Toyota dodá 60 vodíkových autobusů pro Štrasburk
Toyota se bude podílet na dodávkách 60 autobusů H2.City Gold s pohonem na vodíkové palivové články pro francouzské město Štrasburk.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Toyota se bude podílet na dodávkách 60 autobusů H2.City Gold s pohonem na vodíkové palivové články pro francouzské město Štrasburk.
Středočeský kraj udělal první krok k rozvoji vodíkové dopravy. Podepsání vícestranného memoranda odstartovalo pilotní projekt provozu 10 vodíkových autobusů, který …
Vídeň otevřela první městskou čerpací stanici na vodík a zároveň začala s testovacím provozem vodíkového autobusu. Od ledna se svezou …
Do roku 2024 chce FlixMobility uvést na trh první dálkový autobus na vodík, resp. vodíkové palivové články. Vyvíjí systém palivových …
Brno chce skloubit potenciál univerzitního a vědeckého centra, silných městských společností a mezinárodních zkušeností. Má se stát městem, kde vznikne …
Letní olympijské hry 2012 v Londýně, které právě začínají, s sebou nesou také mnoho bezpečnostních opatření. Londýn se změnil doslova v pevnost. A mimo jiné dočasně vykázal z provozu flotilu pěti vodíkových autobusů.
Po úspěšných testech autobusů s vodíkovým pohonem v posledních několika letech byla v úterý v Londýně zavedena pravidelná linka tohoto ekologického autobusu na frekventované turistické trase RV1.
Koncern Daimler představil v Hamburku nové vodíkové autobusy Citaro. Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid představuje druhou generaci autobusů poháněných palivovými články. Neprodukují žádné emise, jsou zcela tiché a v Hamburku jich bude od příštího roku jezdit celkem deset. Ve výrobě je však 30 kousků pro různé evropské dopravní firmy. V roce 2010 se Hamburk dočká také 20 kůsů vozů Mercedes-Benz B-Class F-CELL.
První vodíková stanice, která jako zdroj energie využije metan a další přirozeně vznikající plyny ve skládkách, vyroste v Jižní Koreji. Vláda aktuálně podepsala dohodu o tomto projektu se stavební společností SK Engineering & Construction a ropnou rafinerií SK Energy.
Náklady na výstavbu vodíkové stanice nebyly zveřejněny, do provozu má být uvedena do listopadu 2010 s tím, že půjde o první zařízení svého druhu na světě. Bude umístěna na ostrově Nanjido poblíž Soulu. Po oddělení dvou hlavních složek metanu – vodíku a uhlíku, přijde na řadu stlačování, díky kterému má vzniknout vodík s čistotou 99,9%.
Vodíková stanice pak bude využita k doplňování vodíku ve dvou vodíkových autobusech a dvou dalších autech na vodík, resp. vodíkové palivové články. Všechny čtyři dodá automobilka Hyundai Motor a půjde především o testovací provoz. Kromě vodíku vyrobí stanice dalších 320 kW energie, které dodají elektřinu a teplou vodu přiléhajícím budovám.
Skládka za dobu svého provozu „nasbírala“ na 91 milionů kubických metrů odpadků předtím, než ji v roce 1993 oficiální místa uzavřela a přeměnila v „ekologický park“. Metan, který na skládce přirozeně vzniká, je od té doby odváděn spolu s dalšími bioplyny do studní a je využíván k vytápění stadionu světového poháru pro 60 000 lidí. Poblíž Soulu s mimo jiné chystá také výstavba rozsáhlého ekologické města.
Letos v listopadu proběhne v Hamburku v rámci závěrečné konference projektu HyFLEET:CUTE exhibice největší autobusové flotily s vodíkovým pohonem. Představí se autobusy Daimler / EvoBus na vodíkové palivové články a autobusy MAN se spalovacím motorem na vodík. Proběhnou i prohlídky plnicí stanice a bude mnoho příležitostí k diskusi o detailech projektu HyFLEET:CUTE s partnery projektu, zainteresovanými a experty. Bude demonstrována také nová generace autobusu na vodíkové palivové články. Více informací na webu BUSportal.