Bob Tregilus jako první přinesl informace a fotky z výstavby giga-továrny Tesla Motors v Nevadě. Aktuálně se byl na místě podívat znovu.
foto: Bob Tregilus, licence CC By NC- SA 4.0, publikováno se svolením autora
Levný elektromobil Tesla Model III má přijít na trh nejpozději v roce 2017. Nejpozději proto, že možná už o rok dřív má jít na trh konkurenční elektromobil Chevrolet Bolt s dojezdem 320 km.
I to je důvod, proč se obří továrna Tesla Motors otevře už za rok, alespoň podle současných odhadů. Z výsledků automobilky za rok 2014 plyne, že zatím bylo proinvestováno něco přes $50 mil. Celkové náklady jsou ale odhadovány na $6 mld. ($5 mld. dá Tesla, $1 mld. Panasonic).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model X: první fotky výrobní verze
Výsledná budova bude patřit Tesla Motors, ale pravděpodobně v ní bude sídlit i několik dalších společností – zejména subdodavatelů, což eliminuje náklady na dopravu jednotlivých materiálů a komponent.
Fungovat bude jednoduše: na jedné straně budou vstupovat surové materiály a baterie určené k recyklaci. Na druhé straně budou vylézat hotové baterie pro elektromobily Tesla Model S, Model X a Model III. A samozřejmě i nedávno ohlášené baterie Tesla pro domácnosti.
foto: Bob Tregilus, licence CC By NC- SA 4.0, publikováno se svolením autora
Na nejnovějších fotkách Boba Tregiluse je vidět, že základní kostra továrny je asi z 60 % hotova. Narozdíl od minulých záběrů a fotek to nyní vypadá, že na místě je značné množství dělníků a práce neustávají ani mimo běžné pracovní hodiny. Ještě před rokem šlo přitom o pustou poušť, kde se pohybovaly pouze bagry a buldozery.
Dělníci nějak nejsou
Dělníci nějak nejsou vidět. 😉
Nerad sa opakujem, ale kole
Nerad sa opakujem, ale kole mi to oci pan Horcik.
Model 3, pripadne Model ≡. Urcite nie Model III.
Díky, vynasnažím se na to
Díky, vynasnažím se na to pamatovat u příštích článků :).
Jen bych rad doplnil, ze
Jen bych rad doplnil, ze odhadovane naklady jsou $5mld. (nikoli 6)
a Tesla i Panasonic by meli dat zhruba $2mld, a ostatni partneri dohromady $1mld.
Ale nez se dostanou z $50mil na $5mld tak to jeste potrva nekolik let a za tu dobu se muze ledasco zmenit.
Ještě chvilku a mají to
Ještě chvilku a mají to pod glajchou 🙂
Podle peněz, které už utratili a které ještě mají utratit, tak ta technologie bude asi pěkná pecka. A nebo tam ještě kopou nějakou ‚Blanku‘ 😀
Doplněno:
Úplně vpravo to vypadá, že tam taky něco kutí.
Ps: mohli by tam mít webkameru, dal bych si to jako tapetu.
Tam ma byt ta slnecna +
Tam ma byt ta slnecna + veterna elektraren, nie?
No jo! Připadalo mi to
No jo! Připadalo mi to nějaký hrbolatý…
ako by to bolo na marse.
som
ako by to bolo na marse.
som zvedavy ako tam dostanu vodu. vela ludi potrebuje vela vody.
ak bude prezitie ludi zavisle na dovoze vody …
tak distribuci vody maj
tak distribuci vody maj určitě vošéfovanou :)jednak to plánování místa určitě nedělali blbci a jednak to stojí v místě, kde těch továren je několik, tekže tam na to budou i dimenzovaný sítě 🙂 mě by zajímalo spíš, jak už tady padlo, jestli se to bude zásobovat po vlečce, nebo smradlavejma kamionama. Pokud kamionama, tak by se toho mohli zas chytnout odpůrci EV a hanit Teslu, že se nechová EKO.
Jinak dneska jsem viděl černou Teslu na jižní spojce u Štěrbohol, nebyla někoho odsud? 😀 je fakt vidět, že jich přibývá, což je super 🙂 🙂 🙂
lanovkou
lanovkou youtube.com/watch?v=p4L22kTl7HE
Nebo by tam mohli udělat
Nebo by tam mohli udělat e-Highway – kamiony s pantografy, jako tady: http://www.presstelegram.com/general-news/20140810/ehighway-system-coming-to-ports-of-long-beach-los-angeles
Hmm, nevíte jestli tam
Hmm, nevíte jestli tam mají vlečku? Přece jenom při těch plánovaných objemech výroby by to bylo pro silnici, byť je to v USA, dost zatěžující.
Železnice je odtamtud
Železnice je odtamtud zhruba 4 km vzdušnou čarou, takže se dá předpokládat, že i kvůli tomu tohle místo zvolili 🙂 doufejme
Předpokládám, že kolega
Předpokládám, že kolega Hyperloop jim zapůjčí na dopravu svou smyčku.
viz Čepelkův naučný slovník 🙂
Tak tu giga fotku
Tak tu giga fotku doporučím omrknout všem, jak kdyby tam človíček stál…
Až z té fotky vidím jak obrovské už to je a jak velké to teprve bude, celkem mě zaujal ten dvoj bagr sám v pravo, že by kopal plot?
JInak můj názor že zdi postaví rychle nicméně vnitřek nečeho kde se budou kompletovat baterie, baterry a akku packy bude mnohem složitější, ač popravdě netuším jak taková linka funguje, ta chemie etc mi připadá náročné ale kdo ví, snad pak budou videa z výroby tak jako z Tesla linky.
Vnitřní vybavení, stroje,
Vnitřní vybavení, stroje, výrobní linky, to bude bezesporu podstatná (a nejspíš nejdražší, spolu s energetickým zázemím) část celé stavby.