Elektrický Mercedes-Benz E-Cell využije pohon od Tesla Motors

Německý web Automobilwoche spekuluje, že Mercedes-Benz se rozhodl odložit plánovaný sériový hybrid třídy B E-Cell Plus a půjde pouze cestou čistého elektromobilu. Pohon pro elektrické Béčko údajně dodá Tesla Motors. Půjde o mnohem větší zakázku než v případě elektropohonů pro Smart ED.

Koncept Mercedes-Benz E-Cell Plus už nejspíš světlo světa nespatří. Místo něj pracuje Daimler spolu s Teslou na čistě elektrické třídě B. Spekulovalo se i o třídě A, ta zatím ale potvrzena (ani vyvrácena) nebyla.
foto: Daimler

Daimler koupil v Tesla Motors před časem 4,7% podíl. Dlouhodobě obě firmy, mladý americký dravec , i zavedený stuttgartský elegán, v oblasti elektromobility spolupracují. Už před časem se šuškalo, že Tesla a Daimler připravují elektrickou třídu B.

Teď už je to prakticky jisté. Jisté je i to, že uvedení třídy B s range-extenderem čili rozšiřovačem dojezdu se prozatím odkládá. Původně se měl na trhu objevit jako v roce 2014.

Důvodem pro odklad je podle zástupců Daimleru všeobecná inklinace spíše k čistým elektromobilům, pro které navíc státy nabízejí vyšší pobídky. Podle informací dostupných magazínu Automobilwoche bude tedy plně elektrická verze třídy B s pohonem od Tesla Motors dostupná právě už v roce 2014.

Mercedes-Benz E-Cell Plus Mercedes-Benz E-Cell Plus Mercedes-Benz E-Cell Plus

Daimler se v oblasti elektromobility činí. Aktuálně představil třetí generaci elektromobilu Smart ED, potvrdil také dostupnost elektrokola a vývoj elektroskútru . To vše je nebo brzy bude dostupné také v České republice.

automobilwoche.de

7 Comments on “Elektrický Mercedes-Benz E-Cell využije pohon od Tesla Motors”

  1. Nechápu, proč se lidi
    Nechápu, proč se lidi naváží do nové firmy, která něco pěkného prodává. Tesla motors je tu zatím hodně krátce na to nějak hodnotit.
    Nemůžete čekat, že po pár letech výroby bude mít stejnou síť jako má mercedes, která tu existuje 10-ky let.
    Na druhou stranu můj názor je ten, že Tesla má hodně době našlápnuto a klidně se z ní může za nedlouho stát velká automobilka typu Mercedes.

    Asi tak podobně když začínal google. Taky nikdo nevěřil že z něj bude firma vyhovující všechny zavedený firmy typu microsoft.

    Podle mě jim ty lidí jen závidí úspěch.Nic jen závist.

  2. Tak to je mozna to na co se
    Tak to je mozna to na co se cekalo a to, kdo prvni z velkych hracu na trhu automobilu zacne hromadnou masovou produkci.
    Ostatni se pridaji, nebude jina moznost.
    Asi to vsechno zapada do planu NSR, prechod na OZE, eco doprava atd.
    Nekde jsem cetl ze se planuje zakon ktery naridi automobilkam aby kazde auto vyrobene po ,,urcitem roce,, melo naistalovano eletro pohon, udava se 100mil/160km jako zaklad + extender a to uz bude na automobilce co si zvoli za druh pohonu.

    1. Zaslepení příznivci Tesla
      Zaslepení příznivci Tesla (spíš Tesla Motors) nechápou jeden podstatný fakt. Pokud se elektromobily skutečně rozšíří, tak po nějaké Tesla Motors neštěkne ani pes. Nebyli totiž ani první (Venturi Fétish) ani poslední. Stačí si srovnat dealerskou síť Mercedesu a Tesla Motors a je jasné kdo z toho nakonec a vlastně i teď bude víc profitovat. Tesla Motors se holt rozprodává dokud má ještě nějakou cenu.

      Pokud si oslavoval Nikolu Teslu nebo žárovky/televize značky Tesla, tak to bych se jen přidal.

      1. Nový Nostradámus .Skoda
        Nový Nostradámus .Skoda auto by bez WV taky nedosáhla takových výsledků.Servisní sít WV, Skodě pomohla v expanzi.Jsem zvědavý jak dopadne DAF-TATRA.Tesla motors se vyvíjí v Křemíkovém údolí , kde je vysoká koncentrace chytrých mozků .Pokut se nepletu, tak je tam také Apple.Automobilka Mercedes-Benz investuje prozíravě a sama asi nedokáže takový sofistikovaný system vyvinout. Cetl jsem porovnávací recenzi na Chevy volt a Peugeot iOn . Porovnávali spotřebu a volt i když je těžší tak měl nižší spotřebu lepe hospodařil s el.energijí.Volt dobře využívá výhody výkonného elektromotoru který při brždění dokáže mnohem účinněji vracet energiji spět. Spalováky taky mají různou spotřebu při identyckých podmínkách.Uvidíme jak to dopadne.Hodně bude záležet jak Teslu-S příjme zákazník, jestli bude spolehlivá a hlavně co vydrží akumulátor.

        1. Zaruka na akumulatory je u
          Zaruka na akumulatory je u Tesly 8 let, proto si myslim, ze skutecne aspon tech 8 let vydrzi. Predpokladam ze i vic, protoze obvykle to co ma zaruku X let se nepokazi hned po X letech a jednom dni.
          Kdyby dali delsi zaruku nez skutecne muzou, akorat by si tim uskodili v dlouhodobem meritku…

      2. Já mylel, že Tesla
        Já mylel, že Tesla zkrachuje, protože Musk je pohádkář, Model S je jen předražený velký RC model co nesahá po kotníky ani nejlevnějšímu Superbu a elektromobilita jako taková je nesmysl, který 98,739% lidí nikdy nebude zajímat.

        Teď se najednou dozvídám, že Tesla zkrachuje proto, že jí v masové výrobě elektromobilů (která se dle původního tvrzení nikdy nemá konat) převálcují velké automobilky jako Mercedes (které dle původního tvrzení elektromobilitu považují za blbost a slepou větev vývoje) a to ještě pomocí technologie (zcela špatné a naprosto nekonkurenceschopné), kterou si od Tesly za těžké peníze licencovali.

        No, Hulán to ještě není, na tom musíte ještě trochu víc pracovat, ale jako vtipná jednohubka pro zasmání to není špatné.

Napsat komentář