Elon Musk, šéf společnosti Tesla Motors, oznámil očekávané domácí a komerční baterie zvané PowerWall. Bude se o ně starat nová firemní odnož „Tesla Energy“.
foto: Tesla Motors
Prvním produktem Tesla Energy je domácí baterie Powerwall. Stacionární baterie s kapacitou 7 kWh nebo 10 kWh je určena pro domácnosti. V kombinaci se solární elektrárnou umí vytvořit ostrovní systém, díky kterému se dům může stát nezávislým na rozvodné síti.
„Problém s existujícími bateriemi je ten, že jsou na nic,“ řekl na velkolepé tiskové konferenci Elon Musk. „Jsou drahé, nespolehlivé a celkově po všech stránkách špatné,“ dodal. Tesla Powerwall je, pochopitelně, pravý opak.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Motors? Především výrobce baterií
Baterie jsou k dispozici za opravdu výjimečnou cenu. Kapacita 10 kWh stojí $3500 (v přepočtu 87 500 Kč), kapacita 7 kWh pak $3000 (75 000 Kč). Pro srovnání, jiné 10kWh domácí stacionární baterie dnes stojí obvykle trojnásobek ceny.
Baterie umí dodávat kontinuálně výkon 2 kW, špičkově až 3 kW. Voltáž je 350 – 450 V, proud 5 A nominálně, 8,5 A špičkově. Jsou kompatibilní s třífázovým i jednofázovým zapojením.
Celková účinnost baterií Tesla PowerWall je vyšší než 92 %. Mohou pracovat při teplotách od – 20 °C až po 43 °C. Záruka je 10 let, rozměry 1300 mm výška, 860 mm šířka, 180 mm hloubka. Váží 100 kg a lze je pověsit na zeď.
Baterie lze samozřejmě používat podobně jako jiné baterie, tzn. propojovat je za sebou. Lze jich spojit až devět. Dobíjejí se primárně z obnovitelných zdrojů energie, ať už jsou to domácí (střešní) solární elektrárny, malé větrné turbíny nebo malé vodní elektrárny.
Ale pochopitelně umějí pracovat také s rozvodnou sítí. A to velmi chytře tak, že se dobíjejí při nízkých tarifech. 7kWh varianta baterie Tesla PowerWall je optimalizována tak, aby fungovala jako denní zdroj, zatímco 10kWh baterie má sloužit především jako záložní zdroj.
foto: Tesla Motors
Elon Musk má se svými domácími bateriemi grandiózní plány. Podobně jako mění svět osobní dopravy svými elektromobily Tesla Model S, svět vesmírného cestování společností SpaceX, chce změnit i způsob jakým svět využívá elektřinu.
Zejméně rozvojové země, které dodnes mají problém se zajištěním dodávek elektřiny z centralizovaných zdrojů i budováním rozvodných sítí, by mohly tyto baterie využít k „přeskočení“ této fáze. Podobně jako přeskočily díky mobilním telefonům fázi pevných linek.
Video
Dodávky prvních domácích baterií by měly začít letos v létě. Rezervovat je ale možné na webu Tesla Motors už dnes. Při rezervaci je dokonce rovnou možné zaškrtnout „Chci instalovat solární panely“, což je skvělý tah a další propojení s sesterskou společností SolarCity.
Nabídka prozatím platí pouze pro USA, na evropském webu se zatím o PowerWall žádné informace neobjevily. Hádáme ale, že spíše dříve než později se jejich nabídka rozšíří také do Evropy.
Kromě domácích baterií PowerWall nabízí Tesla také velké komerční baterie pro energetiku. Jde o 100kWh bloky velikosti ledničky, které je možné propojovat do velkých celků od 500kWh po více než 10 MWh. Ty pak dokážou po dobu 2 až 4 hodin dodávat proud.
Co takhle Baterie z Leafa?
Co takhle Baterie z Leafa? Celková cena je kolem 120 000,- Kč. Je složená z 8 slotů po 3 KWh celkem tedy 24 KWh. Bylo mi řečeno, že je možno je kupovat i jednotlivě podle toho kolik jich bude třeba měnit. Nevím jestli je možné je koupit i když bych nebyl majitelem Leafa, ale rozhodně pokud by to šlo, tak by to bylo v současné době jedno z levnějších řešení nákupu Li – on baterie do ostrovního systému s možností libovolné konfigurace po 3 KWh a přibližnou cenou jednotlivého packu cca 15 000,- Kč. 9 KWh (3 packy) by tedy vyšlo cca na 45 000,- Kč.
Pokud bude pravda co Musk slibuje a po dostavění Gigafactory klesne cena baterií za 1 KWh pod 100,-$ cca 2 500,-Kč tak bychom byli na 1/2 ceny které v současné době stojí u Leafa. Ale je víc než-li jasné, že se bude platit za technologii PawerWallu, takže zase jedině pokud chce někdo uspořit tak koupit jen baterie a nechat si to zapojit nějakým šikulou.
Vážený pane, Vámi
Vážený pane, Vámi uvedená cena je POUZE v případě, kdy jste majitelem a zároveň měníte starou baterii ve Vašem voze za novou, tzn. Vaši starou vracíte. Pakliže by jste si chtěl koupit baterii samostatně, tak jste na úplně jiné částce – odhad 300 – 400 tis Kč. Děkuji
Prosím o reálne
Prosím o reálne informácie.
Je Tesla powerwall skutočne len akumulátor bez akého koľvek príslušenstva ako menič na 230V a podobne ?
