Autosalon Los Angeles: Toyota RAV4 EV s dojezdem 160 km

na naživo představila své elektrické . Jde o výsledek nové spolupráce japonského obra a rostoucí americké automobilky . RAV4 EV už ale Toyota kdysi prodávala. Dodnes jich v a nejen tam asi 750 jezdí.   

Toyota RAV4 EV Toyota RAV4 EV Toyota RAV4 EV


Znovuzrození přichází pomalu, ale jistě. a společně postaví celkem 35 testovacích aut. Do prodeje by pak elektrické SUV mělo přijít v průběhu roku . Náročné testování bude probíhat celý příští rok.

Cílem konstruktérů je zajistit, aby finální produkt měl jistý dojezd 160 km v jakýchkoliv klimatických podmínkách. Tedy nejen ve slunné a dalších jižních státech , ale i v těch severnějších a snad třeba i v a dalších „drsnějších“ oblastech.

„Když jsme se rozhodli pracovat společně na RAV4 EV, prezident Akio Toyoda chtěl adoptovat nový vývojový model, který využívá efektivního, rychlého akčního přístupu Tesla Motors,“ komentoval představení nové RAV4 EV Jim Lentz, šéf americké Toyota Motors Sales. „Výsledkem je hybrid – nový rozhodovací a schvalovací proces a vývojářský styl, který naši inženýři označují za rychlý a flexibilní,“ dodal.

Toyota RAV4 EV

Za vývoj nového modelu je odpovědné vývojové centrum v . Vše začalo tím, že se vzala současná verze oblíbeného SUV Toyota RAV4 která byla doplněna o nový . Tesla se postarala o a dodání a související řídící elektroniky, zatímco Toyota sama si zajistila vývoj a výrobu pohonného systému.

Od začátku je cílem konstruktérů nabídnou mainstreamovému zákazníkovi neortodoxní a nekonvenční tak, aby byl dostupný, zajmavý a zároveň zcela bez výhrad přijatelný pro každodenní použití. Jinými slovy: cílem je, aby se to auto chovalo a řídilo jako jakékoliv jiné soudobé špičkové SUV.

Demonstrační vozidlo váží asi o 100 kg více než běžná RAV4 V6, nicméně zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne prakticky ve stejném čase. Právě hmotnost byla to, čím se kontruktéři museli zabývat velmi detailně a dlouho. Řízení, odpružení, to vše muselo být náležitě upraveno a některé klíčové komponenty nově umístěny pro lepší rovnováhu auta. Samozřejmé jsou i nějaké ty kosmetické úpravy.

Demonstrační testovací vozidla Toyota RAV4 EV využívají lithium metal oxidové baterie s využitelnou energií kolem 35 kWh. Finální specifikace , stejně jako celého , však dosud nejsou známy. Stejně tak zatím nikde nepadla zmínka o ceně. Do roku času dostatek.

tisková zpráva

3 Comments on “Autosalon Los Angeles: Toyota RAV4 EV s dojezdem 160 km”

  1. RAV4 EV sa mi naozaj páči,
    RAV4 EV sa mi naozaj páči, ak nebude jeho cena atakovať hranicu 35000€ tak to stojí za úvahu no keby sa rozhýbali naše vlády a začali by dotovať ekologické teda hybridné a elektrické autá tak by to určite pomohlo predaju týchto skvostov. Hm, škoda že naši politici hľadia len na to aby mali dosť na účtoch a je im jedno aký kto má traktor, česť výnimkám v podobe nadnárodných spoločností ktoré používajú vo svojej flotile aj Full hybridy ako je Toyota PRIUS a pod. a taktiež pár stovkám jednotlivcov ktorí si dopriali ten luxus a pohodlie v prípade FULL yhbridných modelov prémiovej značky LEXUS a taktiež pár toyoťákom s priusmi!!!!! Klobúk dole!!!!! Ja si plánujem tiež kúpiť minimálne prius plug in hybrid no do úvahy pripadá aj RAV4 EV len nikde neviem nájsť ani odhad jej predajnej ceny čo ma môže odradiť!!!!!!

  2. Toyota RAV4-EV je auto
    Toyota RAV4-EV je auto ktoré by som bral okamžite aj keď „čisto-elektrické“ autá kvôli ich dojazdu veľmi nemusím a hlavne elektro-autá sú väčšinou len malé škatuľky a táto RAV4-ka je aspoň SUV a od Toyoty! No možno ma odradí jej predajná cena 🙁 ak hej tak si kúpim prius plug-in hybrid ktorý bude na trh uvedený v tom istom roku ako RAV4EV, veď uvidíme… 🙂

Napsat komentář