Mitsubishi: elektromobil iMiEV končí, teď přijdou plug-in hybridy

Japonské automobilky, vyjma Toyoty, nemají v USA na růžích ustláno. Suzuki aktuálně tento trh opustilo. Mitsubishi tam prodává cca 55 000 aut ročně. Před 10 lety to bylo 345 111. Elektromobil Mitsubishi i si v USA měsíčně koupí kolem 30 lidí. Prezident automobilky Osamu Masuko potvrdil, že elektromobily nejsou cesta a žezlo přeberou hybridy a plug-in hybridy.

Ačkoliv se elektromobil Mitsubishi i MiEV prodával i u nás (jako Mitsubishi), místní pobočka jej nikde neinzerovala.
foto: Hybrid.cz

Doma v Japonsku Mitsubishi prodalo k září 2012 celkem 6766 elektromobilů Mitsubishi iMiEV. V USA, kde se začala speciální americká verze Mitsubishi i prodávat o dva roky později, se do října 2012 prodalo 549 těchto elektrických aut.

Zdaleka nejvíc se elektromobilů iMiEV prodalo v Evropě – hodně přes 10 000. To je dáno faktem, že se zde iMiEV prodával také pod značkami Citroen C-Zero a Peugeot iOn dík spolupráci s francouzským koncernem PSA Peugeot Citroen.

I přes to všechno ale Mitsubishi nemá zájem na vývoji nové generace svého elektromobilu. Osamu Masuko svádí špatné prodeje na všechno počínaje ekonomickou krizí v Evropě až po vysoký kurz jenu.

Nejspíš si nevšiml, že ani po konkurenčním Nissanu Leaf – a vlastně žádném jiném elektromobilu vyjma Tesla Model S, – není zdaleka taková poptávka jakou automobilky předtím předpokládaly. Takže krize a jen v tom nebudou zas tak podstatné.

test Mitsubishi iMiEV test Mitsubishi iMiEV test Mitsubishi iMiEV

Co tedy bude Mitsubishi dělat teď? Amerického trhu se vzdát nehodlá. Naopak, chce tam posilovat a dosáhnout prodejů kolem 80 000 aut ročně. Jak? Podle Masuka to zařídí hybridy a plug-in hybridy. Panečku, to je ale koumák! Od souseda Toyoty určitě neopisoval.

Mitsubishi má má v rukávu především Mitsubishi Outlander plug-in hybrid. Ten se v začne prodávat v lednu 2014.

Toyota se tak nakonec znovu ukazuje jako dlouhodobě nejprozíravější automobilka na světě.

10 Comments on “Mitsubishi: elektromobil iMiEV končí, teď přijdou plug-in hybridy”

  1. Se ani není čemu divit ze
    Se ani není čemu divit ze s nim Mitsubishi končí. Kdo jste v tomto elektromobilu někdy jel tak víte, že je to jako nákupní tajga tak nepraktické auto, že to zákonitě skončit muselo.

    Kdyby si vzali za vzor Smart, který je ideální taška na nákupy tak by udělali větší díru do světa.
    Ale cena by musela být samozřejmě adekvátní a ne tak vysoká za co se prodává iMiev teď.

    Za takhle malý auto měli chtít max. 150k a né nehorázných půl mega.

    1. Já mám spíš takový
      Já mám spíš takový pocit, že Mitsubishi nevyšel podnikatelský záměr udělat malé a na výrobu levné auto, jediné svého druhu na trhu, které by se pak s obrovskou marží prodávalo zejména všelijakým nazelenalým úřadům a organizacím za peníze daňových poplatníků.

  2. Skoda jestli je to pravda .
    Skoda jestli je to pravda . ?. Je to dobré auto .Na ježdění do práce a na nákupy supr stačí .Ale NISAN má lífa a ten je prostě lepší.Lépe vybavený a přebírá zájemce o elektromobily.Spíše by měli rozšířit portfolio nabízených elektomodelů a model Miev zachovat. Je spousta řidičů co preferují malá auta. Hlavně ženy nechtějí koráby silnic pro obtížnější parkování. Na vožení dětí do školy a nákupy stačí .Jen cena je poněkud vyžší než jsou lidé ochotni za takto koncipované auto zaplatit.Stále se nedaří přesvědčit motoristy ze investice do elektomobilu má smysl. Co se stane s Citroenem zero a pugeotem lion asi taky skončí ?