Čiže neobsahuje menič a ani potrebnú elektroniku ktorá by zabezpečila nabíjanie priamo s fotovoltaických panelov ?
A prečo sa uvádza 10Kwh verzia ako záložná aký je v tom rozdiel ?
Powerwall som si už dávno objednal no ak nemá potrebné komponenty nepreberiem ho. Preto ocením presné informácie toho čo všetko nemá a čo k nemu ešte treba.
Chcem ho na ostrovný a doplnkový zdroj energie.
Akumulace energie do
Akumulace energie do baterií v českých podmínkách nemá vůbec smysl pokud jste pripojeni k síti. U ostrovních systémů je to něco jiného. Uz cca 5 let mám FVE 10,8 KW a myšlenkou akumulace jsem se zabejval neustále. V domě je vše na elektrinu, varení, topení, bazénové tepelné čerpadlo. Szaba přímotop 20h. I tak je rozdl mezi nízkou a vysokou sazbou zanedbatelný cca 1,7 kc NT a 2,1VT +-. V létě tu elektřinu prostě nejde smysluplně využít a to bazén mýval i 34C. V zimě to zas nikdy nemůže stačit na topení. Přebytky prodávám NanoElergy za cca 0,5 Kc a nakupuji za 1,7 Kc. Což je rozdíl 1,2 Kc za kterej neexistuje a v blizkejch 50 letech nebude existovat baterie, která by měla ekonomický smysl. (ztráty nabíjení vybíjení, požizovancí cena, životnost baterie a měniče)
Co má smysl je wattrouter a ukládání energie do dobře izolovaného bojleru za předpokladu že tu vody někdy využiju.
Baterie mají smysl pouze tam kde připojení k síti není.
Fronius chtěl dělat a snad i dělá domácí vodíkovej článek jako domácí baterii co funguje s jejich měniči. Ale návratnost nesmysl vzhledem k současnému prostředí prodejních a výkupuních cen.
Fronius to dávno dělá,
Fronius to dávno dělá, ale cena se pohybuje kolem 30 tisíc € za 2kW variantu, při účinnosti 47% (takže z 2kWh uložených udělá 1kWh vydanou)…. Takže na to je třeba ještě větší spread výkup/prodej.
Jestli uz to tu v
Jestli uz to tu v komentarich nekde je, tak budu jen opakovat, nicmene za me v bodech trocha kritiky k velke prezentaci Tesly a memu zklamani
– za me je to ve vysledku predevsim o stazeni pozornosti na Teslu, prestoze zatim nedokaze baterie dodat a bude to jeste par mesicu trvat, nez vyridi prvni objednavku
– Tesla Powerwall jsou jen baterie a pro vyuziti v dome chybi menic. Dost me zarazilo, jak Musk prezentoval, jak Powerwall napaji cely dum a pak jsou to jen baterie.
– Podle parametru, ktere baterie maji, nebude snadne pouzit aktualne dostupny kavlitni menic, co je na trhu. Tesla zatim svuj menic neuvedla a vzhledem k tomu, ze o nicem takovem nemluvi, patrne je jeste ve vyvoji. Ani pripojeni FV neni resene. Jsem tedy zvedavy, jak bude dum napajen.
– Pouzite baterie (co vim) maji podstatne mensi zivotnost v cyklech a mensi odolnost vuci hlubokemu vybijeni, nez napr. LiFePO4, ktere jsou v komplexne sestavenem Saveboxu, jak zminuje Marek.
– Ano, cena vypada velice dobre, to je ucel. Ale jak uz tady nekdo psal, pri kurzu USD + DPH + naklady na dopravu + Menic + vstup z FV + nekdo, kdo Vam s tim poradi, da dokupy a nainstaluje se dostavame na podobne ceny jako ma konkurence, ktera Vam zarizeni doda do par tydnu, ma je jiz otestovane a dostanete kvalitni servis.
Za me je to tedy podarene PR a skvela informovanost verejnosti. Zarizeni je s pozdejsim dodanim pri podobne cene ulozene kWh a nejakymi nedoresenymi komplikacemi k tomu 🙂
A co Saveboxy?
ty uz vyrabi
A co Saveboxy?
ty uz vyrabi češi z Fitcraft Energy. Cenově to při 9 kWh vychází na 170 bez daně. Což je s českou firmou – teda i servisem, taky v pohodě. Baterky jsou LiFePo + měniče i BMS, jen design zaostává… :))
Jen bych tady upozornil na jednu věc – 3kW výkon ve špičce je pro standardní domácnost dost málo – běží vám televize, počítač a pračka a do toho zapnete rychlovarnou konvici a vyhodí vám to pojistky. A to se vůbec nebavím o nějaké troubě..
To není úplně pravda.
