BMW i neznamená pouze elektřinou poháněné automobily, ale také komplexní portfolio produktů a služeb, které pokrývají individuální potřeby zákazníků a umožňují optimální provoz elektrického automobilu BMW i3.
foto: BMW Group
S kompletním paketem nazvaným “360° ELECTRIC” lze podle automobilky BMW využívat výhody elektrické mobility velmi spolehlivě, pohodlně a flexibilně každý den.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
BMW vyrobí elektromobily i3 v Lipsku
BMW i: karbonová revoluce se blíží
Nové technologie E-mobility: diskusní panel přinesl spoustu zajímavých informací
Zákazníci si mohou sami vybírat produkty a služby, které chtějí. Nabídka programu 360° ELECTRIC stojí na čtyřech hlavních pilířích: dobíjení doma, dobíjení na veřejných dobíjecích stanicích, zajištění mobility a integrace do inovativních konceptů mobility pro překonávání omezeného dojezdu.
Dobíjení: pohodlně doma, v práci nebo na cestách
Dobíjení elektromobilu BMW i3 v praxi je extrémně snadné a dokonce už dnes může mnoho lidí používat elektrickou mobilitu pohodlně každý den.
Akumulátor vozu BMW i3 se totiž plně dobije nejpozději po šesti hodinách od připojení k domácí dobíjecí stanici – buď v podobě standardní elektrické zásuvky, nebo nástěnné dobíječky BMW i.
Na moderní veřejné rychlodobíjecí stanici se akumulátor dobije na 80 % kapacity za 30 minut. Během oběda nebo nákupu tak lze akumulátor dobít pro dalších 120 kilometrů.
Domácí dobíjení: pohodlné dobíjení doma
Pro zákazníky s vlastní garáží nebo soukromým parkovacím místem nabízí BMW i na míru šitá řešení bezpečného, pohodlného a velmi rychlého dobíjení vozidla v domácích podmínkách.
BMW i uzavřelo pro tento účel v lednu 2013 rozsáhlé partnerství se společnostmi Schneider Electric a The Mobility House (TMH). Cílem této spolupráce je nabízet v době uvedení elektromobilu BMW i3 na trh uživatelsky přívětivé a efektivní možnosti dobíjení, které dovolí snadné dobíjení ve vlastní garáži.
Smlouva zahrnuje různé služby, jako je testování domácí elektrické sítě u zákazníka, dodání a montáž dobíjecí stanice (nástěnná dobíječka BMW i), údržba, konzultace a další servis.
Energie z obnovitelných zdrojů
BMW i podporuje také používání elektrické energie z obnovitelných zdrojů a nabízí různé produkty „zelené elektrické energie“ ve spolupráci s vybranými partnery.
V rámci strategické spolupráce mezi společnostmi BMW AG a Naturstrom AG budou mít zákazníci v Německu v budoucnosti možnost zakoupit si balíček ekologické elektrické energie k provozování svého BMW i3.
Protože Naturstrom AG dodává veškerou svou elektrickou energii z obnovitelných zdrojů, včetně velmi vysokého podílu energie z větrných elektráren, je tím zaručen provoz elektromobilu bez emisí CO2.
BMW i pomůže rovněž v případě, že se zákazníci rozhodnou například pro kryté parkovací plochy se solárními panely určenými k nabíjení jejich vozu.
Výhled: indukční dobíjení
Dobíjení prostřednictvím kabelu a nástěnné dobíječky bylo vyvinuto jako součást standardní výbavy, ale BMW Group již pracuje na možných budoucích alternativách, které se budou dodávat na přání. Jako příklad může posloužit indukční dobíjení, jež funguje bez kabelů nebo elektrických zásuvek.
U této technologie zastaví elektricky poháněné vozidlo nad dobíjecí deskou a elektrická energie se přenáší bezkontaktně prostřednictvím elektromagnetického pole. Takové řešení je teoreticky možné pro domácí garáže, ale mohlo by se uplatnit také na veřejných prostranstvích – desky by mohly být zapuštěny do silnic a veřejných parkovacích ploch.
Když byl zahájen vývoj vozu BMW i3, byly dostupné dobíječky pro vozidla příliš rozměrné a těžké, a zbytečně by tak zkracovaly dojezd vozidla. Výzkumníci BMW Group ovšem mezitím desetkrát zmenšili rozměry a hmotnost dobíjecí desky integrované do vozidla.
Nyní lze realizovat mnohem menší systémy, které jsou velmi účinné a bezpečné díky využití ultramoderní technologie rezonátoru. Aby byla technologie indukčního dobíjení kompatibilní s vozidly od různých výrobců, je zapotřebí definovat – ideálně na mezinárodní úrovni – technický standard.
BMW Group založila za tímto účelem oficiální pracovní skupinu s ostatními německými výrobci pod záštitou Německé komise pro elektrické, elektronické a informační technologie (DKE/VDE), přičemž na mezinárodní úrovni probíhá komunikace mezi různými výrobci.
