Tesla spustila mediální vodopád u příležitosti pátečního slavnostního otevření své gigatovárny. Podívejte se na nové oficiální letecké záběry!
foto: Tesla
Tesla Motors připravila pro vybraná média tour po své gigatovárně, jejíž slavnostní otevření proběhne už v pátek 29. července 2016. Zároveň automobilka zveřejnila nové letecké snímky, ze kterých je patrné, že se budují daší čtyři nové sekce gigatovárny.
J.B. Straubel v této souvislosti pro New York Times naznačil, že v nových sekcích se baterie začnou vyrábět zhruba během jednoho roku. Elon Musk navíc pro gigatovárnu potvrdil nový cílový plán roční produkce 150 GWh.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Další bourák značky Tesla: kabriolet na podvozku Modelu 3?
Elon Musk: Tesla přijde s elektrickým pick-upem i náklaďákem
PŘÍBĚH: Jak se stavěla nabíjecí stanice a Supercharger na Vystrkově
V současné době má giga-továrna rozlohu 14 % cílové plochy. První výrobní linka pro baterie už je na místě, ale zatím neběží (spuštěna bude zřejmě v pátek). Jedná se o technologii společnosti Panasonic, která je v projektu partnerem. Média pozvaná na prohlídku neměla možnost v této části nic fotit.
foto: Tesla
Elon Musk v rámci Q&A potvrdil, že návrh elektromobilu Tesla Model 3 byl dokončen před dvěma týdny, podle plánu. Zároveň řekl, že podle něj cena baterií do roku 2020 klesna pod $100/kWh.
Většinu práce v Gigafactory 1, jak Tesla svou novou továrnu oficiálně označuje, opět zastanou roboti. Mimochodem, při prohlídce parkoval před továrnou rudý prototyp Tesla Model 3.
Musk na setkání s novináři řekl, že jakmile pojede výroba Tesla Model 3 naplno, bude auto schopno generovat roční příjmy asi $20 mld. s hrubým ziskem $5 mld.
Elon Musk dále potvrdil, že výroba Modelu 3 se rozběhne v létě 2017, tedy do roka, a dodávky auta začnou krátce poté. Auto už má rezervováno hodně přes 373 000 lidí.
auto.idnes.cz/tovarna-tesla-a
auto.idnes.cz/tovarna-tesla-akumulatory-baterie-gigafactory-fl8-/automoto.aspx?c=A160727_141516_automoto_fdv
Pěkná Tesla
Pěkná Tesla infografika
http://www.vige.co/portfolio/interactive-infographics/tesla-models-interactive-infographic/
Porše
http://byznys.ihned.cz
Porše
http://byznys.ihned.cz/c1-65380880-porsche-chce-konkurovat-tesle-pro-vznik-elektromobilu-vytvori-nejmene-1400-pracovnich-mist#disqus
S tím byznys ihned je to
S tím byznys ihned je to takové kouzlo nechtěného, vtip sám o sobě. Jak napsali diskutující tamtéž:
(cituji) „Tesla ten model S vyrábí od roku 2012, v roce 2019 bude taky už někde jinde s vývojem a produkty… Prostě Volkswagen totálně zaspal a teď dohání 10-15 let vývoje elektrických vozů – myslím, že jim ta 1 miliarda stačit absolutně nebude, tedy pokud nebudou kopírovat Teslu 😀 navíc nemají ani vizi a otázkou zůstává, zda elektrickým vozům ve Volkswagenu skutečně věří…“
„K čemu jim je elektroauto, když nemaj síť superdobíječek? Vždyť to bude sirotek na jízdu kolem domácího komína. Teslu vezmete a jedete po sítí Superčadržrů a neřešíte a auto vás samo navádí kam si zajet sosnout. To ostatní nemaj a musej spoléhat na 3. stranu a na to zda dobíječka vůbec funguje. Dinosauři tvrdě zachrápali.“ (konec citace)
Úplně to vidím, porada ve
Úplně to vidím, porada ve VW, asi tak před deseti lety:
B007: Nějaký američan to zase zkouší s elektrikou, prý vypadá dobře…
B2-15: (vševědoucí úsměvy až úsměšky)
B1: Debil (oči v sloup). Co tam máme dál?
B2: Ty řídící jednotky u dieselů. Bosch sice frflal…
B1: A?
B2: …pokud dáme do smlouvy, že je to jen pro testy, tak to udělají.
…
…
…
Ty řídící jednotky
Ty řídící jednotky vymysleli hoši v Audi
Jo, jo, Audi, náskok díky
Jo, jo, Audi, náskok díky technice 🙂
:DDD
:DDD
Ale teprve hoši z Vlčího
Ale teprve hoši z Vlčího hradu je po pár letech zneužili.
Ta spodní citace je moje 😉
Ta spodní citace je moje 😉
Porsche Ano něco Velkého
Porsche Ano něco Velkého se chystá
https://porsche.cz/microsite/e-mobility/
On the Gigafactory
Musk:
On the Gigafactory
Musk: “The factory itself is considered to be a product. The factory is the machine that builds the machine. It actually deserves more attention from creative and problem solving engineers than the product it makes. What we’re seeing, if we take a creative engineer and apply them to designing the machine that makes the machine, they can make 5 times as much headway per hour, than if they work on the product itself.”
