Northvolt chce konkurovat Tesle, představil vlastní bateriové úložiště
Švédská společnost Northvolt, která chystá s Volkswagenem stavbu továren na výrobu baterií, představila první produkt. Je jím stacionární bateriové úložiště.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Švédská společnost Northvolt, která chystá s Volkswagenem stavbu továren na výrobu baterií, představila první produkt. Je jím stacionární bateriové úložiště.
Baterie původně určené pro elektromobily BMW i3 slouží nově v Británii jako velký bateriový úložný systém o výkonu 22 MW.
Švédská energetická skupina Vattenfall má v plánu nakoupit až 1000 baterií z elektromobilů BMW i3. Chce je využít pro ukládání elektřiny.
Ministr životního prostředí Švédska Andreas Calrgen aktuálně ukončil program ‚Život o jedné tuně‘ v městečku Hässelby nedaleko Stockholmu. Během šesti měsíců účasti v tomto programu snížila čtyřčlenná rodina Lindellů své emise o 80 %.
Na autosalonu v Paříži potvrdil šéf automobilky Volvo Stefan Jacoby že v roce 2012 uvede na trh diesel-hybrid do zásuvky. Plug-in hybrid by měl nabídnout emise kolem 50 g/km. Jeho základem bude model Volvo V60.
S ne zas až tak překvapivým odhalením přišel po skončení autosalonu ve Frankfurtu švédský výrobce automobilů Volvo. Hodlá totiž už během roku 2012 uvést na trh svůj první sériově vyráběný plug-in hybrid. Pohon zajistí elektromotor a dieselový agregát. Kombinovaný dojezd má dosahovat 1200 km, emise skvělých 49 g/km a spotřeba 1,9 l/100 km. No nekupte to!
Volvo, známé podobně jako jiné severské automobilky jako Saab, především díky svému důrazu na bezpečnost provozu, vcelku správně předpokládá, že spotřebitelé i nadále budou vyžadovat bezpečné, pohodlné vody s dobrými jízdními vlastnostmi, velkým úložným prostorem, ale navíc také co nejnižší spotřebou.
Právě plug-in hybridy tyto požadavky dokonale splňují. Navíc při využití dieselového motoru (proti běžnějšímu benzinovému) lze dál snížit spotřebu paliva i emise oxidu uhličitého (otázkou je, co další uvolňované škodliviny?). Štávu elektromotoru dodají lithium-iontové baterie, samozřejmostí je rekuperace.
„Volvo, které může natankovat elektřinu ze standardní domácí zásuvky bude realitou v roce 2012,“ píše se v tiskové zprávě společností Volvo a Vattenfall, ve které oznamují spolupráci na vývoji nového plug-in hybridu. Spolupráce začala už dříve, začátkem roku 2007, ale teď ji obě společnosti posunují na další úroveň. „Investujeme do společného průmyslového podniku pro sériovou výrobu plug-in hybridních automobilů ve Švédsku už v roce 2012. Půjde o auta poháněná elektřinou i naftou.
Je tomu teprve pár dnů, co jsme informovali, že General Motors volají po standardizované zástrčce pro dobíjení elektromobilů. Hle, dohoda je zde! Předení výrobci automobilů i energetické společnosti se dohodly na jednotném standardu zástrčky/zásuvky pro auta poháněná elektřinou. Ohlásila to mluvčí německé energetické společnosti RWE. Tříhrotá zástrčka je schopna dobíjet napětím až 400V, což by mělo umožnit dobíjet elektromobily a plug-in hybridy v řádu minut. K dohodě se prozatím hlásí několik velkých automobilek včetně Volkswagen, BMW, Ford, General Motors, Fiat, Toyota a Mitsubishi, plus energetické společnosti Eon, Vattenfall, EDF, Npower, Endesa, Enel a samozřejmě RWE. Prozatím není jasný časový rámec, během něhož by měl být standard jednotlivými automobilkami adoptován. Je jasné, že záleží na tom jaké modely mají v přípravě. Už tento týden se však zástupci zmíněných firem sejdou v Detroitu na kongresu Společnosti automobilových návrhářů, kde budou diskutovat další detaily.