Bavorská automobilka BMW je dnes po celém světě známa díky luxusním limuzínám s vynikající spotřebou. Ve vývojových laboratořích ale konstruktéři už pár let připravují elektromobil BMW Megacity, se kterým má německý výrobce obrovské ambice. Do jeho výroby investuje 400 milionů euro.
Nemalé peníze spolkne jak vybudování výrobního závodu v Lipsku, tak vývoj a výzkum. BMW například hodlá opravdu ve velkém využívat pro karoserii vozu materiály z uhlíkových vláken. Zejména pro elektrická auta je toto výhodné, protože to zásadně sníží jejich hmotnost. To znamená vyšší dojezd při menší spotřebě energie.
Jednotlivé komponenty nejen pro elektromobil Megacity dodají firmy SGL Carbon a SGL Automotive Fibers GmbH & Co KG. Jako baterie poslouží elektrickému autu lithium-iontové SB LiMotive baterie. Stejné, které BMW nasadí do elektromobilu ActiveE.
Po vypuštění čistě elektrického modelu Megacity by údajně mohla následovat ještě hybridní verze s malým 1.0l dvouválcem, který by fungoval jako rozšiřovač dojezdu.
Kromě továrny v Lipsku údajně BMW pokukuje také po dalším výrobním závodu v Číně. Zatím ale není jasné, zda tamní výrobky půjdou především na export, nebo je bude BMW v Číně přímo prodávat.
BMW Megacity je prozatím kódové označení celého projektu nového malého elektromobilu do města. Finální jméno automobilka BMW oznámí už tento měsíc. Je proto velmi pravděpodobné, že samotné elektrické auto se v plné parádě představí na autosalonu v Ženevě.
Mluvčí BMW prozradil magazínu Just-auto.com v této věci řadu zajímavých podrobností: „Jméno je podobné BMW M. Je příbuzné další naší značce, ale je to trochu něco trochu jiného – je to marketingově specifické. Budeme auto prodávat jako pod-značku, kterou oznámíme 21. února.“
Z výše uvedeného spletence si můžeme poměrně jasně odvodit, že BMW zřejmě využije svou značku Mini a přidá k ní nějaký přídomek jako „Electric“ nebo podobně. Výsledkem by mohlo být BMW Electric Mini nebo něco podobného.
Zároveň mluvčí BMW potvrdil, že automobilka se zdaleka nehodlá omezit jen na pronájem vozu, jak se spekulovalo dříve, ale samozřejmě jej bude i běžně prodávat. Vzhledem k tomu, že zřejmě půjde o podznačku řady Mini, nebude cena jistě nijak nízká.
Zcela jistě bude BMW Megacity (anebo BMW Electric Mini, chcete-li) stát víc než například elektromobil Nissan Leaf (ten např. v Británii stojí 23 350 liber po započtení státní dotace 5000 liber). Jenže kdo by od značky BMW čekal nízkou cenu?!
Elektromobil BMW Megacity by se měl na trhu objevit v roce 2013. Nabídne dojezd údajně až 250 km. Pro srovnání, současné testovací elektrické přestavby Mini E mají max. dojezd 160 km. Nejsou ovšem vybaveny komponentami z uhlíkových vláken, které má Megacity hojně využívat.