To není úplně pravda. PowerWall je něco jako Colombova žena – také ji nikdo neviděl. Pátrám po nějaké instalaci v česku a nic. Ale vím, že od září existuje v česku už více jak 10 instalací SaveBox HOME a podle prvních ohlasů vím, že to i funguje …
Odkazy na počtení.Co
Odkazy na počtení.Co napsali ostatní . Tesla Motors začne prodávat baterie pro domácnosti. Slibuje revoluci ve využívání energie
http://byznys.ihned.cz/c1-63949160-tesla-motors-zacne-prodavat-baterie-pro-domacnosti-slibuje-revoluci-ve-vyuzivani-energie
http://technet.idnes.cz/tesla-baterie-revoluce-071-/tec_technika.aspx?c=A150504_144747_tec_technika_mla
http://www.nazeleno.cz/technologie-1/power-wall-ceka-nas-revoluce-v-domaci-energetice.aspx
Nové informace na internetových stránkách Tesla Motors
http://www.teslamotors.com/powerwall
youtube.com/watch?v=NvCIhn7_F
youtube.com/watch?v=NvCIhn7_FXI
Pane Anonyme,
díky za odkaz
Pane Anonyme,
díky za odkaz a navrhuji vás na pochvalu před nastartovanou Teslou 🙂
http://www.forbes.com/sites/c
http://www.forbes.com/sites/christopherhelman/2015/05/01/why-teslas-powerwall-is-just-another-toy-for-rich-green-people/
Díky za odkaz – poučné.
A
Díky za odkaz – poučné.
A nyní by to vše chtělo propočítat pro naše podmínky, kde spotřeba elektrické energie průměrné domácnosti je menší než v USA.
K pořizovacím nákladům je potřeba připočítat zvýšené náklady na montáž, technické úpravy rozvodů, následnou údržbu a pravidelné revize, požární zabezpečení, pojištění domácnosti při zvýšeném riziku zahoření apod.
Tak kdopak se tohoto výpočtu ujme a rozepíše se zde o rentabilitě (samozřejmě společně s náklady na vybudování a provoz FVE na střeše domu bez zelených bonusů)?
Rentabilita nedotovaných FV
Rentabilita nedotovaných FV je řešena zde na partnerskem webu EKOBYDLENI.EU (clanek z roku 2013)
ekobydleni.eu/solarni-elektrarny/vyrabejte-si-elektrickou-energii-sami-budte-gridfree
Viz část: „Jaká je návratnost investice do panelu a mikroměniče?“
To je ale reklamní článek
To je ale reklamní článek o nesmyslech!
Tak raději ho ani nevzpomínejte!
A kde máte zahrnuto úložiště energie (baterie)? – Nikde.
Ty mikroměniče jsou
Ty mikroměniče jsou právě o tom, že energii ze solárů okamžitě spotřebováváte. Pokud tu energii opravdu jste schopný spotřebovat, tak tam návratnost skutečně je a to relativně rychlá.
Jakmile tam dáte akumulátory tak se o návratnosti nedá mluvit. Nejlevnější lifepo4 vychází na 13000,- za 1kWh a i kdyby vydrželo 2000 cyklů, což je sci-fi, tak je to nějakých 7Kč jen za samotné uložení 1kWh energie bez započítání účinnosti. S tím Tesláckým by to mohlo být už zajímavější.
Aktualne dostupne LiFePO4
Aktualne dostupne LiFePO4 maji zivotnost 4.000 cyklu pri te cene.
A ty Teslacke budou mit tak
A ty Teslacke budou mit tak 1500. Proto ta atraktivni cena.
Cucáte si hausnumera z
Cucáte si hausnumera z prstu. Jaký to má smysl?
no tak sem šoupni odkat na
no tak sem šoupni odkat na oficiální specifikace at vidíme hej, píšeš jen křeče
Ne, to opravdu nemají. I
Ne, to opravdu nemají. I těch 2000 hlubokých cyklů je prakticky nedosažitelná hodnota.
Zajimavy odkaz, ale autor
Zajimavy odkaz, ale autor asi nepochopil pro koho jsou ty PowerWally urcene… Kdo ma elektrinu za 12c/kWh non-stop, tak si nebude porizovat solarni panely a uz vubec ne PowerWall. Kdo ma ale elektrinu za 40c/kWh ve spicce a 8c/kWh mimo spicku tak si nejspis poridi PowerWall a ustri 32c/kWh. Pokud uz ma solarni elektrarnu z drivejska, tak ho ani instalace nevyjde moc draze jelikoz DC-AC menic uz ma svuj a zvedne se mu vyteznost elektrarny – obzvlaste pokud zrusi nebo omezi net-metering v USA.
Základ je vždy, že barák
Základ je vždy, že barák nemá zářit do noci jak Hradčana a má být postavený pořádně (ne kašírovaný papundekl, kde všude táhne a ani pořádné okna a dveře to nemá), aby nepotřeboval obrovské kvanta elektřiny na klimatizaci. A používat v jejich klimatu sušičku je teprve krávovina.
Nějaká taková baterka je ovšem vždycky fajn, obzváště v USA, kde mají přenosovou síť v příšerném stavu a není nouze o větrné smrště, hurikány, sněhové bouře, …
Na jedné diskuzi psal jeden obyvatel New Yorku, že si to koupí. Ty prachy se mu vrátí už na úspoře za vyhozené zkažené jídlo z ledničky, protože má v průměru 2x za rok dlouhodobý výpadek.
Díky, doplnili jsme do
Díky, doplnili jsme do článku.
Podle mého propočtu by
Podle mého propočtu by baterie měla obsahovat přibližně 840 článků 18650. Paralelně bude řekněme 8 článků a to při proudu 5.8A dává proud 0.725A na článek. 105 článků v sérii dává napětí 263V při 2.5V na článek (dolní mez hranice vybití) a napětí 441V při 4.2V na článku (plně nabitý článek). Výkon 2kW při proudu 5.8A je dosažen při napětí 345V. Tedy provozní napětí 3.285V na článku. Což je reálně, protože napětí plně nabitého článku při zatížení rychle klesne někam na tuto hodnotu.
mňa by zaujímalo ako je to
mňa by zaujímalo ako je to s nabíjaním. Ak si dám 8 kW solár budú 7kWh baterky schopné prijať celý výkon? Ak majú výkon dlhodobý 2kW a peak 3 kW, tak neviem, či budú schopné prijať 5-6 kW výkon. Takisto, 2 kWh výkon sa mi zdá dosť málo.
