Štítek: lehké materiály
BMW chce snížit cenu výroby uhlíkových vláken o 90 %
Podle magazínu Bloomberg je BMW blízko tomu, aby výrobu uhlíkových vláken (CFRP) až o 90 %. Díky tomu by se tento pokročilý materiál mohl stát konkurenceschopný klasické oceli.
BMW i: karbonová revoluce se blíží
Lehká konstrukce a bezpečnost si neodporují. Naopak: kombinace hliníku a uhlíkových kompozitů v konceptu LifeDrive připravovaného elektromobilu BMW i3 při nárazových testech v některých oblastech dokonce překonává dosavadní ocelové konstrukce.
Hypergravitace pomáhá vyrábět nové typy materiálů
Snižování hmotnosti je směr, kterým se dnes ubírá nejen automobilový průmysl. Obrovský potenciál má také v řadě dalších oborů. Evropská vesmírná agentura ESA podporuje výzkum nových slitin a nanotechnologií s potenciálem snížit až o 45 % hmotnost turbín pro letectví a energetiku.
Daimler chce také uhlíková vlákna, ve velkém
Německý koncern Daimler uzavřel dohodu s japonskou společností Toray Industries. Společně budou vyrábět CFRP, plasty tvrzené uhlíkovými vlákny, pro použití v automobilovém průmyslu. Daimler je tak po BMW další automobilkou, která hodlá snižovat hmotnost s pomocí materiálů z uhlíkových vláken.
Aptera také v benzinové verzi?
Aptera, „vesmírná tříkolka„, se v současné době za oceánem získává zaslouženou pozornost. Tvůrci svůj futuristický automobil neustále vylepšují a už dnes mají předobjednáno více než 4000 kusů (včetně zaplacených záloh v hodnotě 500 dolarů). Zakladatel společnosti Aptera Steve Fambro se aktuálně v několika rozhovorech také zmínil o možném novém modelu Aptera 2g. Prozatím se veřejnost může pouze dohadovat, o co půjde, nicméně vzhledem k tomu, že označení 2e platí pro dvoumístnou Apteru na elektřinu a 2h pro hybridní model, mohlo by 2g platit pro „gas“, čili benzínovou verzi. Vzhledem k tomu, že je Aptera vyrobena z velmi lehkých materiálů, dosahovala by i tak nízké spotřeby a emisí.