Then he added, “It may sound a little strange and sentimental but I find it to be quite romantic. The final shape will be a diamond, aligned on true north, I like that. It seems incredibly romantic. By the way there’s 10,000 wild horses in the area. They just hang out. We have construction ponds for water, so its quite cool to see the horses drink from the construction ponds.”
Yamada: “Three years ago I thought this gigantic Gigafactory idea was crazy. Because then the production of the factory would exceed production of the industry. I thought it was a crazy idea. But I was crazy, and I was wrong after seeing extreme success of the announcement of the Model 3 and the strong demand.”
Sakra, ten Musk je romantik:
Sakra, ten Musk je romantik: „…viděl jsem divoký koně, běželi soumrakem…“ 🙂
Už aby to bolo…
nech sa
Už aby to bolo…
nech sa preberú aj ostatné automobilky a znížia ceny.
A proc by to delaly? Booozi
A proc by to delaly? Booozi T zatim nevyrobilo jedine auto pod dve mega a podle posledniho master planu v pristich deseti letech nejspis nevyrobi jedine auto pod mega („neplanujeme levnejsi auto nez T3“).
Takze mozna motivuji ostatni k tomu neco vyrobit, ale urcite je (alespon zatim) nemotivuji ke snizovani v segmentu, ktery je pro velke automobilky potencialne zajimavy (relativne levna masovka).
Mozna budou mit nejaky vliv na cenu generace aut s 200+mi dojezdem, ale to teprve v okamziku, kdy v nem neco skutecne zacnou prodavat (za rok az dva). Ale osobne o tom pochybuju – T3 za $35k a Bolt za $38k je minimalni rozdil, novy Leaf nebo eGolf budou zrejme za podobnou cenu.
No evidentně to někteří
No evidentně to někteří už nenápadně dělají. Třeba Hyundai s modelem Ioniq s dojezdem 280 km, o němž bylo ticho po pěšině a najednou bác. Ano, cena je opět kolem 800 tis., ale konkurence roste.
Z druhe strany, cena je plus
Z druhe strany, cena je plus minus stejna jako konkurence se stejne velkou baterkou. Ten dojezd 280 mi prijde dost optimisticky vzhledem k 180 EPA a 250 NEDC.
realenj dojezd bude podobnej
realenj dojezd bude podobnej jako u Leafu, 280 je hodne vlhkej sen maximalne tak pro nejaky ekomaratonce co plachtej a s realnou beznou jizdou to ma pramalo spolecneho
Dojazd 280km s Ioniqom je
Dojazd 280km s Ioniqom je uplny nezmysel. Treba stovku ubrat. Cize dojazd bude tak 180km. Takze ziadna podstatna konkurencia iba dalsie mestske predrazene vozitko.
Podle testu cca 230 km a
Podle testu cca 230 km a vice..
co sem dat odkazy na dane
co sem dat odkazy na dane testy?
viz článek zde na hybridu
viz článek zde na hybridu o Ioniqu
pockej to myslis jen ten
pockej to myslis jen ten vypocet co zminil ve videu Rasto? aha jasne uzasne, takze on ujede 70km a podle ohlaseneho dojezdu spocital ze by to mohlo ujet 230km, jako mam jeho videa rad a na youtubu ho odebyram, ale pokud tuhle informaci o dojezdu beres vazne, tak je to asi stejne jako verit metodikam dojezdu co uvadej vyrobci
ja si radsi pockam na testy kde s tim parkrat vyjezdi baterky tak ze budou muset behem testu parkrat nabijet a na test kde to auto protahnou vsema moznyma rezimama na Ceskych silnicich, proto to co zajima Ceskeho „Pepika“ jako ja 🙂
+ magazín AutoDNES, ale jen
+ magazín AutoDNES, ale jen v tištěné verzi, na webu to nemají. Ti dokonce ujeli snad 137 a měli zbylý dojezd 140. Až si na to sáhnu a uděláme oblíbenou Praha-Ostrava, budeme vědět přesně.
no prave, pockal bych na
no prave, pockal bych na poradne testy a ne nejake kratsi pokusy 🙂
Chlapci tomu prostě chtěj
Chlapci tomu prostě chtěj věřit tak jim to nekaž 🙂
Taky si počkám na srážku s realitou.
To bude neco jako jeho zimni
To bude neco jako jeho zimni test eGolfu – kdyz to v mrazu zenu jako debil (rikal tomu myslim „rychlostni zkouska“), tak to nic nevydrzi…
Za auto s dojazdom ledva
Za auto s dojazdom ledva 150 km (napr. e-Golf) pýtať 36 000€?!
Tak preto…
K čemu? Stačí vodík…
K čemu? Stačí vodík…
Nebo atom 🙂
Nebo atom 🙂
Ten ale do auta nenacpete.
Ten ale do auta nenacpete. Nevlezl se ani do letadla.
Všechno se dá
Všechno se dá miniaturizovat 🙂
Ale vejde, ruští mužici
Ale vejde, ruští mužici dokážou všechno 😀
http://www.treehugger.com/renewable-energy/the-answer-to-detroits-problems-build-mobile-nuclear-reactors.html
Nebo šlapátka…
Nebo šlapátka…
29. července 2019?
29. července 2019?
Překlep, pardon, opraveno.
Překlep, pardon, opraveno.