Pražská záchranka jezdí elektromobilem Smart ED

Po ulicích začal v těchto dnech jezdit první v barvách Pražské záchranné služby. Vůz je prvním z pětadvaceti elektromobilů (electric drive) , které postupně do přiváží energetická společnost ve spolupráci s výrobcem automobilů a smart.   

Předseda představenstva E.ON Czech Holding Michael Fehn při předávání nového elektromobilu uvedl, jak bude spolupráce s Pražskou záchrannou službou vypadat: „Prozatím jsme se domluvili na období jednoho roku, protože čekáme i na to, jakým způsobem se nový pomocník v běžném provozu osvědčí.“

Za značky Mercedes-Benz a smart se předání zúčastnil ředitel prodeje a marketingu MBC, Jan Bubeník: „Velmi si ceníme spolupráce se společností E.ON, která vyústila v předání prvního elektromobilu smart právě Pražské záchranné službě.“ Dodal také, že celý projekt vznikl v podstatě náhodou, když se dozvěděl, že pražská záchranka potřebuje efektivně zasahovat v centru města a jízdní kola nebo skútry nejsou zrovna to pravé.

Klíčky od vozu převzal během neformálního setkání ředitel Pražské záchranné služby, Zdeněk Schwarz. „Již v minulosti jsme ve svém vozovém parku používali motorky. Delší dobu uvažujeme o možnosti využít nebo . Nabídka na malé vozy smart s elektropohonem nás proto velmi zaujala,“ uvedl ředitel pražské záchranky.

Malá vozidla se podle něj budou používat ve zkušebním provozu v pro Česko unikátním setkávacím systému, tzv. randez-vous záchranářů. „Jedná se o rychlou dopravu záchranáře v husté dopravě nebo v místě, kam standardní vozy nemohou nebo se nedostanou. Záchranář bude mít ve výbavě vše potřebné pro prvotní ošetření nebo dokonce i zahájení neodkladné resuscitace,“ vysvětlil Zdeněk Schwarz. Hlavním působištěm smartů bude centrum , jako je Václavské náměstí a přilehlé ulice, kde nemá pražská záchranka žádné výjezdové stanoviště.

Pražská Záchranná Služba v rámci svých povinností denně zachraňuje zdraví bezpočtu lidí v centru Hlavního města Praha. Na vrcholu turistické sezóny, ale i během roku se v centru města pohybuje velký počet lidí a případný zásah RZS s běžným vozidlem je velmi komplikovaný a zdlouhavý.

Velikost vozidla smart ed jej předurčuje k tomu, aby byl rychle na místě, kde je potřeba poskytnout první pomoc. Navíc toto vozidlo nezatěžuje své okolí exhalacemi, což je v místech s velkou koncentrací osob bezesporu výhodou. „Cílem je smysluplně testovat dostupné technologie tak, abychom pak mohli flexibilně nabízet vhodná řešení pro naše zákazníky. V oblasti mobility takto ve spolupráci s Městskou policií a již testujeme rovněž i ,“ uvedl vedoucí Marketingu E.ON Dr. Martin Dvořák.

Spolupráce s pražskou záchrankou podle něj není rozhodně posledním projektem. „Vozy budeme zapůjčovat institucím typu Pražská záchranná služba, ZOO, nadacím apod.,“ dodal Dvořák.

E.ON pracuje s myšlenkou ekologické dopravy ve městech velmi intenzivně. „Myslíme to vážně, důkazem toho jsou již zrealizované na a pro . Vnímáme to jako další krok k našim zákazníkům, být jim partnerem pro energeticky úsporná řešení a efektivní využívání energetických zdrojů,“ říká Michael Fehn.

Společnost E.ON z tohoto důvodu spojila své síly právě s předním světovým výrobcem automobilů Mercedes-Benz a . Malé, obratné a ekologické automobily smart jsou totiž do přeplněných městských ulic vhodným řešením.

Vozidlo dokáže jet maximální rychlostí až 100 km/h a jeho dojezd na jedno nabití je téměř 140 km. Plné nabití akumulátorů se provádí z běžné sítě a trvá 7-8 hodin. U dobíjecí stanice, tvz. rychlodobíjení se čas dobíjení se výrazně zkrátí.

E.ON však plánuje rozšíření sítě dobíjecích stanic pro elektromobily na více místech České republiky. Prvním takovým počinem je zatím dobíjecí stanice v obchodní galerii Vaňkovka v Brně.

tisková zpráva

One Comment on “Pražská záchranka jezdí elektromobilem Smart ED”

Napsat komentář