CNG je a bude nejlevnější pohonnou hmotou, říká Zdeněk Kaplan z RWE

Ceny ropy neustále klesají a CNG je navíc od prvního ledna zatíženo dvojnásobnou spotřební daní. Přesto musí „plynaři“ reagovat na situaci a tak i ceny stlačeného zemního plynu klesají, jak v exkluzivním rozhovoru prozradil Zdeněk Kaplan, jednatel RWE Energo.

Zdeněk Kaplan u jedné z plnících stanic firmy RWE
foto: RWE

Ceny benzinu a nafty letí dolů, naopak u plynu se dvojnásobně zvýšila spotřební daň. Co na to říkáte?

Zdeněk Kaplan: „Skutečně se od letošního ledna zvedla tzv. spotřební daň na CNG a to z 0,50 Kč za kg na 1,20 Kč za kg. Ale i přes tuto skutečnost jsme od února cenu CNG na našich RWE plnicích stanicích snížili. Zlevnili jsme nyní na 19,4 Kč za kubík CNG, který energeticky odpovídá litru benzinu. Dál tedy platí, že CNG je nejlevnější pohonnou hmotou.“

Očekává se pokles cen plynu v dohledné době?

„To je dobrá a pro motoristy i důležitá otázka, protože cena plynu tvoří základ ceny CNG. Musím se ale přiznat, že budoucí vývoj ceny plynu neumím přesně odhadnout. Budu-li ale mluvit ceně CNG, tak mohu říci, že se budeme snažit udržet konkurenceschopnost CNG jako takového vůči ostatním palivům.“

Rozdíly mezi cenami jsou stále menší, ovlivňuje to nějak zájem o vozy na CNG?

„Pokud myslíte rozdíl mezi cenou benzinu a cenou CNG, tak stále platí, že s CNG ušetří motorista významnou část nákladů na palivo. CNG je a bude nejlevnější pohonnou hmotou. Také proto jsme od února upravili cenu, sledujeme dění na trhu a chceme tu hlavní výhodu, tedy úsporu při provozu auta, našim zákazníkům poskytovat i nadále.“

Jak se vyvíjí prodeje nových vozů na CNG?

„Velký podíl na trhu s CNG vozidly má od loňského roku Škoda Octavie G-Tec, od jara do konce roku se prodalo přes tisíc těchto vozidel. Pro letošní rok počítají dokonce s prodejem kolem 3 tisíc CNG Octavií. Stoupá počet firem, které se rozhodli modernizovat a plynofikovat svůj vozový park. Není se čemu divit, kdo by také nechtěl jezdit za jednu korunu kilometr.“

Firmy dělající přestavby aut asi mají poslední dobou nouzi o práci, nebo ne?

„Přestavby CNG vozidel specificky nesledujeme. Pokud je na trhu přes 50 sériově vyráběných vozidel na CNG, je volba CNG pomocí přestavby podle mě zbytečná.“

Provozovat vůz na CNG je však stále podstatně levnější než diesel, což potvrdil nedávný test dvou verzí Škody Octavie Combi ve Světě motorů. Potěšil vás tento výsledek?

„To není překvapivý výsledek, provoz CNG vozidla je prostě levnější než provoz auta na naftu. Důležité je si auto na zemní plyn vyzkoušet, mnoho lidí tomu nevěří, ještě stále pokládají CNG za nové a zvláštní palivo. CNG se ale již řadí mezi klasické pohonné hmoty, stále více se objevují CNG stanice na klasických pumpách a na trh s auty přichází stále více klasických modelů na tento pohon.“

Existují nějaké snahy zvýhodnit , aby toto palivo zůstalo konkurenceschopné i v dalších dnech, kdy se očekává další pokles cen ropy?

„Současný pokles cen ropy považuji za dočasný. Vozidla na CNG jsou výhodná i při současných cenách benzinu. CNG pohon je ekologický, moderní, efektivní, na výběr je přes 50 druhů sériově vyráběných vozů, od loňského roku i Octavie od domácí automobilky, CNG je stále nejlevnější pohonnou hmotou a navíc CNG auta mají i benzinovou nádrž.“

Jaké jsou nové trendy ve světě pohonu na plyn?

„V poslední době se začíná více hovořit o možnostech využívání zkapalněného zemního plynu () a to pro dálkovou kamionovou dopravu. Osobně si ale myslím, že trh je zatím připraven na větší rozvoj CNG a LNG si teprve bude hledat své uplatnění.“

vlastní

168 Comments on “CNG je a bude nejlevnější pohonnou hmotou, říká Zdeněk Kaplan z RWE”

  1. Nevím, proč se furt
    Nevím, proč se furt protěžuje CNG. LPG má cenu téměř stejnou. Dojezd dvoj až trojnásobný. Síť čerpaček asi padesátinásobnou a co se týče nějaké udržitelnosti a nezávislosti, nevím, jestli je lepší závislost na ropě, nebo na zemním plynu. Pokud počítám, že je teď CNG za stejnou cenu jako LPG přestože po něm je mnohem menší poptávka a taky na něm není spotřební daň, bude za pár let určitě ještě dražší než benzín.

    1. Dobrý večer
      Dobrý večer „Anonyme“,
      Píšete „má cenu téměř stejnou“ jako LPG, myslíte zřejmě na 1km, pak ano a takový finanční pohled na věc je srovnatelný, ale ta ekologie je jasná.
      Dále: dojezd, ano, vždy je něco za něco, ale já se svým vozem stejně zastavuji minimálně každých cca 200-300km i kvůli jiným důvodům něž je „častější“ tankování paliva, takže na toto si nestěžuji.
      Dále: síť čerpaček je opravdu podstatně řidší, ale akceptovatelná a stále se rozšiřuje (nyní kolem 70 – před dvěma lety polovic).
      Dále: závislost ropa nebo plyn? Raději plyn, je ho na planetě nyní známých zásob na více let než ropy, ale především si bioplyn (metan) může lidstvo vyrobit = tím je daná odpověď na „udržitelnost“, to ropa rozhodně není, ropu ne, takže na čem být raději „závislý“ je pro mě jednoznačné. Elektromobil bude pro změnu „závislý“ na elektřině…
      Dále: spotřební daň má zákonem 261/2007 Sb.,§ 4 plánovaný růst do roku 2020 a to bude daň 2,80Kč/m3. Pak je vše ve hvězdách, lze ovšem očekávat, že růst bude stále regulovaný a držený pod hodnotou daně u ropných paliv, uvidíme.
      A na závěr: jezdím autem na CNG zatím „jen“ 2 roky a úspora? i po odečtení vyšších povinných nákladů (cca 200Kč ročně za revizi a dražších zapalovacích svíček po 30000km…) úspora v desítkách tisíc.
      Především ale jde o jistotu, že za mnou není a s přibývajícími kilometry určitě nebude oblak sazí a hromada jedovatých oxidů dusíku jako dříve či později bude za každým dieselem, který rozhodně nejezdí levněji než CNG!!! Benzin a LPG je na tom ekologicky sice citelně lépe než diesel, ale mrkněte se jim do výfuku, je také černý a nesahejte tam raději holou rukou, mé CNG auto má místo černého vnitřku výfuku jen zrezlou trubku, ano je to možná k nevíře, ale je to přesně tak. Na posledním měření emisí jsem byl s nastartovaným vozem téměř hodinu zavřený v garáži firmy bez napojeného odsávání (protože se pracovník firmy nedostal se svou mobilní hubicí vedle vozu, kde je výfuk a po mém ubezpečení, že nic neucítíme to „risknul“ a odsávání neinstaloval a nezapl) a necítili jsme nic, je to jako mít doma sporák na zemní plyn, taky nic nesmrdí. Já už mám jasno.

