Světová výstava neboli EXPO probíhá už od roku 1851 vždy v rozmezí několika let. Letos ji můžete navštívit od 1. května do 31. října v Číně v Šanghaji. Hlavním tématem je „Lepší město – lepší život“.
U té příležitosti připravili čínští hostitelé pro návštěvníky obrovskou flotilu elektrických dopravních prostředků. Po celém areálu jezdí elektrické autobusy, elektrické minibusy a malá servisní elektrická auta. „Když stojíte na přechodu a na masa aut se nehlučně rozjede, je to úžasný pohled,“ řekl nám Jakub Ditrich, který výstavu navštívil a dal nám k dispozici několik fotografií.
Prakticky všechna oficiání vozidla na EXPO 2010 jsou elektrická. A nezáleží na tom, zda jako zdroj energie slouží palivové články, baterie nebo superkondenzátory. Obrovské kondenzátory používají například velké autobusy společnosti Sunwin vyrobené ve spolupráci s Volvo. Výhodou superkondenzátorů je superrychlé dobíjení.
Malé elektrické buginy jezdí na vodíkové palivové články, menší autobusy využívají tradičních lithium-iontových baterií.
Elektrobusy s bateriami,
Elektrobusy s bateriami, alebo kondenzatormi su schodnym riesenim a mohli by kludne nahradit elektricky a aj trolejbus. Troleje by boli len v konecnych zastavkach a tocniach, kde bz sa dobijali a pouzit by sa dali aj uz existujuce troleje. V konecnom dosledku by to mohlo byt z hladiska vyroby a udrzby aj lacnejsie riesenie.
Může, prosím, pan Ditrich
Může, prosím, pan Ditrich zjistit jízdní a dojezdové vlastností autobusů a vozítek….Třeba poslední zobrazené auto se mi zdá velice povedené a až na dveře vhodné i do „normálního“ provozu
pripájam sa k žiadosti.
pripájam sa k žiadosti. mňa zaujíma to zelené auto. vedel by som si to predstaviť ako taxi/mestskú hromadnú dopravu. také taxi čo by chodilo na vopred daných trasách.
No, ty autobusy se
No, ty autobusy se superkondíkem by mě zajímaly. Vá někdo k tomu něco bližšího?
A ten „rozjezd kolony“ mohl p.Ditrich taky natočit na video. 🙂 A všimli jste si, jak maj krásně rovný asfalt? Né jako u nás v kocourkově… :/