Tesla představila Model 3: dojezd 344 km, Supercharger a Autopilot

V 5.30 ráno našeho času začalo v Los Angeles představení elektromobilu Tesla Model 3. Nový elektromobil si už mezitím stačilo zarezervovat přes 115 000 zákazníků aniž by ho do té doby spatřilo!

Dnes byla v Los Angeles konečně odhalena podoba elektromobilu Tesla Model 3 a některé jeho nejdůležitější specifikace. Mnohé ale i nadále zůstává i nadále skryto a další velké odhalování přijde podle Muska teprve až se auto bude blížit do výroby, tedy asi v průběhu druhé poloviny 2017
foto: Tesla Motors

Úvodem prezentace vystoupil krátce na pódiu šéfdegsignér Franz von Holzhausen, který uvedl šéfa automobilky Tesla Motors . Jemu pak patřilo pódium až do konce půlhodinové prezentace.

Nejprve zopakoval proč vlastně Tesla vyrábí elektromobily. Je podlě něj nutné uspíšit přechod na elektrickou dopravu. Rekordní emise způsobují globální oteplování a znečištění ovzduší, což má nezanedbatelný vliv na zdraví obyvatel.

Následně Elon Musk zrekapituloval dosavadní vývoj Tesly od modelu Tesla Roadster, který inspiroval vznik vozů Nissan Leaf a Chevrolet Volt, přes Tesla Model S, který ukázal co doopravdy umí elektrické auto, když jim nikdo nevěřil, až po plně elektrické Tesla Model X.

Díky tomu má dnes Tesla všechno co potřebuje pro vývoj Tesla Model 3. „Model S a X platí Model 3,“ řekl doslova Musk. „A ten je konečným krokem ve velkém plánu, který je možný pouze díky předchozím krokům“ dodal.

auto elektromobil Tesla Model 3

Prakticky všechny dosavadní spekulace o Modelu 3 se potvrdily.
foto: Tesla Motors

Pak už se na plátně za Muskem ukázal render rámu elektromobilu Tesla Model 3. Musk řekl, že bezpečnost byla při jeho vývoji na prvním místě a slíbil pět hvězd v každé bezpečnostní kategorii.

Všechny verze Modelu 3 zvládnou zrychlit z 0 na 100 km/h pod 6 sekund a . Musk ovšem nezapomněl dodat, že to je „minimum, které doufají překročit“.

Musk dále řekl, že standardním vybavením bude systém Tesla Autopilot, resp. jeho bezpečnostní prvky. Tam je sdělení trochu nejasné a nevíme, zda tedy Model 3 nabídne už v základu robotické řízení, nebo pouze bezpečnostní funkce.

Elektromobil Tesla Model 3 nabízí místo pro pět dospělých cestujících tak, aby mohli cestovat pohodlně. To znamenalo přesunout panel přístrojů dopředu a s ním i přední sedačky. Vytvořilo se tak více prostoru pro nohy vzadu.

Střecha je vždy jednolitý kus skla, který vytváří dojem otevřenosti. Auto má, podobně jako Tesla Model S, přední a zadní kufr. Nabídne podle Muska „více zavazadlového prostoru než jakékoliv jiné auto stejných rozměrů“. Prý dovnitř narvete i více než dvoumetrové surfové prkno.

Standardním vybavením bude vždy také nabíjení u stanic Supercharger. Do příštího roku chce Tesla zdvojnásobit počet stanic Tesla Supercharger a zečtyřnásobit počet Destination Chargerů (už letos v létě vyroste první Supercharger v Česku u Humpolce/Vystrkova).

Palubní nabíječka Tesla Model 3 se údajně dokáže přizpůsobit jakékoliv voltáži, takže bude možné bez problémů nabíjet prakticky kdekoliv, kde bude k dispozici elektřina.

Tesla Model 3 video

Elektromobil Tesla Model 3 vypadá při pohledu dovnitř překvapivě „prázdně“, i díky chybějícímu přístrojovému panelu. Je ale pravděpodobné, že právě vnitřek auta se ještě do začátku výroby příští rok změní.
foto: Tesla Motors

Do konce roku 2017 chce Tesla také zdvojnásobit počet obchodů Tesla Store. Na konci roku 2017 by tak mělo být po celém světě 441 lokací kde lze Tesla Model 3 koupit a servisovat.

Cena elektromobilu Tesla Model 3 je $35 000 a Musk si „je jistý“, že se stihne začít vyrábět do konce roku 2017. I bez příplatkového vybavení prý půjde o výjimečné auto.

Na konci stručné prezentace pak Elon Musk hrdě ohlásil, že počet rezervací auta přesáhl v daném okamžiku 115 000! Musk a jeho tým velmi dobře naplánovali otevření rezervací tak, aby toto číslo mohl na prezentaci ohlásit. Na auto se stály fronty po celém světě.

vlastní

84 komentářů u “Tesla představila Model 3: dojezd 344 km, Supercharger a Autopilot”

  1. Otazníky?
    Řekl, že je

    Otazníky?
    Řekl, že je možné nabíjet ze SC, znamená to všask nabíjení zdarma?
    Hardware pro autopilot bude v každém autě, avšak znamená to, že autopilota bude mít každé auto?
    Podle přál bych si, aby byly odpovědi ano, ale jistej si tím rozhodně nejsem…
    Někdo má ohledně toho konkrétní info?

    1. SC zdarma pri 35tisicoch
      SC zdarma pri 35tisicoch nebude ani nahodou. Staci sa nad tym zamysliet – kazdy by nabijal len tam a fronty by boli nekonecne. Ked sa dobre pozries na web tesly uvidis to tam aj jasne napisane – SC capable nie included. Dozivotne nabijanie zdarma pre S a X je hlavne marketingovy tah, pri ktorom sa rata s tym, ze ked uz niekto ma S alebo X tak s najvacsou pravdepodonostou sa nebude snazit kvoli par usetrenym euram trepat zakazdym dobijat k SC.

Napsat komentář