  2. Stát dá 700M.Kč do Škoda
    Stát dá 700M.Kč do Škoda Kvasiny byznys.ihned.cz/c1-63515790-zavod-kvasiny-skoda-auto-pobidky-investice-miliarda A NEJBLIŽSÍ CNG JE AŽ HK hybrid.cz/mapa-stanic/?t=cng To je podpora že? Proč VW ŠKODA AUTO KVASINY NEPODPORUJE ČISTÁ PALIVA jako CNG A NEPOSTAVILA PLNIČKU??

  3. 22. srpna 2014 Německá
    22. srpna 2014 Německá vláda schválila prodej divize německé energetické společnosti RWE pro těžbu ropy a plynu skupině investorů vedené ruským miliardářem Michailem Fridmanem.
    novinky.cz/ekonomika/345690-nemecko-schvalilo-prodej-divize-rwe-ruskemu-miliardari.html

  4. Dobrý den,
    naposledy bych

    Dobrý den,

    naposledy bych rád touto cestou požádal uživatele vozů s jakýmkoliv alternativním pohonem o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Technicko-ekonomické hodnocení alternativních paliv automobilu.

    Vyplnění dotazníku zabere řádově 5-6 minut Vašeho času. V případě, že si najdete čas na vyplnění mého dotazníku, uvádím zde link: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/alternativni-automobilova-11/.

    Děkuji předem za ochotu a vyplnění dotazníku.

      1. Dobrý den,
        město

        Dobrý den,

        město samozřejmě uvádět nemusíte, nicméně by mi to pomohlo. Co se týče pohonů, mám samozřejmě několik respondentů ke každému pohonu, tudíž bych opravdu nebyl schopen přiřadit jednotlivým řidičům jejich ůdaje. Díky za váš čas, který jste tomu věnoval, bohužel potřebuji mít také demografické a zeměpisné údaje. Tudíž věk, pohlaví i kraj jsou pro mě důležité.

        Přeji hezký večer a snad si to ještě rozmyslíte 🙂

  5. Jo CNG, to je ta
    Jo CNG, to je ta technologie, kerá ve vyspělých zemí EU pomalu končí, ale na skladě je jí ještě spousta, tak ji nacpeme do ČR.
    Třeba škodovka má od své matky zákaz vrtat se do EV a naopak má úkol rozjet CNG ve velkém. Kdybych měl autoservis, tak mám radost, že se můžu těšit na přísun aut ještě složitějších než těch na benzín. Osobně jsem jezdil léta na LPG taky mě hřálo, že míto 10L benzínu mi moje CRV papá 12L levného plynu. Složitost technologie mi ale přidělávala staroti a tím pádem i výdaje. Nakonec jsem pořídil to samé auto na naftu a s tím jezdím do 7L. Takže počty jsou jednoduché provoz při dnešní ceně LPG 1,74/km Nafta 1,93/km. Finanční rozdíl na provozu zas není o tolik větší, ale mám s autem daleko míň starostí. Mluvím čistě o ekonomice, jinak je nafta samozřejmě pěkné svinstvo… V současnu ale vyjíždím s nafťákem minimálně, protože jezdím druhým autem na elektřinu. Zde jsou počty také jednoduché 0,40 kč/km Totožné auto v provedení 1,6 dCi 1,51/km Úspora tedy velmi výrazná.

    A jak že je to vlastně s daní na CNG?
    2007 – 2011 sazba 0 Kč/t
    2012 – 2014 sazba 500 Kč/t
    2015 – 2016 sazba 1 000 Kč/t
    2017 – 2019 sazba 2 000 Kč/t
    od 2020 – sazba 3 355 Kč/t resp. minimální nově stanovená EU, ale může být vyšší

    Již za dva roky se ti, co si koupí auto na CNG mohou těšit na čtyřnásobnou daň oproti roku minulému a za další tři roky minimálně na skoro sedminásobnou…

    1. A myslite, ze s elektrikou
      A myslite, ze s elektrikou to bude jine? V pripade, ze se zacne nejak zazrakem rozsirovat na procenta vozoveho parku, muzeme se tesit i na dan z kWh, nebo zeby z ujeteho kilometru. Cejchovani tachometru? Nutnost mit v aute bonz krabicku, ktera bude hlasit kolik ste najel. No sam jsem zvedav.

      1. No a co jako s tím? Tak
        No a co jako s tím? Tak elektriku zdraží a co, bude se jezdit za stejnou cenu jako na naftu ale navíc se nebude na silnicích smrdet! Takže to má smysl a je to správné. Tlačenka CNG od Škodovky je vážně celoevroská 2há liga. 1vní už prostě hraje ELEKTROMOBIL 😉

      2. V ČR to zatím porovnávat
        V ČR to zatím porovnávat nejde. Plyn elektromobilitu převálcoval! Pokud by se fakticky dokázalo porovnat elektro s plynem v odebraného media, bylo by co porovnávat. Ale ceny elektromobilu vůči plynovým vestavbám jsou nesrovnatelně vyšší tedy pro zákazníka zatím méně atraktivní!

      1. Ano, já z Hondou civic 1,5i
        Ano, já z Hondou civic 1,5i vtec jsem taky jezdil za 6l plynu. Ale s Hondou CRV kde už je 2l motor a to auto je prostě větší byla spotřeba 12. 40l nádrž jsem měl na 330km. Felicie, pokud vím vstřikuje pyn do karburátoru, (neberte mě za slovo, nejsem automechanik, prostě jednobodový vstřik) kdežto v hondě už byly čtyři vstřikovače do sání před každým válcem. Je to složitější systém a tím pádem trvá dýl než se odchytají dětské nemoci. Na LPG jsem musel jezdit na vzdálenějčí STK, kde uměli dělat emise, bylo to dražší a vždy před tím jsem musel ještě na kontrolu těsnosti plynu, kterou zase dělali jinde.

        1. Já vždy jezdil tam, kde mi
          Já vždy jezdil tam, kde mi to montovali, protože tam zároveň dělají emise. Cena je jako by se jelo opakovaně na emise tedy dvojnásobek. Nevím kolik je to teď ale já platil 350Kč + revize LPG 300Kč.
          Pokud budu brát, že LPG šetří něco málo přes polovinu. Tak aby se to zaplatilo musím najet cca. 1000km. To se v ročním nájezdu 25000Km opravdu ztratí.

    2. Asi jak ma kdo stesti na
      Asi jak ma kdo stesti na poruchy…Mam motor 3,8 l,6ti valec, prime vstrikovani paliva, tedy LPG, a jiz 8 let chodim jen na kontroly a vymeny filtru, zadne extra vydaje s LPG. Uvazuji ted o Huyndai Genesis , uz mam domluvenou ev. prestavbu LPG- nejnovejsi technika 80 % LPG, 20 % benzin kvuli ochlazovani ventilu..
      LPG ve srovnani s benzinem a naftou je daleko ekologictesi..a o to ted jde..Jak zde jiz psano, CNG je co se tyka budoucnosti 2. -3.liga vyvoj jde vsude na zapad od Plzne smerem EV.

      1. Souhlasim s obojim. Určitě
        Souhlasim s obojim. Určitě se najde někdo kdo s LPG nemá žádný problém. A samozřejmě se mi i líbilo, že mi jde z výfuku akorát teplý vzduch. Teď z toho dieselu, obzvlášť, když se spustí vypalování DPF je to šílenost. Zas když jsem si na přívěsu vezl svůj první elektromobil, jel jsem za 8,5L. Ekonomika je podle mě ve prospěch nafty, ale osobně už si nafťáka nikdy nekoupím.

      2. By mě zajímalo v čem je
        By mě zajímalo v čem je LPG oproti benzínu ekologičtější?
        Když jsem měl favorita na LPG, tak protokol z měření emisí jasně ukázal rozdíl mezi benzínem a LPG.
        Nemůžu si pomoct ale u auta s katalizátorem tam prostě téměř žádný rozdíl nevidím.
        U CNG žádné pochyby o tom, že je víc ekologické nemám. Už po „čuchu“ to prostě tak nesmrdí jako benzín/lpg/diesel. V ekologii je to rozhodně krok správným směrem a proto snahu prosadit CNG vítám. Přechod vozového parku ČR na EV bude trvat desítky let, tak ať se do té doby jezdí alespoň na CNG.

          1. Ale já už favorita dávno
            Ale já už favorita dávno nemám. Mám sekvenční vstřikování (SGI) u auta s katalizátorem. Myslím, že z mého příspěvku bylo zřejmé že teď (myšleno s novějším vozem) už nevidím na protokolu z emisí žádný rozdíl mezi benzínem a LPG. Ptal jsem se, v čem je u dnešních aut LPG ekologičtější oproti benzínu.

          1. Takto je to myšleno. Ale
            Takto je to myšleno. Ale plyn oproti naftě a benzínu má tu výhodu, že to na benzínce nikdo neředí. Navíc toto je chyba dodavatele a pokud mu dá ČOIka hodně mastnou pokutu tak si dá bacha na kvalitu. Tím, že je tak málo dodavatelů LPG tak je skoro 100%, že se při kontrole LPG bude dodavatel pokaždé zkontrolován. To, že se tu na kontroly a zveřejnění viníků celé roky sral… je úplně o něčem jiném. Všichni jsou najednou zděšení, že LPG dopadlo tak strašně.

                1. Nebo právě CNG, kde je
                  Nebo právě CNG, kde je kvalita zaručená. 🙂

                2. to nikdy nevíš co se
                  to nikdy nevíš co se semele nebo co do kohoutu fouknou … zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/porosenko-podminky-ruska-jsou-neprijatelne-1162195 jednou dohody platí pak zas neplatí, vyhrává ten kdo má větší svaly a pevnější nervy, hranice se posouvají stejně jak se zdi bourají a zas staví 😉

      1. vychvalování CNG je PR
        vychvalování CNG je PR Škodovky ty bláho. Tuhle v západní EU končící techno je potřeba udat v blbější východní EU. Škoda to dostala doslova od VW za úkol. S tejně tak jako socdem čr od němců. Jen se to nezveřejnuje, to je šedá politika na pozadí. EU chce ukázat částečně Putinovi dobrou vůli že bude zvýšený budoucí zájem o jeho zemák a zároven západní EU si musí udržet svůj techno náskok před východní EU a zároven udržet krok se špičkou USA. To je plánovaná politika nic víc nic mím. Lidicky jsou jen mravenecci s kterými si vůdci hrajou. A ČR je východní EU = 2.há liga 😉 VŠECKO VÍME VŠECKO ZNÁME A PROTO PODPORUJEME USA, LIKVIDACI ŠÁDE AT ŽIJE HYUNDAI NEPŘÍTEL MÝHO NEPŘÍTELE :-))

        1. Onane, že nechápeš
          Onane, že nechápeš prostý ekonomický fakt, že pro někoho je lepší nafta, pro jiného benzin a jiný ušetří s CNG je tvůj problém…

          Se zeptám máš CNG auto? Tedy jsi schopen napsat reálné zkušenosti a s toho vyvozuješ ty svoje kecy?

          Já odhaduju, že neeee, ale řečí jak stará bába.

          1. jo a pro někoho je lepší
            jo a pro někoho je lepší tenhle zájem a pro druhý jiný zájem a třetí má zájem aby oba dva měli opačný zájem a ti čtvrtí mají zájem aby první druhý a třetí když se na planetě neumí chovat nebyli vůbec, známe denodenně víc studuj 😉 zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/porosenko-podminky-ruska-jsou-neprijatelne-1162195

      2. Neoznačoval bych rovnou
        Neoznačoval bych rovnou cizí názor za blábol… Nesvědčí to o inteligenci pisatele.

        A, neříkal jsem že prodeje CNG nerostou, prodeje klasických spalováků také rostou. Elektromobilů také.

        B, neříkal jsem, že LPG je kvalitní palivo, šulí se stejně jako třeba nafta. Naopak jsem tady psal své negativní zkušenosti s LPG. Nesouhlasím ale s názorem, že to není alternativa k CNG.

        C, Já už bych si taky nikdy diesel nekoupil, jen jsem hodnotil ekonomiku jeho provozu

        D, Je zajímavé poslouchat, že EV budou nastupovat a že to není alternativa pro člověka, co už jezdí druhým elektromobilem a plánuje nákup třetího. Připouštím, že pro našince se to tak může jevit. Předci jenom žijeme v zemi, kde na milion obyvatel se v minulém roce prodalo jen 20 EV. Dásnko: 3600

        1. Takže prodeje CNG rostou,
          Takže prodeje CNG rostou, ale přitom CNG v západní Evropě končí? To trochu si trochu protiřečí ne? Naopak CNG zažívá boom díky podpoře EU. http://www.ekobonus.cz/evropska-unie-schvalila-podporu-alternativnich-pohonu Ano, ideální by bylo kdyby všichni měli prachy koupit si Teslu jako spousta lidí v Norsku, ale na to si ještě pár (desítek) let počkáme. Ad D. EV není zatím alternativa pro člověka který potřebuje velký dojezd a/nebo má rodinu. Samozřejmě, na dojíždění do práce je ok.

          1. EV především není
            EV především není alternativa pro člověka, co se nechá přesvědčit, že potřebuje auto, co ujede v tahu 500km. Já mám rodinu a každý víkend jezdíme někam. Nejsem člověk, co neví kam s peňezma, naopak s elektrickým autem můžu jezdit pořád a mám na to. Do firmy jsem koupil elektrickou dodávku stojí sice dvakrát tolik co nafťák, ale za splátky úvěru+provoz platím měsíčně daleko míň, než dříve u spalováka. Asi tolik k názoru, že elektromobili jsou jen pro bohaté.

              1. Zatím jsme jen tři.
                Zatím jsme jen tři. Momentálně jezdím Nissanem e-NV200. Neviděl bych ale problém nacpat výbavu na lyžování do leafa, oni lyže se dají dát i na střechu. Stejně tak jsem byl schopen velký kočárek i se sporťákem nacpat do fluence, který má jen symbolický kufr. Hold vždycky je něco za něco.

                1. Máte pravdu pane kolego. My
                  Máte pravdu pane kolego. My jsme s rodinou ve 4 absolvovali malým městským elektrickým Peugeotem Ion loni dovolenou na trase Morava, Rakousko, Slovensko a dá se to. Ano, nemohli jsme vzít nafukovací čluny, ale vzhledem k počasí bychom je stejně jen vozili. Navíc jsme si díky tomu na místě půjčili elektroloď. Vzali jsme jen nezbytné oblečení a věci na 10 dní a vyrazili. Občas nebylo vidět vnitřním zrcátkem kvůli plnému kufru, ale má to i 2 velká vnější. Prostě když jezdili kdysi Němci Trabanty a Poláci maluchy Fiat 126P, tak Ion s rozvorem 2,5 metru jako má Škoda Octavia je proti nim obr.

                2. Maluchy ponechme stranou,
                  Maluchy ponechme stranou, ale Trabant (i nekombi) měl kufr dost nadstandardní. Takové Š105/120 na tom byly s vnitřním prostorem neporovnatelně hůř a to se tvářily jako rodinná auta.

                3. Souhlas, na turne po NDR
                  Souhlas, na turne po NDR jsme dostali do kufru Trabanta ( nekombi )nastroje celeho smyccoveho kvarteta ( vcetne violoncella) + kufry..Kufr auta byl velmi skladny..

                4. samý srandičky soudruzi
                  samý srandičky soudruzi 🙂 Nakonec se vam slavna EU rozlozi zevnitr zpravy.e15.cz/zahranicni/politika/tsipras-hleda-spojence-cina-chce-v-recku-investovat-ve-hre-je-pomoc-ruska-1161966 a bude nejenze po legraci ale taky po CNG Eurodotacich 😉

                5. Ale Ferdo – nechme EU a
                  Ale Ferdo – nechme EU a politiku stranou! Zde jsou stránky Hybrid.cz a nikoli politické školení diskutéru! Je ale faktem, že v ČR je obliba Trabanta více než populární. Viz cesty nezaměstnaných Trabntem po Africe a Jižní Americe. Máte pravdu v tom, že se nepíše o žádném Čechovi jež podobné cesty ukutečnil s vozidlem na plyn(CNG,LPG) nebo elektromobil. Takže opravdu stále vítězí um a šikovnost dederonu!

                6. trabanta dá sežrat
                  trabanta dá sežrat prasatům !! 🙂

      3. Co tím chcete říci drahý
        Co tím chcete říci drahý pane. Vy si doma držíte statistiky o kolik procent stoupá každý jednotlivý typ pohonu? A to vás baví, držíte jim palce? A k čemu to?
        Vy máte auto na CNG? já ano. Věřit mi nemusíte, ale když pominu českou obskurnost, tak v Německu pozoruji za poslední roky výrazný nárůst LPG a naopak spíše útlum CNG. Když se tam někoho zeptáte na cng plničku (je totiž dost těžké na ni narazit), tak vás spolehlivě pošle k lpg stanici. Nemají vůbec šajna co to cng je.
        To jsou moje osobní zkušenosti, ne nějaké PR, které tady prezentuje místní redaktor.
        Samozřejmě, nepřu se, že cng je kvalitnější palivo než lpg. Ale těch nevýhod na straně cng, je přece jen trochu moc.
        A ještě k té drzosti toho holohlavého pána z úvodního článku. Pravda je taková, že u nás je největším hrobníkem cng právě RWE s jejich cenovou a jinou politikou. Jsou přímo u zdroje nic nepřeprodávají a přitom drží tak vysoké marže, že to celé nakonec pohřbí.

          1. Jasně nemusíte, problém
            Jasně nemusíte, problém je ale že ten plyn teče většinou přes jejich trubky, tím pádem mají vliv na ceny i u jiných stanic.
            Nevím to jistě pouze z diskuse s provozovatelem cng stanice v Radlicích panem Cimlem. Jinak ale nechápu proč by ostatní drželi tak vysoké ceny.
            Děkuji za ty statistiky, chybí tam tedy nějaká dynamika (nárůsty atd.) ale i tak, je to v podstatě tak jak jsem si myslel. celkový podíl vozidel na CNG v EU je 0,41% z celkového počtu všech vozidel. Takže roční nárůsty, kolik to může být? i kdyby 100% to je fakt málo …..:)

            Ale já jsem sem psal ne abych se hádal jestli je jasně lepší sparta nebo slávie. Ctěl jsem jen upozornit lidi, kteří jsou možná pod vlivem zdejších oslavných článků, a třeba přemýšlí, že si to pořídí aby byli opatrní a raději zvažovali LPG variantu. Je mi to líto, vím, že LPG je smraďoch, ale když vám zabírají půl kufru velké těžké bomby s tlakem na 200 Atmosfér, jezdíte s itinerářem abyste neminul nějakou z mála čerpaček a za to celé si pak zaplatíte cca o 20% více jak s LPG….jaký to dává smysl prosím? Poučte mě.

        1. A co chete říci Vy pane?
          A co chete říci Vy pane? Máte statistiku říkající opak? Neeee, jenom blbé kecy, mě stačilo 30 sekund na googlu a mám rozhovor s člověkem co tam žije a píše opak toho co se pouze domníváte, ale řečí máte jak politik…

          www futureage eu/rozhovory/detail/649-zemni-plyn-do-aut-se-bez-podpory-neobejde

          Nemají šajnu a mají 900 plniček? Chlape, když už lžete, tak se snažtetak aby to nebylo průhledné po pár pokusech hledání na googlu…

          1. Tak to jste, mě teda
            Tak to jste, mě teda pobavil. Odkaz na rozhovor s pánem z Gazpromu, který si přihřívá svojí polívčičku. A četl jste to vůbec? Asi ne, tak shrnutí pro vás: Gazprom má program, kdy v podstatě nabízí pro benzínky zadarmo vybudování CNG stanice. Benzínce pak zbude část z utržených peněz, zbytek jde Gazpromu
            Celé to dotuje z jiných zdrojů Gazprom, protože JE TO PRODĚLEČNÉ, a to brutálně. mají 100 aut na plničku a potřebovali by 300 aby byli na nule:)
            Nevím proč se tak bijete za to CNG, úplně z vás stříká adrenalin. Kdybych byl paranoidní tak si budu myslet, že jste trol placený Gazpromem pro vylepšení PR.
            Já na to jezdím, tak pokud by to stálo za pochvalu, byl bych první, kdo by se pochlubil jak jsem to ošéfoval. A nejezdím virtuálně po webu, jezdím do německa s autem na CNG.

        2. Myslím to v podstatě
          Myslím to v podstatě stejně jako vy – přijde mi škoda rvát peníze do cng plniček. Osobně bych je raději viděl v nabíjecích stanicích. Protože když si to shrnu – uživatelský rozdíl mezi těmito způsoby pohonu je minimální, tak proč spalovat a vozit složitou technologii, když můžu nabíjet a vozit jednoduchou technologii.

      4. Dobrý den, všiml jsem si
        Dobrý den, všiml jsem si zajímavé věci. Zdá se mi, že nabíjecích stanic je i v zpomalené ČR více, než plnících stanic na CNG – takže proč nepodpořit něco, co roste evidentne více – tedy elektromobily? A navíc neco, co netovří spaliny nám přímo pod nosem, abychom to my i naše děti dýchali?

      1. Ano, CNG , ano..U urcitych
        Ano, CNG , ano..U urcitych typu novych aut, automobilek mene zajimavych hracu , ktere oslovi dane publikum. Pohrichu auta esteticky i jinak v ramci celkoveho prodeje nezajimava a hlavne omezena v celkove siroke nabidce.. Naproti tomu se daji vsechna, opakuji vsechna nova auta jednoduse prestavit na LPG. A maji timto porad daleko min skodlivych emisi, nez benzin a diesel. Mne osobne je nabidka novych aut na CNG pohon k smichu..Ale proti gustu…

      2. Je pravda že CNG je
        Je pravda že CNG je technologie která ve vyspělých zemí EU „pomalu končí“ !! Norsko Británie Švýcarsko Francie Německo Holandsko, všichni více či méně používali CNG už poslední dekádu a přecházení z rozumu na ELEKTRO. Protože Elektromobil je TOP ŠPIČKA světovájednička a aby se jim i nadále dalo říkat „vyspělé země“ musí jít „s dobou“ neboli se SPOJENÝMI STÁTY AMERICKÝMI který jsou ŠPIČKA TOHOTO SVĚTA V OBORU. A tudíž 15 LET STARÁ technologie CNG se u nich odsouvá na 2. KOLEJ neboli bude hrát 2. LIGUn neboli se budou snažit přesunout ji do států EU 2-hé LIGI jako je ČR SR POLSKO MADARSKO RUMUNSKO BULHARSKO CHRVATI JSOU HRDÍ ti NA NĚ PRDÍ 🙂 A už žádný PR VW ŠKODA !!

            1. A jé sešla se partička
              A jé sešla se partička lidí co nevlastní CNG auto, jenom o tom četli, Německem jenom projíždí či zprávu mají s Idnes či ČT a vyvozují závěry jako by byli poradci nejméně Merklové…

              Až butete mít auto na CNG, pak má smysl číst vaše názory (do té doby jsou to jenom kecy „jedna bába povídala“), až budete žít v Německu jako jejich občané a tedy mít přehled co v tom státě skutečně je, pak má cenu číst vaše názory (zatím opět, jsou vaše kecy „jedna bába povídala“).

              P.S.
              www futureage eu/rozhovory/detail/649-zemni-plyn-do-aut-se-bez-podpory-neobejde
              Nu tento pán, který tam žije říká pravé opak toho co Vy, ale chápu, čecháček ví lépe jak člověk co tam žije…

              1. Rozhovor s panem co tam zije
                Rozhovor s panem co tam zije muze byt relevantni tak akorat pro Vas. Vsimam si plnicek CNG pri svych pravidelnych a castych jizdach pres zapadni Evropu uz 20 let ( cca 10x za rok )..Jejich pocet se s LPG neda srovnavat ani nahodou…Jejich presny pocet mate nakonec v jednom z prispevku nize…Takze klidek a nohy v lavoru…

      3. Já ale neříkal, že
        Já ale neříkal, že prodeje CNG zkomírají, jen je to podle mě technologie neperspektivní a to neberte jako fakt, ale jako můj názor. Já to chápu jako možnost pro automobilky dále dělat a servisovat spalovací storoje u nichž v porovnání s naftou (nejsem zastánce spaování nafty, právě naopak) nebo elekřinou nevidím ekonomický efekt.

      4. Ano? tak to jistě máte
        Ano? tak to jistě máte podloženo hodnověrnými statistikami. Zajímalo by mě například porovnání počtu instalovaných a nově otevřených plniček cng a lpg v SRN. Nebo absolutní čísla prodeje nafty benzínu a cng a jejich přírůstky za poslední rok v SRN.
        Kupte si už konečně auto na cng pane Horčíku, pak si pokecáme někde na plničce, jak je to čím dál úžasnější.

        1. Co je hodnověrné, co
          Co je hodnověrné, co uznáváš ty? Nebo to se děje v reálném světe bez ohledu na tvůj postoj k této technologii?

          Co třeba tento rozhovor s šéfem firmy v německu, to je dost, aby jsi uznal, že zde úmyslně nepravdivě meleš blbosti?

          www futureage eu/rozhovory detail/649-zemni-plyn-do-aut-se-bez-podpory-neobejde

          Ale chápu, odpověď bude , „to je Garzprom, Rus blabla, stejně mím pravdu“…
          Takových jako ty více, proč rozvíjet zem, když můžeme zakonzervovat život jaký je teď, na co ty internety apod…

          P.S. ja CNg auto mám, a co ty anonyme co vyzíváš ostatní a sám jsi o CNG jenom četl…

    3. Si nemyslím, že by auto na
      Si nemyslím, že by auto na LPG bylo složitější a náročnější na servis, než moderní turbodiesel. Já mám na Fabii LPG už 140 tis. Každých asi 30 tis. měním filtry asi za 3 stovky a po 130 tis jsem měnil reduktor za 1500,- a také jsem nechával dělat přetěsnění vstřiků asi za 1500,- Spotřeba dlouhodobá kombinovaná 6 litrů LPG+ asi čtvrt litru benzínu. Při dnešních cenách kolem koruny/km. U toho samého auta TDI počítám minimálně 4 litry nafty za 30Kč. U druhého, dieselového auta už jsem měnil čerpadlo, hadice k intercooleru a řešil spoustu závad se vstřikováním. A to to nemá filtr pevných částí. U dalšího auta rozhodně jdu do LPG. Nemá takový odpich, má menší dojezd (pouze 700km oproti 1300 u diesela), ale provozní náklady jsou rozhodně nižší.

    4. Dobrý večer
      Dobrý večer Pavle,
      píšete 1,93Kč na km, to dopovídá při 7l/100km ceně cca 27,50, platí to ještě dnes? Neplatí že? Jaká je průměrná cena dieselu za dobu co na něj jezdíte? Cena na km bude průměrně dlouhodobě jistě daleko přes 2Kč, že? Má cena na km je v průběhu dvou let provozu na CNG 1,31Kč, to bude v dieselu při spotřebě Vašich poctivě přiznaných 7l/100km (naštěstí nepatříte mezi ty, co jim „to žere 4 litry“, nebo i méně) až bude diesel za 18,71Kč, toho se ale asi nedočkáme… Lituji, ale oba víme, že vám toto ekonomicky nevychází a to nemluvím o ekologii a složitost technologie současných dieselů raději nekomentuji. Elektro je „zajímavé“, ale až „klesne“ kapacita baterie a budete se toho chtít zbavit nebo koupit novou baterii, celá ta úspora se vám před očima okamžitě smaže. A koupit nové elektroauto je citelně vyšší náklad než benzin, diesel nebo i to CNG, to víte asi také. Ekologičnost elektroauta je vynikající, pokud nezohledníte celou jeho „stopu“ od výroby až po likvidaci, ale jen jeho okamžité emise a to se dosud neměří mnoho jiných druhů „emisí“ co elektromobily produkují, ve skutečnosti to celkově ekologické moc není.
      Každá mince má dvě strany.
      S pozdravem
      Pavel

      PS: a na několikanásobnou daň se těším, protože její výše je daná zákonem do roku 2020 takto:
      – od 1.1.2008 do 31.12.2011 sazba 0 Kč
      – od 1.1.2012 do 31.12.2014 0,36 Kč/m3
      – od 1.1.2015 do 31.12.2017 0,72 Kč/m3
      – od 1.1.2018 do 31.12.2019 1,44 Kč/m3
      – od 1.1.2020 2,80 Kč/m3
      oproti tomu: benzin – 12,84 Kč/l, nafta 10,95 Kč/l

            1. díky, je to vymazlený z
              díky, je to vymazlený z doby, kdy EV ještě u nás v nebyly. Dnes bych už do toho tolik práce nedával, ale pořád je to snad jediný EV , které má teplotní management pro baterie. Nyní mám 100tis km po výměně aku, tak bych chtěl něco na web zase přidat…

        1. Momentalne sa nebude na SR z
          Momentalne sa nebude na SR z RU dovazat uz ani obohateny uran, mame ineho dodavatela.

          Ked sa tento tyzden EU US s RU nedohodnu, bude vojna proti RU prebiehajuca na vychode UA, nie len neoficialne RU s UA ako doposial.

          Ked sa konflikt zacal SR presuvalo v noci tazku techniku na vychod SR z BA po dialnici, hlavne obrnene transportery. Tiez sme objednali stihacky, ale ruske to neboli.

                1. to neni k smíchu, to bylo k
                  to neni k smíchu, to bylo k zamyšlení, maximálně aby se neplakalo

                2. ikdyz zajimavy veci se tam u
                  ikdyz zajimavy veci se tam u vas deji denik.cz/ze_sveta/slovaci-nechteji-bojovat-hromadne-posilaji-uradum-prohlaseni-20150212.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=traffic-exchange

                1. hele mysli s predstihem,
                  hele mysli s predstihem, analyzy putina jasne ukazuji že on to nevzda a evropu uz za partnera nepovazuje, zklamalaho ukrajinou a sankcemi a ted ji musí potrestat. Tim zaroven se odepsal u zapadu dozivotne, to vi takže s byznysem je stejnak šmitec. ted se to jen vybouří 😉 PS: na plynovodu dělají jak o život, čínani jsou bohatý a hladoví 😉

      1. Putin uz moze utahovat kolko
        Putin uz moze utahovat kolko chce, zo Slovenska vam plyn a ropa prudit bude aj nadalej. Vcera sa sprevadzkovalo dokoncene potrubie pre reverezny chod z Jadranu aj pre ropu. Plyn ho uz ma dlhsiu dobu (tlacime ho do Ukrajiny). Dokaze pokryt 100% exportu zo SR.
        Spolocny projekt Slovenska a Madarska.

        Vivat..

          1. Zemny plyn je u nas z
            Zemny plyn je u nas z domacnosti postupne vytlacovany. Ideme na elektrinu, je to lacnejsie. Uz aj ja nemam davno plyn, a ludia z okolia a z prace tiez bud uz vypli alebo postupne prechadzaju na elektrinu.

            Auta na CNG/LPG sa predavaju, tiez sporadicky na cerpackach ale nie je to nic extra co by tu kazdy robil. U nas fici hlavne Natural 95 a Diesel kto vela jazdi dlhe a nepouziva po meste. Elektrina zatial nic, cosi kdesi, ale aj Majitel Tesly S na SR ju ma v bazarovej ponuke 🙂

            1. Plyn je na topeni dobre
              Plyn je na topeni dobre reseni a kratkobobe vyhodne. Ekologicke, bohuzel stat nenazrany. Diky porizovacim a udrzovacim nakladum, ktere se porad zvysuji lidi prechazeji na elektriku v kombinaci se drevem. Spotreba klesa, ceny se zvysuji, logicke ne 🙂 evize kotle, revize kominu. A nakonec na to jeste daji uhlikovou dan.

              Kdyz jsem zacinal stavet pred 2. lety, byl jsem pro plyn rozhodnuty, ted uz jsem ale zmenil nazor, radeji poradne zateplim a hodim tam elektrokotel v kombinaci s nejakym kotlem na tuha paliva.

              1. Konečně od vás vidím
                Konečně od vás vidím normální názor. Jen možná ty kamna na tuhá paliva bych si rozmyslel. Elektrika se vyplácí u hodně dobře zatepleného domu a pokud budete topit kotlem na tuhá paliva tak se upečete.
                U elektrického kotle bych navíc zauvažoval nad podlahovým topením nepotřebujete tak vysokou teplotu v trubkách na dosažení tepelného komfortu jako je tomu u radiátorů. Navíc do budoucna to máte připravené na TČ.

  6. bla bla bla….
    tak to byla

    bla bla bla….
    tak to byla ta o červené Karkůlce , a teď trochu reality.

    Cena je stále vyšší, žádného zlevnění jsem si nevšiml. oproti loňsku je na Šancích v Praze další zdražení o 60hal na Kg.
    V přímém srovnání s LPG, který je skutečným konkurentem CNG a ne benzin či nafta, to vypadá asi takto: cena přestavby na LPG o cca 50% nižší. Cena paliva LPG cca 15-16Kč za kubík. Hmotnost vozu u LPG nižší (netřeba tlakových ocelových nádob). Počet čerpacích stanic ve srovnání s CNG naprosto nesrovnatelný v ČR u každé druhé benzinky zrovna tak jako v Německu.
    Jestliže si pán netroufá odhadnou cenu plynu do budoucna, tak já si troufám tvrdit, že ropa už nikdy nevystoupá na delší dobu než pár měsíců nad 80 USD za barel. Z toho mi vyplývá, že při současných cenách nemůže prostě CNG konkurovat LPG teď ani v budoucnu.

    Jsem majitel auta na CNG další už si pravděpodobně kupovat nebudu.

    1. Heledte lidi, je preci
      Heledte lidi, je preci jasný co je CNG zač? 1) Je to zemní plyn z Ruska = špatný 2) spalováním vzniká zas a jenom CO2 = špatný 3) snaží se ho v Evropě rozmnožit sociální demokrati = proč asi? No aby autofabriky nadále mohli chrlit po benzo/díslu statisíce složitých aut aby byla zaměstnanost = špatný protože zaměstnanost jede na EU rozpočty do mínusu a všechny vyprodukovaný CNG zas budou smrdět CO2. Je to polovičatý řešení-neřešení 😉 No tak jim to vysponzorujte, když myslíte 🙂

      1. Zdaleka tak špatné to
        Zdaleka tak špatné to není, pokud vezmete v potaz vliv CNG pohonu na smog ve městech. Pokud jde o motory s vnitřním spalováním, pak je CNG to nejčistější řešení (nepočítám vodík, protože taková auta se nikdy neprodávala, BMW je pouze pronajímala a nemyslím tím palivové články, to je zase něco jiného).

        1. No je to špatné!! Je to
          No je to špatné!! Je to ruský CNG, zatlačuje elektromobily jen proto že západ se CNG zbavuje a na východě je to potřeba udat, prsty v tom má stát a šáde. Produkuje to teplo a CO2, obojí špatně a musí se stím jezdit do servisu, má to těžký nádrže, málo to dojede a nejsou čerpačky. Daleko snadnější je LPG který už funguje dostatečně, s CNG at si vytřou a rovnou přechod k tichým čistým bez CO2, 80% učinným elektromobilům soudruhu nazdar

          1. 2 veci na doladenie, 1. aj
            2 veci na doladenie, 1. aj BEV ma CO2 stopu, 2. BEV ako celok nema 80% ucinnost od vyrobenia elektriny po jej pouzitie na pohon a ohriatie interieru (zalezi aj co voci comu).

            pravidelny naklad na „pohon“ BEV je aktualne prave polovica voci N95 na 600km (ako kde ako s cim)

              1. mylite sa. vlada nie je
                mylite sa. vlada nie je zodpovedna za vyrobu elektricke energie pre Vas a ani za zdroje ktore k tomu a ako pouzije. Je to len vasa starost, vasa volba. Zvolena „vlada“ docasne uzurpuje moc sa stara o energeticku bezpecnost, t.j. aby ste mali z coho produkovat dane napriklad. Teda je to spolocny zaujem, nie povinnost a ani uloha vlady.