Veřejné dobíjecí stanice: dobíjení na cestách
Rovněž uživatelé, kteří nemohou dobíjet své BMW i3 doma nebo v práci, naleznou v programu 360° ELECTRIC specializovaná řešení. Ve spolupráci s provozovateli veřejných parkovišť a poskytovateli veřejných dobíjecích stanic nabízí BMW i zákazníkům spolehlivý přístup k veřejné dobíjecí infrastruktuře.
BMW i podporuje společně se svými partnery propojení s chytrými telefony a navigačními systémy s cílem poskytovat uživatelům praktické funkce, jako je zobrazování dostupných dobíjecích stanic, a jednoduché, transparentní platební metody s kartou ChargeNow, která umožňuje komplexní přístup k dobíjecím stanicím a bezhotovostní platbu.
Karta ChargeNow spojuje maximální možný počet poskytovatelů veřejné dobíjecí infrastruktury na všech trzích BMW i, aby zákazníci měli přístup k dobíjecím stanicím různých poskytovatelů s jednou jedinou kartou a dostávali jedno standardizované vyúčtování od BMW i.
Celoevropská dobíjecí síť
Jen v Německu existuje v současnosti více než 70 různých poskytovatelů veřejných dobíjecích stanic s různými koncepty placení a služeb. Harmonizace v této oblasti má zásadní význam.
Karta ChargeNow je patentovaný produkt BMW i, který poskytuje zákazníkům inteligentní řešení. Výzva spočívá v dalším rozšiřování nabídky komplexních produktů a služeb společně se všemi participujícími partnery.
Aktuálním příkladem vzájemného propojení veřejné dobíjecí infrastruktury je nedávno představené portfolio řešení společnosti Hubject GmbH, společného podniku firem BMW Group, Bosch, Daimler, EnBW, RWE a Siemens.
Společnost umožňuje poskytovatelům služeb v oblasti elektrické mobility rozšířit svou nabídku o e-roaming. Řidiči elektromobilů mají na základě smlouvy s pouhým jedním poskytovatelem přístup ke všem veřejným dobíjecím stanicím ve stávající evropské síti – a zákazníci BMW i je mohou používat s kartou ChargeNow.
Dobíjení elektromobilů bude díky tomu v budoucnosti stejně snadné jako vybrání peněz z bankomatu. Dobíjecí stanice se zpřístupní prostřednictvím standardizovaného kódu QR, který zahájí a ukončí proces dobíjení prostřednictvím skenování a použití odpovídající aplikace chytrého telefonu.
Blízká realita: z Mnichova do Lipska elektromobilem
Ve společném projektu BMW Group s ABB, Deutsche Bahn, EIGHT, RWE, univerzitou v Bambergu, univerzitou německých ozbrojených sil v Mnichově a technickou univerzitou v Drážďanech, financovaném německou vládou, je budována rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v areálu BMW Welt v Mnichově, s jejímž dokončením se počítá v létě.
Uživatelům nabídne dvě připojení pro dobíjení v systému CCS (Combined Charging System), na němž se evropští výrobci automobilů domluvili jako na společném standardu. CCS umožňuje kromě známých metod dobíjení střídavým proudem také ultrarychlé dobíjení stejnosměrným proudem a je vhodné pro nové BMW i3 i elektromobily od ostatních výrobců.
Nové dobíjecí stanice vytvoří křižovatku mezi elektromobily, místní veřejnou dopravou a jízdou na elektrických kolech v bezprostředním sousedství stanice podzemní dráhy Olympiapark.
Rychlodobíjení na dálnicích
Konsorcium, které tvoří BMW Group, Siemens a E.ON, staví v rámci dalšího propagačního projektu rychlodobíjecí stanice podél dálnice A9. Po zahájení provozu v roce 2014 umožní tato síť cestování mezi Mnichovem a Berlínem se 100% elektrickým pohonem – zpestřené krátkými zastávkami pro dobíjení.
A tím to neskončí: podobný plán jiných společností překlene vzdálenosti mezi Mnichovem, Salcburkem, Vídní a dál až do Bratislavy – tím je připravena cesta pro mezinárodní síť rychlodobíjecích stanic.
Tyto příklady ukazují, že veřejně přístupná dobíjecí infrastruktura se průběžně rozvíjí a stále převládající možnosti dobíjení doma nebo v práci jsou postupně vylepšovány, čímž poskytují uživatelům elektromobilů ještě větší flexibilitu a možnosti cestovat bez potíží na ještě delší vzdálenosti.
Praktické zkoušky ve velkém měřítku, prováděné společností BMW Group, přinesly i v této oblasti zajímavé výsledky: uživatelé, kteří měli své vlastní a zajištěné veřejné dobíjecí stanice, byli schopni vykonat s MINI E až 90 procent svých cest a v průměru k tomu potřebovali v méně než 10 procentech případů veřejné dobíjecí stanice.
Flexibilní mobilita: chytré využívání alternativ
V případech, kdy je dojezd BMW i3 nedostatečný, mohou zákazníci využít doplňkové moduly pro zajištění mobility, které umožní překonat ještě větší vzdálenosti – například přechodným použitím vozidla BMW poháněného spalovacím motorem nebo hybridní soustavou.