Ak zapnem indukčnú varnú dosku a k tomu mi pôjde televízor a chladnička, tak som už vysoko nad ich výkonom a to ešte nehovorím o elektrickom bojleri, kúrení a svietení:(
A prave proto se daji tydle
A prave proto se daji tydle baterky spojovat…
Pokud mate 8kWp elektrarnu tak vam v late vyrobi s klidem 40+kWh za den a tedy bych to videl tak aspon na 3 PowerWally (3*2kW nabijeni/vybijeni, kratkodobe 3*3kW).
áno, ale 9000 EUR za
áno, ale 9000 EUR za batérie sa mi vráti len ťažko. Uvidím, dom dokončím tento rok, spotrebu odsledujem budúci a potom to počítanie bude jednoduchšie. A možno potom za cenu 10-12.000 EUR, ktoré som ušetril tým, že som nešiel do tepelného čerpadla, sa bude dať niečo rozumné dať dokopy:) Momentálne to vychádza, že by som za tie peniaze kúpil len baterky.
nevim jestli mate
nevim jestli mate elektromobil (nebo jiny velky spotrebic), ale pokud ne tak mi prijde 8kWp fotovoltaika zbytecne velka, protoze ji nemate jak vyuzit. V takovem pripade by stacila i 2-3kWp elektrarna a jeden PowerWall.
tech 8kWp je doopravdy pouze
tech 8kWp je doopravdy pouze peak. Rano, odpoledne, pod mrakem a v zime mate podstatne mensi vykon. Treba v lednu mate sotva 0,8kW, navic jen kolem poledne. Nikdy nemuzete vychazet z peaku. Bohuzel vzdy musite predimenzovat aby jste mel prevazne podstatnou cast spotreby pokrytou. V lete a za optimalnich podminek mate zase problem kam s prebytkem. Zlikvidovat 8kW neni zadna legrace. Jedina smysluplna cesta je akumulace do akumulatoru.
Ja to beru spis tak, ze aby
Ja to beru spis tak, ze aby se mi FV vyplatila, tak chci vyuzit co nejvetsi % elektriny a „nic“ nedarovat CEZu/E.ONu/…
Pokud nemam velky spotrebic, tak v lete nejsem schopen spotrebovat vyrobenou elektrinu ani s akumulaci (protoze proste je produkce vetsi nez spotreba) a tudiz se prodluzuje navratnost investice.
Podle me je lepsi dimenzovat elektrarnu na peak, pak spolu s akumulaci mam zaruceno ze zvladnu spotrebovat 90+% elektriny z FV a tato mensi investice se rychleji vrati. V zime anebo kdyz je prilis skarede doberu zbytek potrebne elektriny od CEZu/E.ONu. Tohle ale funguje samozrejme jen za predpokladu, ze mym zamerem je usetrit.
Pokud je mym zamerem co nejvice spotrebovane elektriny mit z vlastnich zdroju, nehlede na cenu, pak samozrejme musim predimenzovat FV tak, aby davala dost i v zime anebo kdyz je skarede a prebytky „prodat“ nebo zahodit. Jelikoz vykupni ceny jsou nula-nula-nic, tento pristup je dosti drahy… Vyhodou je pak „samostatnost“.
To je na zvazeni kazdeho jedince, zda je ucelem FV usetrit (nebo aspon neprodelat) anebo mit co nejvic svoji elektriny.
Ja mám v dome všetko na
Ja mám v dome všetko na elektrinu, podlahové kúrenia, varenie aj ohrev vody. Uvidím ako sa bude vyvíjať spotreba počas roka a potom si to nejak spočítam. Problém samozrejme je, že v lete budem potrebovať elektriny podstatne menej ako v zime:( Jedine, že by sme postavili bazén, ale v rodine to zatiaľ nikto nechce.
Nad elektrickým autom uvažujem, ale Model S je pre mňa príliš veľký, drahý a nevysielal by ku zákazníkom správne signály:)
Moja nádej na 2017 je Tesla gen III, alebo niečo porovnateľné od iného výrobcu – o tom bohužiaľ ani zmienka (bolt je pre mňa príliš malý). Podstatné je, že rýchlonabíjačky na úrovni superchargru nie sú do 2016 plánované tam kde potrebujem:(
Ak sa elektromobil má nabíjať cez solár, tak k tomu treba batérie – cez deň auto väčšinou nie je doma. Pri bežných mojich denných km okolo 40 a min. 20% strate v systéme – solár batéria auto, budem potrebovať len kvôli autu tú 7kW batériu.
Na konci budúceho roku budem vedieť viac.
topit elektrinou ze solaru
topit elektrinou ze solaru se moc neda, jelikoz topit potrebujete hlavne v zime kdyz je malo slunicka. Takze se to da akorat na jare a na podzim a tez hlavne podle pocasi.
