických aut na UC Davis.
Jinými slovy tím chce říct, že řidiči elektromobilu s dojezdem kolem 140 km (v kalifornském teplém podnebí, v mrazech výrazně klesá) se musí před cestou dál než 30-50 km dobře rozmýšlet jak, kudy a kam pojedou. A to jim dává příležitost přemýšlet o tom co jejich region vlastně nabízí.
Strach z nedostatečného dojezdu není podle výsledků studie mezi ZKUŠENÝMI řidiči Mini E problém. „Zjistili jsme, že domácnosti přizpůsobily své požadavky na mobilitu schopnostem vozidla a dokonce začali prozkoumávat možnost maximalizace využití Mini E,“ řekl Turrentine.
Opět se pokusíme přeložit: lidé začali hledat způsoby jak s elektromobilem dojet co nejdál, tj. k čemu je rekuperace a kde najdou dobíjecí nebo ještě lépe rychlodobíjecí stanice.
BMW v současné době připravuje druhou fázi své elektromobilní strategie s vozy BMW ActiveE. Výsledky studie jsou podle zástupců BMW velmi cenné a přímo ovlivní vývoj dalších elektrických aut od BMW. Během letošního roku půjde do testovacího provozu flotila vozů ActiveE, v roce 2013 se pak začne sériově vyrábět elektromobil BMW i3.
Od konce roku 2011 pak bude Mini E k dispozici na vybraných trzích USA k pronájmu za 499 dolarů měsíčně.
to yuri:
No to je prave
to yuri:
No to je prave ten rozdil, ja si dovedu predstavit,ze budu mit jeden elektromobil co da 120-130km za den, akdyz pojedu na dovolenou a budu nucen jet autem, pujdu do pujcovny…. A ver, ze ve finale na tom budu lepe i financne, za predpokladu ze by ten elmobil byl za cenu cca stejnou nebo lehce vyssi nez benzinak
to suhlasim
to suhlasim
Nehledě na to, že lze
Nehledě na to, že lze naprojektovat, buď benzinový přenosný spalovák jako generátor, nebo přidat kárku s bateriema. 🙂 Jako to je na netu u nějakého amíka.
To je pravě rozdil asi mezi
To je pravě rozdil asi mezi vyspělou Amerikou a průměrnou Evropou.Z USA přišla praxe mit dvě a vice aut v rodině.Byl a je to nejen prakticky důsledek uspěšneho zaměstnani a podnikani členu rodiny,ale i prestiže rodiny.U nas jsou těmito protagonisty Trpišovsky a Mareš.I když přece asi rozdily v nich jsou.Hrat si na amerikana byt jim prakticky je rozdil,nejen v majetku ale i v uvažovaní.
este ma napadla jedna otazka
este ma napadla jedna otazka do vyskumu…mohli s ich spytat ci si vedia predstavit elektricke auto ako JEDINE auto ktore by mali k dispozicii