Letní olympijské hry 2012 v Londýně, které právě začínají, s sebou nesou také mnoho bezpečnostních opatření. Londýn se změnil doslova v pevnost. A mimo jiné dočasně vykázal z provozu flotilu pěti vodíkových autobusů.
foto: www.habitables.co.uk
Zpráva přichází společně s oznámením, že autobusy byly dotankovány už více než 1000x. Bohužel, autobusy zároveň trpí nízkou vytížeností, která se pohybuje kolem 50 %. Problémem není ani tak jejich spolehlivost za provozu, jako spíš údržba a shánění náhradních dílů. Celkem už autobusy najezdily přes 160 000 km.
Externí dodavatel těchto služeb se vymlouvá na skutečnost, že u něj neustále fluktuují odborní zaměstnanci zodpovědní za tyto úkony. Už po skončení Olympijských her se nicméně autobusy vrátí do služby a dokonce ještě tři přibudou na výsledných osm kusů.
Londýn, resp. tamní dopravní podnik Transport for London, má flotilu vodíkových autobusů mezi prvními v Evropě. Vodíkový autobusy dokáže na jednu nádrž vodíku (resp. na plné palivové články) jezdit až 18 hodin s tím, že spotřeba je asi 9 kg vodíku na 100 km.
Provozní náklady ovšem společnost Air Products, která dodala a spravuje vodíkovou čerpací stanici pro autobusy na křižovatce Lea, sdělit odmítá. Prý je to příliš “obchodně citlivé”. Pokud se po Olympiádě ocitnete v Londýně a budete si chtít autobusy na vodík projet, hledejte linku RV1 mezi Aldwychem a Tower Gateway.