                JE to rovnake ako ked sa zamestnate. Zamestnavatel Vam nemoze dat viac ako vy sam pre firmu fyzicky vyprodukujete penazi, pokial sa tak deje, ide opat o zdielany zaujem ked sa prizivujete vymenou za sluzby firme teda podielom ludom v nej svojou pracou. Spolocny zaujem.

                Tepelne stroje planetu neohrievaju. Popieralo by to zakon o zachovani energie. Rovnako tak, ako otvorena chladnicka v uzavretej miestnosti ju neochadi ani neohreje.

                BEV nedokaze premenit s 80% ucinnostou energiu v baterii na kolesa,
                ta tu naviac vystupuje „len“ ako prenosne medium.

                vacsi „hlavouni“ neexistuju, ludia navzajom su si kapacitou a pouzitelnostou „hlavy“ ident., jedine co je ine je iba dojem ktorim posobia. Skutocny motor myslienok je ak sa viacero hlav spoji pre rovnaky ciel. Opat tu plati ten isty princip o zachovani energie, tentokrat preneseny na aktivne vzory.

                zem je zahrievana neustale hviezdou. ma vlastne teplo v strede ktore sa dostava na povrch, to ale logicky zem ako celok neohrieva, jadro postupne vyhasina pokial nie je namahane vonk. silami.
                zem sa ochladzuje od prijateho tepla jeho unikanim z atmosfery. odrazanim sa neohrieva, za to vdacime vodnym param. CO2 je nevyhnutne pre rastliny a nesposobuje oteplovanie, naopak bujnenie fauny. skleniky na farmach sa napustaju co2 plynom aby sa im darilo.

                CO2 v atmosfere rovne svojemu pomeru spomaluje unikanie tepla ale nebrani mu, je to energia ktora drzi vyssiu teplotu podla jej mnozstva ale nesposobuje jej nekonecne navysovanie, je to fyzicky nemozne. Aktualne k nicmu takemu nedochadza, sme na konci poslednej doby ladovej, ktora stale este len konci.

                1. este doplnim ze rasliny
                  este doplnim ze rasliny dychaju kyslik a vydychuju CO2. CO2 vstrebavaju a premienaju na O2 iba ak prebieha fotosynteza (spracovanie C).

                2. špatně! Ve dne rostliny
                  špatně! Ve dne rostliny dýchají CO2 a vydechují Kyslík. V noci dýchají Kyslík a vydechují CO2. A krávy včetně těch fialových na stráni prdí METAN což je vlastně jako ten zemák CNG 😉 Je to skleníkový plyn, čím víc ho bude tím mín bude sněhu až do velký megabouře … 😉 csfd.cz/film/107279-den-pote/

                3. To zni velmi presvedcive !!!
                  To zni velmi presvedcive !!! Krome toho jsem se po ranu i pobavil…

                4. Jak Švejk žvejk : sranda
                  Jak Švejk žvejk : sranda musí bejt :-))

                5. A co je podla Vas
                  A co je podla Vas fotosynteza ? Nestaci aby bol den. Podmienkou je svetlo v urcitom rozsahu a teplo, oboje moze byt umele. Najnizsi rozsah maju ihlicnate stromy.

                  To nakoniec najlepsie vedia ilegalny pestovatelia travy v prazskych panlelakoch so zatemnenymi oknami.

                6. to je furt keců!! Je mi
                  to je furt keců!! Je mi jedno jak vlada zajistí elektriku, to je její problém! od toho jsem ji volil. Chci levnou a čistou. Jestli nezařídí tak ji v příštích volbách vyměním. Hotovo a neřeším. Ted elektrika je, je jí dost a je levná. A chci TESLU !
                  kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

          2. Píšete jako by CNG
            Píšete jako by CNG zabíjelo elektromobily, což je blbost. Elektromobilům škodí vodíková lobby a vodík se vyrábí ze zemního plynu, což vzhledem k nízkým emisím CNG odsouvá vodík někam do nesmyslna a nakonec výrobci to vědí také. CNG stanic je tu ceklem dost, vodíková 1. (jediná). Auto na CNG a čisté elektromobily tu máme, zatímco vodík je jen pro udržovaní statusu quo. CNG vs vodík, to je problém, ne CNG vs EV.

            1. Osobně si myslím, že
              Osobně si myslím, že největším konkurentem pro EV je právě CNG a LPG. Plynová auta už tu jsou. Jsou bezesporu ekologičtější než benzín/diesel. Ekonomicky úspora na EV není tak velká, aby kompenzovala min. dvojnásobnou cenu za pořízení vozu.
              Léta jezdím na LPG, ano občas je potřeba to trochu seřídit a tak, nicméně úspora to bohatě kompenzuje a i když se LPG pokazí, na benzín to jede pořád (máte tedy záložní pohon).
              Budu muset pořídit další auto na ježdění do práce. Moc bych si chtěl pořídit EV, ale na nový nemám a ojetiny za rozumný peníze nejsou. Ve srovnání s plynem se EV prostě nikdy nezaplatí. Plyn je pro EV konkurence.

                1. Na hodnotě právě že
                  Na hodnotě právě že ztrácí dost, což je dáno hlavně vývojem baterií. Auto co má dnes dojezd 150km bude mít za pár let, až bude standard dojezd 300km+, mizivou hodnotu. A potom je tu také omezená životnost akumulátorů.

                2. Pane, zajimam se dlouhodobe
                  Pane, zajimam se dlouhodobe a detailne o EV, hlavne o vozy Tesla. Model X mam jiz dlouho objednan. Vas nazor o velke ztrate hodnoty EV se naprosto nezaklada na pravde a neni nicim podlozen. Vic k tomu nemam. Neni problem si na internetu zpravy o techto statistikach
                  dohledat, proto se tim nebudu obtezovat.

                3. Vas link se mi nedari
                  Vas link se mi nedari otevrit..Je ale fakt, ze se zajimam zasadne o vozy Tesla a ne Nissan Leaf…

                4. U Tesly je situace jiná to
                  U Tesly je situace jiná to uznávám.

                5. až budete mít Model X
                  až budete mít Model X šoupnete sem recenzičku že? Moc se těšíme díky

                6. Rad, ale to ubehne jeste
                  Rad, ale to ubehne jeste hodne vody. Zaplatil jsem rezervaci v rijnu ale vse zavisi od toho, kdy zacne p.Musk konecne vyrabet. Slibil kartickou dodani jeste tento rok, ja to ale vidim spis zase na zpozdeni…Pocitam tak jaro 2016..

                7. ja myslím že v dubnu to
                  ja myslím že v dubnu to rozjede v USA a v září budou první dodávky v Evropě. Na vánoce ho máte doma, 4×4 do sněhu v lednu, bych se rad i třeba svezl 😉

                8. Bohuzel, oficialne je
                  Bohuzel, oficialne je oznameny zacatek dodavek, bez zaruky, na 3Q 2015. A to znamena nejdrive ho dostanou ti, co si objednali prvnich 4000 kusu modelu Performance,nebo jak se to jmenuje – za mastny priplatek . Tech je, myslim, 4 000. Drtiva vetsina dalsich prvnich objednavatelu je z USA, takze je otazka, kdy se vubec dostane prvni X do Evropy k Tesla dealerum do obchodu. A to jeste seriove X nikdo nikdy verejne nevidel..Ono od tech emocnich vylevu tady k realite je nekdy hodne daleko…

                9. sakrble, nedeste me, za 30
                  sakrble, nedeste me, za 30 minut Elon vytahne výsledky 4Q2014, ted je to na 213$ myslíte že se to ještě zhoupne?? 😉

                10. hodili to na 194$ -> pak
                  hodili to na 194$ -> pak 201$ 😉

                11. vapadá to že se počká
                  vapadá to že se počká ještě na prodloužený víkend – kolika lidem rupnou nervy 😉

                12. a víte už jak je to s
                  a víte už jak je to s těmi digitálními zrcátky? Nebo tam budou klasická?

