Koncept hybridu Hyundai i-flow využívá inovativní materiály

Jan Horčík - 09 Listopad 2010

Když na ukázal koncept , vzbudil tím řadu ohlasů. Netradičně tvarované využívá také nové , za něž byla společnost BASF aktuálně oceněna.   
Hyundai i-flow koncept BASF

Společnost BASF obdržela mezinárodní ekologické ocenění ÖkoGlobe za svá energeticky úsporná automobilová řešení, která se stala součástí vývoje vozu „i-flow“. Toto ocenění, které je pod záštitou univerzity v Duisburg-Essen v čele s odborníkem na , Prof. Ferdinandem Dudenhöfferem, se uděluje za přínos v oblasti vývoje průlomových konceptů, inovací, výrobků a výrobních postupů v .

Společnost BASF obdržela v letošním roce cenu za třetí místo v kategorii „inovace dodavatelů“ pro její přínos ve vývoji konceptového vozu i-flow. BASF navrhl i-flow ve spolupráci s korejskou automobilkou Hyundai, se kterou koncept letos v březnu představil na Mezinárodním autosalonu v Ženevě. První ročník udělování cen ÖkoGlobe se uskutečnil v roce 2007 a už v roce 2010 zaznamenal rekordní účast s více než 100 přihlášenými projekty.

Výsledkem několika jednotlivých řešení je skutečnost, že hodnota uhlíkových emisí modelu i-flow je pouhých 85 g/km. Tyto hodnoty jsou hluboko pod zdokumentovanými hladinami u podobných konvenčních vozů. Inovace z dílny BASF mají zásluhu na téměř půlce z těchto snížených hodnot.

Dr. Wolfgang Halme, vedoucí divize BASF pro vysoce účinné polymery, u této příležitosti uvedl: „Koncept i-flow je působivým důkazem toho jak chemický průmysl hraje důležitou roli ve vývoji ekologičtějších automobilů budoucnosti. BASF je vedoucím dodavatelem chemického průmyslu pro automobilový sektor a pomáhá výrobcům, aby dosáhli svých cílů pro udržitelný rozvoj.“

Energetická koncepce modelu i-flow je působivý příklad použití nejmodernější technologie. Moderní vznětový motor je zapouzdřen v pevném izolačním pěnovém systému, který chrání jak motor, tak i . Nový od společnosti BASF také kombinuje 4 technologie, jenž snižují hladinu emisí, do pouhých dvou součástí. Koncepce rámu sedadla modelu i-flow ukazuje, jak lehké mohou pomoci šetřit zdroje. Řada infračervených-transparentních a infračerveně-odrážejících pigmentů v interiéru vozu přispívají k chladnějšímu plastovému povrchu přístrojové desky, sedadel a středové konzole.

BASF také zkoumá a vyvíjí produkty, které zaručí udržitelnou budoucnost pro dopravu. Ve spolupráci s partnery z různých odvětví vyvíjí BASF také inovativní koncepty s vyšším výkonem pro auta na . Přístup společnosti BASF se zaměřuje na vývoj řady inovativních katodových materiálů pro nový typ . Cílem je dosáhnout 2- až 5-krát vyšší hustoty energie než u konvenčních baterií.

V další spolupráci s partnery z průmyslu se BASF pokouší vyvinout technologii sluneční baterie, která by pracovala na bázi organických článků a mohla být zabudována přímo do vozidla. O tloušťce jen několika málo , organické solární články jsou lepší než jejich anorganické protějšky v tom, že jsou flexibilní, lehké a tenké jako průhledné fólie. Navíc mají potenciál k tomu, aby se vyráběli za nižší náklady než tradiční sluneční baterie na bázi .

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol