Evonik představil nejlehčí elektrický sporťák Lotus Elise-E

Ivo Hradil - 14 Únor 2012

Na nedávno proběhlém automobilovém sympoziu v Bochumi se světu představil lehký elektrický sportovní Elise-E. Malý sporťák v sobě kombinuje nejnovější odlehčené automobilové komponenty essenské společnosti Evonik a sofistikovanou britskou automobilovou technologii automobilky .Evonik Elise-E

Nejlehčí sportovní elektromobil Elise-E neváží ani tunu.
foto: Evonik

Exponát Elise-E má za úkol prokázat, že , které se v dnešní době využívají hlavně coby městská vozítka, mohou nalézt uplatnění i v segmentu sportovních vozů.

Ne že by to už předtím nepotvrdil , elektromobil americké automobilky Tesla Motors shodou okolností postavený taktéž na šasi Lotus Elise.

Už samotná technická specifikace -E vypadá působivě. Vůz disponuje výkonem 150 kW, z nuly na sto zrychlí za 4,4 vteřiny a maximální rychlost je omezena hranicí 200km za hodinu.

čerpá energii z vyrobených unikátní technologií CERIO. Jádrem této baterie je vysoce výkonný, velmi tenký a tepelně odolný keramický separátor SEPARION, který spolehlivě odděluje anodu od katody.

Kromě zvýšení výkonu, stability a bezpečnosti umožňuje tento separátor vytvořit kompaktní konstrukci článků, jejímž výsledkem je získání vysoké energetické hustoty při zachování nízké hmotnosti.

baterie Li-Tecfoto: Li-Tec

Snižování hmotnosti elektromobilu bylo dosaženo i dalšími materiály použitými při výrobě kostry a komponent vozu. Konstrukční pěna ROHACELL a snížily hmotnost konstrukce o 60 až 70 procent ve srovnání s běžným ocelovým řešením.

Ani taková maličkost, jako jsou boční okna, nebyla při honbě za razantním opomenuta.

Elise-E je má vyrobena z akrylátového skla PLEXIGLAS, které je hojně využíváno i pro zasklívání kokpitů letadel. Díky němu došlo k dalšímu úbytku váhy, a to o 40 až 50 % v porovnání s tradičním sklem.

Všechny tyto materiály a ještě řada dalších přinesly tvůrcům kýžené ovoce ve formě finální hmotnosti nedosahující ani jedné tuny. Konkrétně sportovní speciál Elise-E váží pouhých 950 kg a to je v porovnání například s (1220 kg) pěkný skok dolů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

4,4 s? Člověk by řekl, že s tak nízkou hmotností a s tak vlekým výkonem to auto zrychlí mnohem ruchlejc. Tohje je zrychlení které slibuje i Tesla X a to je minvan dvojnásobně těžší. KDe to jsme? Něco mi uniká ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Amateri v konstrukcnych kancelariach leteckych spolocnosti a zo spolocnosti Evonik , by mali obcas navstivit hybrid.cz komentare, lebo takto je ta technika stale na urovni doby bronzovej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A preto sa používajú u lietadiel, ktoré sa v lete pražia na letisku pri 40 stupňoch a potom vyletia napríklad do 5000m, kde je teplota úplne iná a po zostupe na pristátie, ktoré trvá minúty sa opäť zohrejú a to nehovorím o prevádzke v zime. No skrátka fakt to plexisklo nevydrží a skutočne neviem, prečo ho tak tvrdošíjne používajú, že?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

plexyglas ma nizku tepelnu odolnost a je krehke. Pri horeni produkuje v malom mnozstve jedovaty a velmi smradlavy dym.
hlinik, dural, ocel, sklo, technicke drevo, guma, vsetko ostatne je vhodne len na specialne pripady.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Livee-stationNabíječky elektromobilů Circontrol