                13. Budou klasicka, jsou uz na
                  Budou klasicka, jsou uz na vsech dostupnyvh fotkach. Zkostnatele predpisy v Evrope na nich trvaji, jine nepripousti..

                14. to je dobře, standart
                  to je dobře, standart zrcátko je jednodušší, auto bude dřív a žádná byrokracie. trošku větší odpor vzduchu a co, neva hlavne že se začne na trh chrlit jak ste říkal, nejdřív SRPEN 2015 dik

                15. Musk je elektronicky a
                  Musk je elektronicky a technicky fanatik. Kdyby netrval na tech kridlovych zadnich dverich, X jezdi uz davno po Evrope..Splnuje si holt sve detske sny, kdy jezdil s tatou v takovem aute…Nic nenadelame…kazdy genius ma sve presvedceni..

                16. v tomhle s váma souhlasím,
                  v tomhle s váma souhlasím, s těma křídlovýma dveřma a digizrcátkama se to akorát hodně zdrželo. Možná že se stejnak čekalo na novou linku čert ví, ale tydle fíčovinky jsem mu navrhoval at vrazí az do 2hý verze Model X (nechtel poslouchat) digizrc stejnak padli, křídla budou, dalo to sice dost práce vývoje a prachu to spolklo, ale zas to bude něco extra, snad to bude bezproblemove fungovat, hlavne ze už začne produkce 08/2015 😉 Jen mam strach aby to neodradilo konzervativni lidi. Mel udelat 2 verze X, me by stacila obyč verze s klasika dveřmi a standart zrc

                17. Ono to auto bude asi opravdu
                  Ono to auto bude asi opravdu super..Az to lidi uvidi, tak se s obednavkami roztrhne pytel…Kridla budou urcite dobry, on nic nez 100% tiptop veci nepousti ven ( krome raket hahaha).Ja jsem nakonec za ty kridla rad, zadne jine podobne fin.pristupne auto ted nejezdi, bude sranda na ulici….ale jak rikate..vubec bych je nemusel..

                18. zdravím, co takhle dojednat
                  zdravím, co takhle dojednat se serverem hybrid.cz az Model X budete mít, uspořádat vlétě 2016 předváděcí akci pro lidi? Myslím že leckdo by vám tam na nějaký volný ploše za svezení i pár stovek nechal, ikdyby se to nakonec hazelo do urny na charitu hej?

                19. Model S na MOBILE.DE
                  Model S na MOBILE.DE zdražili díky poklesu €ura i Koruny. Pod 2MEGA se nesežene 🙂

                20. Pár by jich tam od 1,9 mega
                  Pár by jich tam od 1,9 mega bylo 🙂 Navíc v hodně slušné výbavě…
                  Po tom co se objevila verze D se tam s nima rozthnul pytel a cena ojetin šla hodně dolů. Teď je to +- cena nového, do té doby ojetina stála víc než nové, asi proto, že se na nové čeká půl roku. Nejlevnější co tam kdy bylo byla bouraná za 1,5 mil.

                21. Ono se to zase zhoupne.
                  Ono se to zase zhoupne. Tesla s Vami, podle prani, sepise pri koupi smlouvu, za kolik je ochotna od Vas auto odkoupit za napr. 3 roky jako ojetinu. Cena, kterou auto Tesla casem ztraci, je daleko mensi nez, napr. Mercedes S. Mimochodem bych zadnou ojetinu u jineho dealera, nez Tesla nekupoval. Tesla je pak v tom pripade odmita opravovat a dodrzovat garancni zasady !! Trva na zpetnem prodeji u sebe..

                22. to je zajmava informace
                  to je zajmava informace dík, tesla je holt specifická a je to dobře

                23. 2mega +/- drobný neřeš,
                  2mega +/- drobný neřeš, neee, jeste loni na podzim tam byli i verze za 1.600.000kč a bylo jich dost jak se toho norové zbavovali i 60kwh verze. Prodali se, €uro je dražší, čekací na nový se zkrátila co vím loni byla 5 měsíců

                1. už aby Elon vytáhl ten
                  už aby Elon vytáhl ten Model E 😉 Evropa je dobře nažhavená..

                2. Tesla Model EE = Europe
                  Tesla Model EE = Europe Economy 08/2017 :-)) kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2015-tesla-model-e/

              1. CNG stanic není málo,
                CNG stanic není málo, prostě pokud kolem nich nejezdíte, tak si takové auto nekoupíte. Narozdíl od vodíku se na CNG dá v ČR normálně jezdit. Na CNG čepračkách potkávám dodávky České pošty, manažery plynáren co jezdí Passatem 1.4 TGI a řadu dalších lídí, kteří by jinak jezdili na naftu, protože jejich firmy LPG vždy ignorovaly.

                1. většina lidí kolem nich
                  většina lidí kolem nich nejezdí! 🙂 Je jich pár ve velkých městech v poměru 70 CNG ku 900 LPG 😉

                2. Tak to pozor, kvalita LPG je
                  Tak to pozor, kvalita LPG je různá zatímco CNG je vždy stejné. Pokud si chci v ČR natankovat zaručeně kvalitní LPG, což já osobně musím, protože mám auto z holandska, tedy bez filtrů na zachytávání parafínu, tak jsem odkázán pouze na síť LPG Kralupol. Jsem spokojený, třeba v Brně je těchto stanic několik a u dvou z nich je také CNG stojan (u jedné dokonce také NGV2 na plnění autobusů). … kilo CNG je kilo CNG, zatímco litr LPG může být boží palivo, ale v ČR je často na úrovni sra…

                3. Keci samý keci podporujete
                  Keci samý keci podporujete CNG je to z vás cítit. Už jste v televizi viděl reportáž jak si někdo poničil motor nekvalitním LPG ?? Nebyla, zato dízl jo, letos dokonce s rekordem. Kvalitní palivo LPG tankuju na SHELLce pohodajazz, pokoutný neřeším, filtr a přimazávání mám a pravidelně měním. NO PROBLEMO 😉 V ČR už takhle jezdí 550.000 LPG 😉 kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-lpg/

                4. CNG stanic je málo a dost
                  CNG stanic je málo a dost pozdě na to je stavět. Měli bysme začít řešit klima a ne nějaký války o plyn

                5. Pane, pokladam to za
                  Pane, pokladam to za prehnane. Sice Kralupol je opravdu nejlepsi, ale mam take LPG prestavbu udelanou v Nizozemi. Pendluji uz 20 let mezi NL a CR..Filtr je pri castejsim tankovani v CR sice zasranejsi, to vzdy hosi poznaji, kdyz jezdim vice v CR, ale to je tak asi vsechno. Jinak vubec zadny problem..

                6. Takove auto si nekoupim,
                  Takove auto si nekoupim, protoze zadny novy vuz na CNG prodavany v CR mi nevyhovuje !! ne ze ho nechci..!!

Napsat komentář