Více než 2700 km napříč Evropou – úsporný vůz Škoda Citigo CNG sebevědomě podniká pokus o rekord. Mistr světa v úsporné jízdě, Gerhard Plattner, vyrazil včera s oblíbeným modelem Škoda z italské Vicenzy na jednotýdenní jízdu ze severní Itálie až do Skandinávie.
foto: Škoda Auto
- Více než 2 700 kilometrů z italské Vicenzy do švédského Stockholmu
- Mistr světa v úsporné jízdě, Gerhard Plattner, jede oblíbeným vozem Citigo CNG
- Devět zemí za jeden týden s pouhými 100 eury na tankování zemního plynu
- Rekordní jízdou ukazuje Škoda cestu, jak při řízení dosahovat nižších emisí
- Škoda Citigo prokazuje, že je navržena i na dlouhé trasy
Cílem je dojet do švédského hlavního města Stockholmu vozem Citigo na plynový pohon a s rozpočtem na tankování necelých 100 eur. Přitom se Plattner musí pokusit jet s hospodárným vozem Škoda Citigo CNG ekologicky a úsporně.
Rekordních jízd už bylo mnoho. Z Aljašky do Ohňové země nebo přes 13 alpských průsmyků během 24 hodin – Gerhard Plattner už podnikl téměř vše, co si řidič dovede představit. Nyní hledá výzvu v podobě dalšího rekordu v hospodárné jízdě.
Musí zvládnout devět evropských zemí, nebo-li 2 700 kilometrů, během jednoho týdne – a to s částkou do 100 eur na palivo pro vůz Škoda poháněný zemním plynem.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: podívejte se na nový reklamní spot Škoda Auto
Škoda a E.ON nabízejí výhodný balíček: Citigo na CNG, domácí plničku a levný zemní plyn
„Zvláštní kouzlo pro mě spočívá nejen v úsporné jízdě, při které se budu snažit dosáhnout téměř nemožného, ale samozřejmě také v trase samotné. Jsem dobře připraven na zvládnutí všech alternativ,“ říká Plattner v souvislosti s trasou, která jej čeká.
Na své cestě z Itálie do Skandinávie se rekordní jezdec vedle Rakouska a Maďarska zastaví mimo jiné v kolébce svého vozu Škoda Citigo CNG. Ve slovenské Bratislavě se vyrábí nejúspornější minivůz značky Škoda, od konce roku 2011 bylo zákazníkům prodáno již 55 400 vozů Škoda Citigo.
Jízda pouze na zemní plyn dále pokračuje přes české hlavní město Prahu do sídla společnosti Škoda v Mladé Boleslavi, odtud pak přes Polsko dále do Německa, do Berlína. „Příjezd k budově Sony Center bude jedním z vrcholů týdenní cesty,“ říká Plattner.
V pátek, 2. srpna, pak chce rekordní jízdu po projetí Dánska ukončit ve švédském hlavním městě Stockholmu a dokázat tím, že technologie motorů na zemní plyn ve voze Škoda Citigo je nejen efektivní, nýbrž i nákladově výhodná. V úterý odstartuje Plattner etapu z rakouské Vídně přes Maďarsko a Slovensko do hlavního sídla společnosti Škoda v Mladé Boleslavi.
Plattner při svých extravagantních úsporných jízdách auty urazil v mnoha částech světa tisíce kilometrů s velmi nízkou spotřebou. Guinnessova kniha rekordů označuje Plattnera jako „nejvšestrannějšího řidiče světa“.
Pro společnost Škoda jel Plattner už vícekrát a s produkty této úspěšné české značky vytvořil různé rekordy v hospodárné jízdě. Celá modelová paleta značky Škoda se vyznačuje malou spotřebou paliva a nízkými emisemi.
Už v roce 2005 tak s vozem Škoda Fabia najel přibližně 18 000 kilometrů Evropou a procestoval přitom 31 států. Tehdy měl s sebou na tankování na této trase pouze 1 000 eur.
