Toyota na autosalonu v Los Angeles naživo představila své elektrické SUV RAV4 EV. Jde o výsledek nové spolupráce japonského obra a rostoucí americké automobilky Tesla Motors. Elektromobil RAV4 EV už ale Toyota kdysi prodávala. Dodnes jich v Kalifornii a nejen tam asi 750 jezdí.
Znovuzrození elektrického auta Toyota RAV4 EV přichází pomalu, ale jistě. Tesla a Toyota společně postaví celkem 35 testovacích aut. Do prodeje by pak elektrické SUV mělo přijít v průběhu roku 2012. Náročné testování bude probíhat celý příští rok.
Autosalon Los Angeles: Toyota představí elektrické SUV RAV4 EV
Cílem konstruktérů je zajistit, aby finální produkt měl jistý dojezd 160 km v jakýchkoliv klimatických podmínkách. Tedy nejen ve slunné Kalifornii a dalších jižních státech USA, ale i v těch severnějších a snad třeba i v Kanadě a dalších „drsnějších“ oblastech.
„Když jsme se rozhodli pracovat společně na RAV4 EV, prezident Akio Toyoda chtěl adoptovat nový vývojový model, který využívá efektivního, rychlého akčního přístupu Tesla Motors,“ komentoval představení nové RAV4 EV Jim Lentz, šéf americké Toyota Motors Sales. „Výsledkem je hybrid – nový rozhodovací a schvalovací proces a vývojářský styl, který naši inženýři označují za rychlý a flexibilní,“ dodal.
Za vývoj nového modelu je odpovědné vývojové centrum v Michiganu. Vše začalo tím, že se vzala současná verze oblíbeného SUV Toyota RAV4 která byla doplněna o nový pohonný systém. Tesla se postarala o vývoj a dodání baterie a související řídící elektroniky, zatímco Toyota sama si zajistila vývoj a výrobu pohonného systému.
Od začátku je cílem konstruktérů nabídnou mainstreamovému zákazníkovi neortodoxní a nekonvenční automobil tak, aby byl dostupný, zajmavý a zároveň zcela bez výhrad přijatelný pro každodenní použití. Jinými slovy: cílem je, aby se to auto chovalo a řídilo jako jakékoliv jiné soudobé špičkové SUV.
Demonstrační vozidlo váží asi o 100 kg více než běžná RAV4 V6, nicméně zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne prakticky ve stejném čase. Právě hmotnost byla to, čím se kontruktéři museli zabývat velmi detailně a dlouho. Řízení, odpružení, to vše muselo být náležitě upraveno a některé klíčové komponenty nově umístěny pro lepší rovnováhu auta. Samozřejmé jsou i nějaké ty kosmetické úpravy.
Demonstrační testovací vozidla Toyota RAV4 EV využívají lithium metal oxidové baterie s využitelnou energií kolem 35 kWh. Finální specifikace baterie, stejně jako celého elektrovozu, však dosud nejsou známy. Stejně tak zatím nikde nepadla zmínka o ceně. Do roku 2012 času dostatek.
RAV4 EV je auto ktoré by
RAV4 EV je auto ktoré by som bral bez váhania, na jazdy po meste a okolí je to ideálne auto!
RAV4 EV sa mi naozaj páči,
RAV4 EV sa mi naozaj páči, ak nebude jeho cena atakovať hranicu 35000€ tak to stojí za úvahu no keby sa rozhýbali naše vlády a začali by dotovať ekologické teda hybridné a elektrické autá tak by to určite pomohlo predaju týchto skvostov. Hm, škoda že naši politici hľadia len na to aby mali dosť na účtoch a je im jedno aký kto má traktor, česť výnimkám v podobe nadnárodných spoločností ktoré používajú vo svojej flotile aj Full hybridy ako je Toyota PRIUS a pod. a taktiež pár stovkám jednotlivcov ktorí si dopriali ten luxus a pohodlie v prípade FULL yhbridných modelov prémiovej značky LEXUS a taktiež pár toyoťákom s priusmi!!!!! Klobúk dole!!!!! Ja si plánujem tiež kúpiť minimálne prius plug in hybrid no do úvahy pripadá aj RAV4 EV len nikde neviem nájsť ani odhad jej predajnej ceny čo ma môže odradiť!!!!!!
Toyota RAV4-EV je auto
Toyota RAV4-EV je auto ktoré by som bral okamžite aj keď „čisto-elektrické“ autá kvôli ich dojazdu veľmi nemusím a hlavne elektro-autá sú väčšinou len malé škatuľky a táto RAV4-ka je aspoň SUV a od Toyoty! No možno ma odradí jej predajná cena 🙁 ak hej tak si kúpim prius plug-in hybrid ktorý bude na trh uvedený v tom istom roku ako RAV4EV, veď uvidíme… 🙂