„Nebuďte překvapeni, pokud zanedlouho představíme elektrický Lotus,“ řekl listu Financial Times Michael Kimberley, výkonný ředitel společnosti Lotus. Automobilka už údajně na elektrickém pohonu pracuje přes deset let a již brzy má začít sklízet plody tohoto úsilí. Nepůjde však o čistý elektromobil, nýbrž o plug-in hybrid ne nepodobný například vozu Chevrolet Volt od General Motors. Kromě baterií a elektromotoru tedy bude vybaven ještě malým spalovacím motorem, který bude fungovat jako generátor neboli „range extender“, rozšíření dojezdu. Očekává se, že Lotus by mohl první koncept svého nového vozu předvést již na autosalonu v Ženevě během března tohoto roku. Dojezd by se měl pohybovat kolem 650 km. „Bude to světová ukázka toho, co se dá dělat s technologií elektrického pohonu,“ dušuje se Kimberley. Mimochodem, Lotus už dnes vyrábí součásti pro elektromobil Tesla Roadster, který je postaven na modelu Lotus Elise. Lotus, narozdíl od ostatních světových automobilek, nijak výrazně dopady krize nepociťuje. Během letoška uvede model Lotus Evora, první zbrusu nové auto po 13 letech, a také nové generace vozů Lotus Esprit a Lotus Elise. Právě na podvozku modelu Evora by údajně měl být založen nový hybridRočně prodá automobilka kolem 3000 automobilů. Elektrickém pohonu se věnuje ve spolupráci s britským Ministerstvem obchodu a průmyslu, britská vláda chce podle všeho učinit ze své země centrum automobilového výzkumu, dokonce se prý zajímala o možnost výroby Voltu v Británii. Ale zpátky k Lotusu. Pokud má připraven elektrický pohon, co mu bude bránit vstoupit například do lukrativního segmentu malých městských vozů, podobně jako to udělala Pininfarina se svým krásným kouskem Pininfarina B0?