Autosalon v Paříži dnes otevřel své brány novinářům. A česká Škoda Auto okamžitě nasadila nejtěžší kalibr. Už pár dnů se spekulovalo, že hlavním překvapením by letos mohl být elektromobil. Skutečně, česká automobilka představila elektrickou Škoda Octavia Green E Line. Kromě toho také předvedla nová šetrná auta řady Greenline.
Škoda Octavia Green E Line je přestavěná Octavia Combi. Do auta byly vestavěny lithium-iontové baterie (180 článků) o energii 26,5 kWh a hmotnosti 315 kg. Auto je vybaveno elektromotorem s max. výkonem 85 kW a nejvyšším točivým momentem 270 Nm. Na jedno nabití ujede elektrická Škodovka až 140 km. Akumulátor je uložen pod střední a zadní podlahou a zabírá i část zavazadlového prostoru. Ten má i tak objem 430 litrů a dvojité dno.
Testovací prototypy pro firmy
Plné dobití baterií nového elektrického auta trvá osm hodin. Ze 400V zásuvky pak polovinu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne elektromobil během 12 vteřin. Škoda nasadí do testovacího provozu v České republice a Německu během příštího roku asi 20 vozů Octavia Green E Line. Budou určeny především pro vybrané firmy.
Ekologický pohon Škody Octavia Green E Line se projevuje také na vnějším vzhledu. Studie je lakována v odstínu perlová bílá, chromované prvky na přídi, zádi a na kolech tvoří decentně elegantní akcent. Působivý barevný kontrast proti tomu tvoří lesklá černá střecha vozu. V ní se nachází panoramatické střešní okno s integrovanými fotovoltaickými články.
Výroba za tři roky?
Řidič Octavia Green E Line zůstává díky inteligentním ukazatelům na přístrojové desce vždy pánem situace. Permanentně dostává důležité informace o aktuálním výkonu, spotřebě a stavu nabití akumulátoru i o zbývajícím dojezdu vozu. Displej navigačního systému navíc zobrazuje aktuální tok energie. Řidič tak v každé situaci ví, zda právě proud spotřebovává nebo zda je energie získávána zpět – například při brzdění nebo brzděním motorem při sjíždění svahu.
Podle ČT24 se mladoboleslavská automobilka chystá vyrábět svůj první elektromobil v horizontu tří až čtyř let. Teď ho čeká náročné testování a teprve jakmile bude Škodovka s autem po všech stránkách spokojena, může být uveden na trh. Prozatím ale není jasné, zda půjde ve finále o přestavěnou Octavii nebo jiný model. České firmy už na elektrický pohon přestavěly např. také Superb (Superbel) a Škodu Roomster.
Nová generace úsporných aut Greenline
Kromě svého prvního elektrického auta představila Škoda na autosalonu v Paříži také druhou generaci vozů Greenline. Jde o Škoda Octavia Greenline, Škoda Yeti Greenline a Škoda Superb Greenline s naftovým motorem 1.6l s přímým vstřikováním a výkonem 105 koní. Škoda Fabia a Škoda Roomster řady Greenline jsou vybaveny motory 1.2 TDI CR s výkonem 75 koní. Obě motorizace jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic.
Superbel – Škoda Superb na elektřinu, Roomster za pár let?
Fabia Greenline se může pochlubit kombinovanou spotřebou 3,4 l/100 km a emisemi 89 g/km. Nový zelený Roomster pak nabízí papírovou spotřebu 4,2 l/100 km a emise 109 g/km. Škoda Octavia Greenline se chlubí 3,8 l/100 km při 99 g/100 km, Yeti pak nejvyšší hodnotou 4,6 l/100 km a 119 g/km. Dokonce i nejvyšší model Škoda Superb je na tom lépe s 4,4 l/100 km a 114 g/km.
V nabídce je celkem osm různých verzí GreenLine s minimálně jedním vozem v každé modelové řadě. Premiéru slaví GreenLine verze vozů Yeti a Superb Combi. Nízké spotřeby dosahuje druhá generace vozů Greenline mimo jiné díky novým řešením jako start-stop systém či rekuperace brzdné energie. Modely GreenLine se navíc vyznačují dalšími prvky, jako jsou pneumatiky se sníženým valivým odporem, upravená řídicí jednotka motoru, aerodynamické úpravy karoserie a podlahy vozu nebo ukazatel doporučeného zařazeného rychlostního stupně na přístrojové desce.
Je to vlaštovka,
Je to vlaštovka,
me osobne Skodovka opravdu
me osobne Skodovka opravdu prekvapila. Nezaznamenal jsem zadne indicie, ze by se eOctavii v Boleslavi nekdo intenzivneji venoval. Anebo mi nejake informace unikly? Vznikl snad ve Skodovce tym, ktery se zabyva vyvojem elektromobilu? Co na to inzenyri z VW?
Predem dekuji za jakoukoli (zakulisni) informaci.
Pravdepodobne pôjde o
Pravdepodobne pôjde o lacný „derivát“ elektrického Golfu.
Já myslel, že
Já myslel, že elektromobily mívají nezávislé motory u každého kola a tahle škodovácká přestavba má pod kapotou stejné monstrum jako spalovák. Automobilky se prostě nechtějí vzdát svých složitých předražených miláčků.