A v květnu 2011 dojel na jediné natankování svého vozu Škoda Fabia GreenLine z Rakouska do Dánska – a zase zpět. Ujetí 2 006 kilometrů na jednu nádrž odpovídá průměrné spotřebě 2,21 litru na 100 kilometrů.
Nyní chce tento rakouský jezdec s vozem Škoda Citigo CNG vytvořit nový rekord v hospodárné jízdě tím, že pojede s co nejnižší spotřebou zemního plynu z Vicenzy do Stockholmu. Co někoho motivuje, aby podnikal tak neobvyklé pokusy?
„Chci ukázat, že se lze autem pohybovat úsporně nejen za ideálních podmínek na uzavřené testovací trati. Při odpovídajícím stylu jízdy lze s vozem Škoda, dokonce i za zimních podmínek, jet se spotřebou, která je nižší než normovaná,“ říká Plattner.
Jet týden 80kou po dálnici
Jet týden 80kou po dálnici to už chce pořádnou dávku sebezapření. Jenom nevím komu tou hovadinou prospěje.
Boze muj, kdy uz konecne
Boze muj, kdy uz konecne zacne byt trapne v tomto tisicileti cokoliv co jede diky explozim derivatu fosilii pod kapotou? CityGo a zase stredovek pod kapotou? To uz radeji tu pseudo hracku twizy od renaultu. Nemuze ten prvni krok uz konecne projednou udelat skoda? Musi byt ve vsem s krizem po funuse? At mi nikdo nerika ze skoda a jeji lidi na to nema.
Když velká sestra WV
Když velká sestra WV řekne Ne.Elektromobil nebude Tak to platí a nikdo s tím nic nenadělá .
Začne to být trapné až
Začne to být trapné až někdo vymyslí něco lepšího a pokryje to potřeby více jak 1% zákazníků.
Spotřeba menší než
Spotřeba menší než normovaná.
Zvláštní je, že to ukazuje pouze jeden jezdec. Takže se jedná o statistickou odchylku.
By mě zajímalo, co škodě brání garantovat, že spotřeba nebude vyšší než „normovaná + 20%“. Potom bych o škodovce i uvažoval.
Tak to aby pro jistotu u
Tak to aby pro jistotu u Priusu udávali spotřebu 16 litrů…
http://www.stream.cz/uservideo/666781-top-gear-11×01-bmw-m3-vs-toyota-prius-test-spotreby
Pokud se s autem jede neobvyklým způsobem, tak má neobvyklou spotřebu.
Jak může automobilka vědět jak bude zákazník jezdit.
Příliš nízké papírové spotřeby nejsou problém automobilek, ale normovaného měřícího cyklu.
Proč by někdo udával vyšší spotřebu než musí, vždyť by tím tratil zákazníky.
Pokud pamatuji dobře, tak v
Pokud pamatuji dobře, tak v USA uvádějí spotřebu o něco vyšší než u stejných evropských modelů. Je to kvůli možným soudům v případě větší spotřeby. Takže u nás jde o to optimalizovat řídící jednotku tak, aby jej při měřícím cyklu rozpoznala a ukázala menší spotřebu.
No vo tom to je.
U nás
No vo tom to je.
U nás žádné soudní spory o spotřebě nejsou, všichni jsou víceméně smíření s tím, že za papírovou spotřebu jezdit nebudou, tak proč by se neoptimalizovaly jednotky pro měřící cyklus…
16 litrů je taky
16 litrů je taky odchylka.
To o čem píšu je jednoduché ověřit. Vezmu 1000 náhodných zákazníků, při první servisní prohlídce stáhnu z počítače najeté kilometry a spotřebované palivo. Okamžitě mám reálnou spotřebu.
Nebo varianta B, zeptám se CCS, vozy tam mají tankovací knížky, takže mají reálné údaje o spotřebě.
My co máme auto, kde se spotřeba ještě uváděla postaru jsme v klidu. Ale u nových aut nám prodejci lžou a jak se zdá nikomu v Evropě to nevadí.
Například Fiat 500 – USA má definovanou spotřebu 7.59/5.88 l na 100km, v ČR zcela identické auto má definovanou spotřebu 6.4/4.3 l na 100km