A kdyz teda aj varite aj ohrivate vodu elektrinou, tak teda uz chapu proc 8kW elektrarnu 🙂 A to bych rekl, ze 1 PowerWall bude malo…
uvidíme, inak
uvidíme, inak najchladnejšie dni sú vtedy keď je jasno, takže predpokladám, že ten solár pomôže trošku aj zime:)
trosku urcite 🙂 viz mereni
trosku urcite 🙂 viz mereni pana Kubise:
http://www.roznovan.cz/~kubis/mereni.php
pozitívum je, že v zime
pozitívum je, že v zime batérie, ak ich kúpim, budem šetriť.
Situácia sa z roka na rok
Situácia sa z roka na rok mení, lebo každý výrobca reaguje. Pred 4 rokmi som povedal, že fotovoltika zrazí ceny TČ. Dnes kúpite slušné TČ vzduch vzduch s minimálnymi nárokmi na údržbu do 800 €. Takže pre skutočných šetrílkov hlavne dobre zateplený dom, sko základ v celom dome elektrické podlahové vykurovanie typu ONDOLIA ( nízkotepoltné, celoplošné uhlíkové fólie, nie horúce drôty) a samozrejme krb s rozvodmi vzduchu na drevo, brikety a pod. A aj to TČ vzduch vzduch sa oplatí ako ďaľší „elektrický krb“, lebo pracuje s faktorom 1:4 až do vonkajších teplôt blízkym k nule a automaticky pdobne ako normálny krb alebo len aktivita v kuchyni ultmuje cez senzory v podlahe a v priestore aktivitu podlahového el. vykurovania. TČ v prípade zastrešenia celého riešenia fotovoltikou pridáva v lete luxus klimatizácie. Toto sa ukazuje ako najrozumnejšie riešenie dnes. Splňuje sa dualita vykurovania a dá sa budovať postupne. Hlavne minimum vodných trubiek a ventilov v dome, ktoré časom prinášajú len starosti s údržbou a nedajp sa zďaleka tak trvalo udržateľne odregulovať ako elektrické termostaty podlahového el. kúrenia, ktoré využijú ihneď aj slnko svietiace do izby niekoľko hodín v slnečných dňoch počas vykurovacieho obdobia. Že to isté ale pre všetky el. spotrebiče v dome dokáže fotovoltika aktívne je nad slnko jasné.
zaujímalo by ma prečo
zaujímalo by ma prečo elektrické fólie a nie drôty. Ja som sa rozprával s niekoľkými dodávateľmi a montážnikmi a tí, čo dodávajú obidva systémy v žiadnom prípade neodporúčajú fóliu pod poter.
Ak tomu dobre rozumiem navrhuješ, elektrickú podlahovku, krb s rozvodom vzduchu a do toho rozvodu vzduchu TČ vzduch vzduch. To sa mi zdá ako príliš zložité.
Ja som dával elektriku do podlahy aj na základe podnetu diskusie na týchto stránkach asi pred rokom – možno aj od Teba – tam bola tiež spomínaná Ondulia, ale pod poter som dal dvojžilové káble . A ako záložný zdroj krbové kachle, ale bez rozvodov vzduchu, lebo to na môj vkus príliš práši. Ak vypadne elektrika rozmýšľal som buď nad záložným generátorom, alebo batériami, ale keďže budem bývať normálne v meste, tak nečakám žiadne veľké výpadky a niekoľko hodinový výpadok v pohode prečkám aj bez kúrenia. Podlahu mám 20 cm polysytrén, strechu 40cm, trojsklá, externé textilné žalúzie a stena R 7, takže nečakám žiadne veľké tepelné straty.
Tí čo montujú obidva
Tí čo montujú obidva systémy absolútne nechápu výhody uhlíkovej fólie. Pretože elektrický drôt popri Ondolia je ako krčmová stolička v IV.cenovej oproti sedacej súprave. Argument „príliš zložité“ neobstojí, lebo je to jednoduchšie ako TČ vzduch-voda aj s rozvodmi trubiek po dome. Takže ak si niekto doplní bývanie o klimatizáciu typu TČ /vzduch-vzduch) už je to príliš zložité ? Hovorím o najmenej problémových technológiách s min. údržbou a max. trvanlivosťou s možným postupným budovaním vrátane fotovoltiky. Nezávisle od môjho názoru na to isté prišlo mnoho pragmatických ľudí .
aká je výhoda Ondolie
aká je výhoda Ondolie oproti káblom, okrem toho, že sa pri mechanickom poškodení vyradí len tá časť, ktorá je poškodená a netreba to opravovať, čo ma pri 5 cm potere až tak netrápi?
Proč mluví o
Proč mluví o kompatibilitě s jedno i třífázovým připojením, když o měniči nebyla ani zmínka? Navíc mají akumulátory s napětím 350V, což znamená, ze tam bude muset být jejich měnič, který pravděpodobně ještě neexistuje a nejspíš jeho cenou budou kompenzovat cenu akumulatoru…
DC-DC menic je soucasti
DC-DC menic je soucasti PowerWallu… S tim uz asi maji zkusenosti z Modelu S, kde slouzi pro nabijeni 12V baterie z te hlavni 400V.
Proc mluvi o 3-fazovem pripojeni ale fakt netusim kdyz to nema AC-DC/DC-AC menic
Pripojeni 1-f a 3-f je asi
Pripojeni 1-f a 3-f je asi mysleno na dobijeni ze site. Bude to asi 3f usmernovaci mustek. Dobijeni ze site ma slouzit pro time-shifting. Nybiju nocnim proudem a pouziju v dobe draheho vysokeho tarifu.