Zákazníci BMW i budou mít také přístup ke službě sdílení vozidel DriveNow.
U BMW i3 je první volbou verze se 100% elektrickým pohonem. Zákazníkům, kteří chtějí pravidelně cestovat na vzdálenosti delší než 160 kilometrů, nabídneme na přání prodlužovač dojezdu, který prodlouží dojezd BMW i3 na přibližně 300 kilometrů.
Asistenční služby
Akumulátor a další elektrické systémy jsou za jízdy pravidelně sledovány, aby v každodenním provozu byla vždy zajištěna spolehlivá funkce BMW i3. Ve vzácném případě závady jsou Mobilní služby BMW nebo servisy schopny identifikovat porouchaný díl prostřednictvím diagnostiky.
Dojde-li však přece jen k poškození akumulátoru, nabídne BMW i po představení modelu BMW i3 poprvé v automobilovém průmyslu plně modulární a opravitelný vysokonapěťový akumulátor.
Defekt proto neznamená nutně kompletní výměnu, protože možná postačí, když vybraný dealer BMW i vyřeší problém výměnou individuálních modulů. Konstrukční opatření a vyměnitelné díly výrazně přispějí k dlouhodobé akceptaci produktu, ekonomickým provozním nákladům a sníženým nákladům na záruční opravy.
Tento koncept proto také velmi významně přispěje k úspoře surovin a k realizaci trvale udržitelné strategie.
Je to sice jen PR článek,
Je to sice jen PR článek, ale na druhou stranu to pěkně ukazuje, že BMW je druhá automobilka po TESLE, která to myslí s EV opravdu vážně.
Dojezd zatím stojí za prd, ale někde se začít musí. Tak držím palce.
to se teprve uvidi jestli to
to se teprve uvidi jestli to mysli vazne, doufam ze jo, ale zatim tezko rict.
btw: neni nahodou Nissan druhy a tim padem BMW az treti? 🙂
A co MITSUBISHI neni tam
A co MITSUBISHI neni tam také někde misto i pro ně v tom pořadníku ?
To myslíš vážne? 😀 😀
To myslíš vážne? 😀 😀 😀
To je extrémne drahý elektrický kočík a nie auto 😀
Tu máš k nemu peknú recenziu (snáď adminom nevadí link na iný web):
autotube.cz/autotest/2570-peugeot-ion-cz-video.html
Pořád levnější než to
Pořád levnější než to co má v plánu WV prodávat za 500000 a bez baterek
Proč mám takový pocit,
Proč mám takový pocit, že by teď VW nejradši celý slavný e-UP! potichu zase uklidila. To jejich mlčení s ohledem na to, že to má být zanedlouho v prodeji se nedá přeslechnout 🙂
Ja bych se tomu zas tolik
Ja bych se tomu zas tolik nesmal. Je to sice male, ale znam osobne nekolik majitelu a vsichni jsou s tim spokojeni. A ma to asi nejmensi spotrebu coz je taky uspech 🙂
hmm, tak jiste, otazka je
hmm, tak jiste, otazka je zda s tim aj budou pokracovat? Nissan Leaf uz ma druhou verzi a to je pritom na trhu kratsi dobu nez Mitsubishi i-MiEV.
Tak určitě by bylo hezké,
Tak určitě by bylo hezké, kdyby se Mitsubishi nakonec rozhoupalo a v dohledné době pustilo na trh CA-MiEV. Sice to není až tak úplný zázrak jak slibovali, ale Leafu 2.generace se to s přehledem vyrovná a navíc je to auto i hezčí 🙂
Nissan je druhý a vlastne
Nissan je druhý a vlastne mimo ameriky prvý výrobca použiteľného elektromobilu (tú srandu od Mitsubishi nepočítam :D), ale na druhú stranu to vypadá tak, že u Nissanu to predajom elektromobilu končí, zatiaľ čo podľa aktuálnych informácii to má BMW zobrať z úplne iného konca a postarať sa o elektromobilitu kompletne. A keďže Teslu v EU stále nejak nevidno (ak vôbec sa začne predávať, tak tým jej aktivity najskôr v EU aj skončia, čo je pochopiteľné), tak BMW by sa dalo považovať ako prvú spoločnosť, ktorá to myslí s elektromobilitou v EU úplne vážne. Ale tak nechajme sa prekvapiť…
Vsadim se s vama o co chcete
Vsadim se s vama o co chcete ze Tesla to do Evropy stihne driv nez BMW 🙂 Tesla Roadster asi nemusim ani pocitat, ten uz je i v Evrope vyprodany. Jelikoz uz je cerven, tak predpokladam ze prvni evropske Modely S uz jsou na ceste z Kalifornie do kompletacniho zarizeni v Tilburgu v Nizozemi. Jinak Tesla uz se „prodava“ i v Evrope, ale prvni doruceni bude v Norsku teprve pristi mesic.
EDIT: na prelomu cervna a cervence, prakticky bych to videl az v cervenci 🙂
EDIT: tak Elon ted rikal, ze EU modely se na lod dostanou az v druhe pulce tohto mesice.