Evropská unie přispěla částkou 3,5 mio. euro na výzkum nových materiálů. Ty by v budoucnu mohly sloužit nejen jako součásti karoserie elektrických vozů, ale zároveň i jejich baterie. Jde o speciální kompozit z uhlíkových vláken a pryskyřice.
Karoserie vozu sloužící jako baterie? V současné době jde pořád ještě především o fascinující nápad spíš než o praktickou realizaci. Nicméně celkem devět evropských institucí se pokouší tenhle nápad dotáhnout co nejblíže realitě a zdá se, že jsou na dobré cestě. Volvo je jedinou automobilkou, která se projektu účastní.
Xenon + Fluor = nejvýkonnější ne-atomové baterie světa
Hmotnost a rozměry baterií jsou dnes u elektromobilů hlavnímí překážkami jejich rozvoje. Pokud by se podařilo část této zátěže přeměnit v běžné díly automobilové karoserie, znamenalo by to výrazné zvýšení užitné hodnoty elektrických aut. Cílem je proto vyvinout materiál, který bude dostatečně pevný a tvárny aby z něj mohly být např. modelovány dveře, střechy či kryty motoru, a který zároveň dokáže uchovávat elektřinu. A bude možné jej nabíjet a vybíjet rychleji než běžné baterie.
Díky nízké hmotnosti nového materiálu by navíc mělo být možné ušetřit až 15% celkové hmotnosti auta. Projekt má pokračovat následující tři roky. V prvních fázích projektu se bude vyvíjet samotný materiál a hledat cesty k jeho průmyslové výrobě. Teprve v závěrečné fázi se skutečně namontuje do auta. Volvo bude v tomto výzkumu sloužit jako expertní poradce, který dokáže lehce posoudit výhody a nevýhody v oblasti nákladů a uživatelské přívětivosti.
mio=mil
mio=mil