Invertor pro AC je extra z duvodu moznosti nabizet v USA 110V v EU 230V a jeste 1-f nebo 3-f menic. Kdyby to byla kompletni jednotka, museli by vyrabet nekolik ruznych variant. Navic ty baterie jde paralelne spojovat a tudiz muzete mit i ruzne vykonne invertery.
Aspon to je moje predstava.
aha, ze by ten PowerWall v
aha, ze by ten PowerWall v sobe obsahoval nejen DC-DC menic pro nabijeni z fotovoltaiky, ale taky AC-DC pro nabijeni ze site.
A jen DC-AC si clovek musi doplnit svuj? To by bylo jeste lepsi nez jsem puvodne myslel…
chtelo by to sehnat podrobny datasheet 🙂
Nenasiel som nikde info o
Nenasiel som nikde info o pocte cyklov — boli ste uspesnejsi?
Cena je super, ked nabehne gigatovaren, pojdeme dolu o 30% 😉
Inak, patenty powerwallu a powerpacku su opat verejne.
Ti co tu riesite olovo baterky — okamzite vyhodte laptopy, tablety a desktopy von oknom a sup naspat k pisaciemu stroju.. + simmyslite, ze Model S si kupuju ludia, aby usetrili na benzine? 😉
Tiez ma zaujima ekologickost vyroby bateriek, no zaroven info o ich recyklovatelnosti..
Ak je to na urovni 90-95%, tak sme tazko v pohode.
Elon meskal 50minut, vie sa uz v com bol zadrhel? //silny slnecny vietor na ceste z Marsu? Vybita Tesla? Zasekol sa mu iron oblek ked sa prezliekal?
Až naběhne gigatovárna?
Až naběhne gigatovárna? Já to chápu tak, že nám Tesla říká, že až továrna naběhne, mohla by cena baterek vypadat takto. Jinými slovy – nekupujte to jinde, počkejte na nás, až to doděláme.
Dodavky zacinaju v lete,
Dodavky zacinaju v lete, Freemont tovaren bude vyrabat PowerPacky dokym sa nerozbehne Gigafactory. Takze ta cena zodpoveda aktualnej cene baterky v model s. Buduci rok spadne cena bateriek od Tesky o 30-40%, co sa preklopi do cien Model S a powerpacku..
To přece nemůžete
To přece nemůžete vědět. Musk potřebuje vydělávat na další vývoj atd.
Kolik by mě tedy stala cela
Kolik by mě tedy stala cela instalace? Myslím panely, baterie, transformátory řidiči systém, odborná instalace, …. ? Žijeme v normálním (dobře zateplenym) baráku, topím plynem a dřevem, máme pracku mycku, susicku, nějaké televize, počítače, svítíme ledkama, roční účet za elektriku. Řádově kolik mě to bude stat?
Za 6Kw olověných
Za 6Kw olověných trakčních jsem dal 17000Kč, když se k nim nebudu chovat jak čuně tak vydrží taky 10 let 🙂
Zajímavé srovnání, díky
Zajímavé srovnání, díky za něj! Nechtěl byste se se čtenáři podělit o nějaké podrobnosti – konkrétní typ/model, zapojení, využití?
problem je, ze kdyz olovene
problem je, ze kdyz olovene vybijete a nechate tak (treba par dni protoze je proste spatne pocasi a nesviti slunko), tak starnou mnohem rychleji nez litiove
btw: mel jste na mysli 6kW nebo 6kWh?
Článek začíná bohužel
Článek začíná bohužel „levné“ !!!
dále jsem psal nechovat se jak čuně 🙂 (vybíjet jen třeba na 70 % 🙂
Joli – Když nesvítí slunko tak to vypnu (a nenechám je zdechnout pod 11 Votl půl roku 🙂 (( věštec nikde jsem nepsal že je mám k solárům 🙂 🙂 ))
Jo lithium – taky jde zničit taky během roku – běžně v zapomenutém vybitém notebooku.
ZDRAVÍM fogl
jestlize ze 6kWh pouzivate
jestlize ze 6kWh pouzivate jen 30% (tedy 2kWh) tak by jste to mel porovnavat tak s 2,5kWh litia ze ktereho muzete pouzivat 80% (taky 2kWh). A to pak vyjde i cenove podobne…
A k cemu je teda mate kdyz ne k solaru? Ze jsem tak smely… Ja myslel, ze clanek je hlavne o bateriich k solaru.
Opravdu porovnáváte olovo
Opravdu porovnáváte olovo s lithiem? K tomu bych asi jen dodal, že dobře udržované parní lokomotivy jezdí dodnes.
+1
super, hezky receno 🙂
+1
super, hezky receno 🙂
Hodně štěstí.
Hodně štěstí.
děkuji moc:-)
děkuji moc:-)
Takze neco pres 100 dolaru
Takze neco pres 100 dolaru za kwh. To by mela byt cena li-ion za 5 let 🙂
Bohužel, využitelná
Bohužel, využitelná kapacita je sotva 3 kWh (takže porovnávat s cenou LiFePo 3 kWh, tam lze využít zcela), protože když vybijete olovo pod 50 %, tak stárne ukrutně rychle. Vsadím se s váma o nové baterky, že vám 10 let nevydrží ani náhodou, pokud to nebude ve stylu použití jednou měsíčně.
Zdravím,
baterie jsou
Zdravím,
baterie jsou čistá a poctivá CHINA r.v. 2008
takže za 3 roky Vás čekám u dveří s novýma baterkama 🙂
Ty starý si tak ještě pět let užijete 🙂
Fogl
ucinnost olova je mensi nez
ucinnost olova je mensi nez lithia. Nekde jsem cetl kolem 75% a Li pres 90%. Do Pb nacpete 1kWh a dostanete zpet jen 750Wh.
