Toyota s auty na vodík experimentuje už pěkných pár let. Naproti tomu americká společnost SunHydro je jednou z prvních, která buduje soukromý řetězec vodíkových čerpacích stanic. Společně nyní v americkém státu Connecticut otestují deset upravených modelů Toyota Highlander FCHV-adv s pohonem na vodík.
Testování automobilů FCHV-adv začne už letos na podzim. Čerpací stanice na vodík bude umístěna v sídle firmy Proton Energy Systems ve městě Wallingford. Proton Energy Systems se zabývá výrobou vodíkových čerpacích stanic, které si vyrábějí vodík samy přímo na místě za pomoci solární energie. Právě tuto technologii u svých čerpacích stanic bude SunHydro využívat.
SunHydro je zároveň firmou, která stojí za projektem East Coast Hydrogen Highway, čili vodíkové dálnice na východním pobřeží USA. Ta má umožnit autům na vodík bezproblémový průjezd z Maine na Floridu. Stanice ve Wallingfordu se stanice první čerpačkou této plánované dálnice. Doufejme, že zároveň nikoliv poslední. Během následujících tří let chce Toyota vypustit na americké silnice celkem 100 upravených vozů Highlander s označením FCHV-adv. A v roce 2015 by ráda uvedla na trh první komerční auta na vodík.