      1. Díky za hodnocení obrázku
        Díky za hodnocení obrázku .Vybral jsem jej proto .Protože vlastním el.scootříka a říkám mu želvička. Jezdí pomalu ale 8Okm na jedno nabití statečně zvládne .
        Až se lidé dozví že iMiEV končí tak půjdou prodeje ještě dolu .Každého napadne co bude dělat ,až bude potřebovat nějaký specifický ND díl kde ho sežene?
        U elektrických aut je podle mne důležité nabízet možnost volby mezí druhy motoru a aku, jako to dělá Tesla M.A zákazník podle svých možností a potřeb zvolí typ.Myslím že někdo půjde cestou že nabídne na jedné platformě spalovák,hybrid ,plug-in-hybrid,nebo čistý elektromobil.Toto si ale bude moci dovolit jen velký koncern protože vývoj je nákladný a vyžaduje spousty sofistikovaných řešení ,ale při masové výrobě naopak snižuje náklady na jeden vyrobený kus.
        TPCA V Kolíně má taky problémy již příliš dlouho dělají stejný model s jen malými úpravami.Proto se dá usuzovat že nejsou penízky na inovace.Doufám že také neskončí protože vyrábí kvalitní auta.

  3. Kdyz prestanou varabet
    Kdyz prestanou varabet nakupni tasky, ktere jsou osklive, s malym dojezdem a cenou C-eckove mercedesu, elektromobily pujdou na dracku. Jak to, ze muze Tesla vyrobit tak uzasne a krasne auto s dojezdem az 500Km s cenou velice podobnou?
    Kdyz by se spojily vsechny velke automobilky a zaplatily vyzkum baterii, myslim ze do 10 let tu budeme mit revoluci.

    1. Vážený Bojkasi, také
      Vážený Bojkasi, také jsem dříve od pasu střílel tyto bojovné otázky mířící na všudepřítomnou absurditu současné e-mobility. Pak jsem občas dvakrát zapřemýšlel, než jsem něco takového, jako jste napsal Vy, vypustil.

      Na stránkách http://www.teslamotors.com se dočtete, že Vámi citovaná verze s 500km dojezdem stojí v zákaldu na US trhu 77 400 USD, tedy při kurzu 20 Kč/USD to je 1 548 000 Kč (ve Státech, pak ještě zaplaťte lodní přepravu, clo + DPH).

      Nyní k Vámi zmiňovaným iMieV/PSA – nové klesly během roku se 749 000 bez DPH na 500 000 bez DPH, dále si můžete pořídit za 300k Kč bez DPH i-On z předváděček.

      Tzn. že za Vámi jednu propagovanou Teslu koupíte 5 (!) těchto vozítek. Protože nepředpokládám, že je pro Vás podobné, vysolíte-li za auto pětkrát tolik (byť ne s pětinásboně větší užitnou hodnotou), měl byste se chytit za nos a Vaši propagaci pořádných EV, po kterých voláte, stavět na lepších argumentačních základech. Pokud ne, budete se jen hoint za větrnými mlýny a podstata Vám bude unikat.

      Obnovitelnému proudu zdar!

      PS: Souhlasím s Vámi, že potřebujeme pořádná auta a ne nákupní tačky. Nicméne iMiEV má od těch nedávno uvedených tašek Toyoty a Hondy hoodně daleko. Už jste v iMiEVu/PSA jel???

      1. Mily pane honYa,
        s dojezdem

        Mily pane honYa,
        s dojezdem jsem asi prestrelil, ale za ostatnim si stojim. Nez zacnete poucovat, nejdrive sí prectete startovaci ceny v USA bez veskerych dotaci.
        Kdyz vezmeme Model S, ktery stoji s nejnizsim dojezdem (cca 250km) 50k USD a porovname jej s i-miev, ktery pri startu zacinal na 30k USD, tak jste zcela mimo. Nemuzete srovnavat USA cenu s CZ cenou+DPH a jeste mirne ojety predvadeci vuz.
        Tato mala nakupni taska tak stala VICE! nez polovinu Modelu S. V takovem pripade si myslim, ze Tesla ma nasobne vetsi uzitnou hodnotu (az 7 pasazeru, komfortni auto, skvela vybava, temer 2x vyssi dojezd)c

      2. Tak budem premyslet spolu,
        Tak budem premyslet spolu, cena iMiEV 700k bez dotaci na japonskem trhu.

        Cena prestavby skodovky je +-400k, kdyz pripoctu auto ve kterem platim motor co nepotrebuju jsme +-na stejne castce. Pritom mam auto velikosti Fabiu, tedy o hooodne vetsi.

        Kdyz by toto auto ne jako kusovku delal primo automobilka, neplatil se motor, presto stale budete tvrdit, ze cena iMiEV je realna nebo si prizname, ze je prehnana?

        Takze kdyz vycitate lepsi argumenty, mel byste je pouzivat i Vy…

        Elektronum zdar!

Napsat komentář