No, tak to je hozená
No, tak to je hozená rukavice ostatním výrobcům…
Kdo ji zvedne?
to Musk>> Co takhle pár baterek jak sponzorský dar pro ostrov Pitcairn?
http://cestovani.idnes.cz/pitcairnovy-ostrovy-obyvatelstvo-nikdo-nechce-zit-bounty-pob-/kolem-sveta.aspx?c=A150327_144835_kolem-sveta_skr
No hlavně to konečně
No hlavně to konečně budou moct zabalit čínští výrobci lifepo4. Nebo alespoň zlevnit na polovinu nebo spíš třetinu.
Proc misto tech traf na
Proc misto tech traf na Nemecke hranici, ktere maji branit pretokum do nasi site tam radeji nepostavi za ty 2 mld Kc akumulator z techto baterii? Myslim, ze by se to dokonce i zaplatilo, coz si o tech trnsformatorech nemyslim…
Možná už o tom uvažují,
Možná už o tom uvažují, ovšem je důležité si uvědomit pravděpodobně nízkou dostupnost těchto baterií.
Já se z toho Chocholouška
Já se z toho Chocholouška (Muska) zblázním! Na webu to vypadá jako kdyby prodávali fény, absolutně žádné unavující podrobnosti.
Takže vůbec nechápu jestli jsou to jen baterie s BMS nebo i s nějakým inteligentním nabíjením atd.
Protože 400V s žádným existujícím invertorem nepropojí, alespoň o něm nevím.
Pokud ano (all in one), tak mi poprvé na zdejší Teslamánii klesá brada a beru všechny peprné poznámky zpět.
Nemohl by pan redaktor nažhavit svoje informační linky a ujistit to?
Mimochodem cena je dost dobrá vzhledem k záruce i jen za baterie.
Tak jsem se dočetl na
Tak jsem se dočetl na Gizmagu, že je to baterie včetně DC-DC měniče, takže chybí jen nějaké „trafo“ na připojení do domácího rozvodu a jedete klasický ostrov.
Dost dobrý.
Tak teď už to nechápu. Je
Tak teď už to nechápu. Je potřeba něco dokupovat nebo ne a když, tak co? Tím trafem myslíte měnič napětí?
To co jsem se dočetl na
To co jsem se dočetl na Gizmagu, je že je v té bedně obsažen DC-DC měnič. Takže to umí vzít napětí z panelů např. 600V a přetransformovat je na těch 400V které jsou nominál na bateriích. Obojí je stejnosměrný proud.Doma máte všechny spotřebiče na střídavý s napětím 230-400V.
Je tedy potřeba to převést ještě na tyto hodnoty nějakým transformátorem, to by mělo být poměrně jednodušší zařízení, než inteligentní měnič DC-DC.
Otázka ale je jak pomrvené informace se k nám teď dostaly. Na webu Tesly jsem nic nenašel a Gizmag také občas pálí od boku. Divné je, že by tam neměli integrovanou také tu AC stranu, když píší, že můžete využívat noční proud na nabití baterií s využitím přes den.
Ono se to časem vyjasní:)
To musí umět. Napětí na
To musí umět. Napětí na solárním panelu kolísá podle osvitu od skoro nuly (stín) do ideálního maxima napětí naprázdno (v nezatížené stavu). Např. můj přenosný solární panel má naprázdno 11 V, maximální proud dává při 7.85V (2.3A) a při větší zátěži napětí (a s tím i dodaný výkon) rychle klesá.
U takovýchto oznámení
U takovýchto oznámení nových produktů je běžné, že se přesné specifikace dostanou na světlo světa až o mnoho týdnů či dokonce měsíců později. Budeme situaci kolem Tesla baterie samozřejmě i nadále sledovat a o veškerém novém vývoji podrobně informovat.
No přímo ve SPECs na
No přímo ve SPECs na stránkách Tesly píší:
Installation:
Requires installation by a trained electrician. AC-DC inverter not included.
ale zároveň:
Compatibility
Single phase and three phase utility grid compatible.
Takže uvidíme co se z toho ještě vyklube..
Tak ty měniče tam mohou
Tak ty měniče tam mohou být až tři. Jeden AC-DC (nabíjení ze sítě – většina lidí nepoužívá, protože to nedává ekonomický smysl), potom DC-DC na nabíjení ze soláru případně jiného OZE a nakonec DC-DC+střídač na generování standardního síťového napětí.
zrovna to AC-DC dava v
zrovna to AC-DC dava v americe docela smysl jelikoz tam muzou mit celkem velke rozdily mezi nizkym a vysokym tarifem. Az 1:4.
O tom to celé je.
O tom to celé je. Superchargery (a budou to tak dělat i domácnosti s PowerWally, dokud jich nebude tolik, že se vyrovná nabídka a poptávka přebytečné energie) podle mě nakupují elektřinu za zápornou cenu v době, kdy je jí přebytek. Proto si mohou dovolit dávat ji pak zdarma.
nesouhlasim ohledne tech
nesouhlasim ohledne tech SuperChargeru… podivejte se na nejake video s JB Straubelem (Tesla CTO) kde popisuje jak funguji ty jejich baterie u SuperChargeru… Jejich ucelem je „peak shaving“. Nemaji dostatecnou kapacitu (400kWh) na to aby pokryly za kazdych okolnosti celodenni spotrebu SuperChargeru.
