Toyota uspořádala doma v Japonsku přímo v hlavním městě tiskovou konferenci týkající se budoucnosti automobilky. Během následujících let se chystá uvést na trh 11 hybridních aut, plug-in hybrid a také elektromobil.
Jen do konce roku 2012 představí Toyota celkem 11 nových hybridů, více než kterákoliv jiná automobilka na světě. Toyota tak dostojí nejen pozici lídra v tomto segmentu, pozici jedné z největších automobilek světa, ale i původnímu plánu mít od každého svého modelu hybridní verzi.
Autosalon Los Angeles: Toyota RAV4 EV s dojezdem 160 km
Autosalon Frankfurt 2009: Toyota ukáže Auris Hybrid a Prius plug-in hybrid
Nové hybridy budou jak zcela nové, tak i redesignované starší modely. Jedním z těchto plánovaných hybridních automobilů je také kompakt se spotřebou 2,5 l/100 km (v japonském testovacím cyklu).
Do začátku roku 2012 začne Toyota prodávat plug-in hybrid založený na Priusu, tedy Prius plug-in hybrid (oficiální název však dosud není znám). Auto do zásuvky bude uvedeno na trh v Japonsku, Evropě i Spojených státech. Automobilka chce prodat 50 000 kusů auta ročně. Cena v Japonsku bude kolem ¥3 milionů, tedy v přepočtu asi 36 000 dolarů/650 000 Kč.
Toyota: elektromobil pro Čínu, Yaris Hybrid má zelenou a další novinky
V roce 2012 také Toyota představí na trzích v USA (zde možná dříve), Evropě a Japonsku elektromobil založený na modelu Toyota iQ. Ten zřejmě bude vycházet z konceptu Toyota FT-EV II, mikroauta do města, které bylo představeno na autosalonu Tokyo 2009. Uvažuje se také o uvedení auta v Číně. Zkušební testy začnou v roce 2011.
Kromě všech těchto novinek má Toyota samozřejmě i nadále zálusk na auta na vodík. Pokračuje ve vývoji sedanu na palivové články, který by se měl v Japonsku, Evropě a USA začít prodávat kolem roku 2015. Právě v té době očekává Toyota výraznější rozvoj vodíkové infrastruktury. Cena by se v současné době pohybovala kolem 10 mil. jenů, tedy přes 2 mil. Kč. Do doby než bude auto uvedeno na trh ji chce ale Toyota ještě výrazně snížit.
V neposlední řadě automobilka pokračuje ve vývoji pokročilých baterií. Ty údajně zdaleka předčí současné lithium-iontové baterie. Jde především o technologii pevných baterií (solid-state) a „metal-air“, tedy vzdušných baterií.