Na nejvytizenejsim SuperChargeru (Fremont) se udajne vystrida az 150 aut denne. Kdyz se nad tim zamyslite tak to neni zase az tak moc… je to 12 aut na jeden stojan, kazde v prumeru napr. 25 minut, coz je 5 hodin vytizeni pro kazdy stojan. A zbylych 19 hodin je na tom stojanu prazdno. Z pohledu dodane energie to je ale napr 7,5MWh – tohle uz jen tak do nejake baterky nedate.
nezapomente ze instalace a
nezapomente ze instalace a (ostrovni/hybridni)menic neni v cene…
Me ta cena zase az tak moc neoslnuje. $350/kWh + DPH neni spatne, ale zas takova slava jak z toho nekteri delaji to taky neni 🙂
EDIT: co me ale hodne prekvapilo je 20 leta zaruka… to teda smekam, divim se ze o tom v clanku neni ani slovo 🙂
„Ten year warranty with an optional ten year extension.“
Dík za doplnění!
Dík za doplnění!
jak se rika… Dabel je v
jak se rika… Dabel je v detailech.
Pravda, měnič skutečně
Pravda, měnič skutečně není v ceně a zde je tak potřeba počítat ještě minimálně 350 USD/kW ale spíše až 500 USD/kW (mluvím o grid-tied měniči).
Mě napadla jiná věc, kolik mají stát ty dva nové bloky jádra? 60mld Kč? Když by se za to koupily tyhle baterie. To je cca 7 TWh? Roční spotřeba elektřiny v celé ČR byla za rok 2013 cca 70 GWh. Nebo se mi někde rozutekly řády :o)
spotreba CR byla urcite
spotreba CR byla urcite vetsi nez 70GWh, zhruba 60TWh 😉
Za 60mld Kc by jste dostal 6.9GWh baterie. Tedy kapacitu na jednu desetitisicinu rocni spotreby cele CR.
Pro srovnani, Tesla za rok 2014 spotrebovala ve svych autech zhruba 2.8GWh baterii.
Mě to přišlo nějaké
Mě to přišlo nějaké divné, ještě že to někdo po mě čte 🙂
Já měl za to, že ty dva
Já měl za to, že ty dva bloky měly stát 300 miliard?
super, z toho bychom uz meli
super, z toho bychom uz meli skoro 35GWh PowerPack.
Tj. 10x kapacitu českých
Tj. 10x kapacitu českých přečerpávaček.
Mně to vychází na 47 GWh;
Mně to vychází na 47 GWh; ty větší baterie pro podniky mají být levnější. (Něco kolem $250/kWh?)
(Ovšem samozřejmě i s tímhle by v reálu zamíchala jak masová výroba, tak vývoj ceny podle nabídky a poptávky…)
samozrejme, ja pocital 350
samozrejme, ja pocital 350 jako ty pro domacnosti.
Krásné a elegantní
Krásné a elegantní řešení. Jen cenově musím zjistit, jak vůči němu vycházejí starší baterie z náklaďáků nastavěné podél stěny garáže u kolegy elektromobilisty, kam se jednou měsíčně doleje destilovaná voda. Protože 3x levnější než stávající řešení mohou Tesla baterie být, ale otázkou bude kolikrát jsou dražší než kolegovo řešení.
Rozdíl je životnost a
Rozdíl je životnost a elektronika. Baterie do aut a náklaďáků jsou stavěné na krátkodobé vysoké napětí, což je opak co chcete doma. Dokonce i vyžadují vibrace, aby se elektrolit hýbal.
Je to řešení, ale je funguje jen díky tomu, že se dají levně sehnat staré baterie z náklaďáků, z technického hlediska je to nejhorší možné řešení.
Hlavně by mě zajímala
Hlavně by mě zajímala analýza toho produktu(cena, využití, dopad na trh, výhled). Přijde s tím Hybrid dříve než ostatní?
Pokusíme se :).
Pokusíme se :).
Dneska jste byli teda hodne
Dneska jste byli teda hodne rychli s prekladem..Gratulace !!!
Tak jestli jsou již v
Tak jestli jsou již v současné době schopni nabídnout toto, tak po spuštění gigatovárny se máme opravdu na co těšit a já se těším.
$350/kWh jako koncová
$350/kWh jako koncová maloobchodní cena mi přijde jako hodně luxusní (myslel jsem, že i větší automobilky jsou s nákupem přes $400).
Docela mě zajímá, co lidi vymyslí jako alternativní využití :).
Tak nevím zda je na co se
Tak nevím zda je na co se těšit. 3500usd je cca 92t kč se clem a DPH to bude nad 120t kč. Což je obdobná cena jako komerčních lifepo4 s přidanou BMS.
Dle webu celní správy je
Dle webu celní správy je clo 2,7 % 🙂
ano a plus DPH 22%. To je
ano a plus DPH 22%. To je celkem zaokrouhleně 25%! Což zhruba stále dá cenu okolo 115 tisíc.
10kWh v čínských lifepo4
10kWh v čínských lifepo4 vychází u nejlevnějšího distributora na 125 000,- Kč jen za samotné články. Porovnávat to s kompletním highendovým řešením s desetiletou zárukou je zcela mimo mísu.
zaruka je 10+10… tedy za
zaruka je 10+10… tedy za neznamy priplatek 20 let 🙂
Mame sa na co tesit.
Mame sa na co tesit.