Nošovický Hyundai už letos vyrobil přes 100 000 vozů

Letošní produkce nošovické automobilky Hyundai je nad výrobním plánem, v prvním čtvrtletí bylo vyrobeno o 1 500 vozů více oproti předpokladům.

Výroba v nošovickém závodu Hyundai navazuje na úspěšné výsledky z loňského roku. Celkem bylo v prvním čtvrtletí vyrobeno 87 200 aut, což je o 1 500 vozů více, než předpokládal stanovený výrobní plán.

V první polovině dubna pak automobilka překonala hranici 100 000 vyrobených letošních aut. Podíl hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na výrobě činí přes 35 %, letošní plán výroby počítá s celkem 330 890 vozy.

Minulé týdny přinesly ve výrobě hned několik novinek. Na konci března byla v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) spuštěna sériová výroba faceliftovaného modelu Tucson včetně hybridu, o pár dní později přibyla plug-in hybridní verze tohoto modelu a v pondělí 15. dubna začala z linek sjíždět vylepšená verze další nošovické stálice, tedy modelu i30.

Dohromady tvoří Tucson a i30 přes 85 % výroby HMMC – a zároveň se shodně řadí k nejoblíbenějším modelům českých rodin a také do TOP 10 nejprodávanějších aut v České republice.

Také u faceliftovaného Tucsonu, nejžádanějšího vozu Hyundai v Evropě, sehráli zásadní úlohu
v přípravných fázích zaměstnanci nošovické automobilky, kteří postupně přebírají zodpovědnost za kompletní přípravu linek pro výrobu nových modelů a finální fázi přípravy.

Nový Hyundai Tucson ujel téměř 1 000 000 kilometrů po evropských silnicích pro testování odolnosti a ověřovací testy napříč vývojovými fázemi. Vozidlo bylo testováno v extrémních mrazech ve Švédsku a Finsku za polárním kruhem, faceliftovaný Tucson také prošel testy na horských silnicích ve vysokých nadmořských výškách s maximálním zatížením vozidla s přívěsem v Alpách v Rakousku.

Jízdní vlastnosti a obratnost vozidla byly testovány na německých dálnicích s neomezenými rychlostními limity. Funkčnost pokročilých asistenčních systémů řidiče ADAS byla ověřována v různých dalších zemích včetně České republiky, Itálie, Slovenska, Dánska a Belgie. 

Současná generace Tucsonu se v Nošovicích vyrábí od roku 2020. Doposud bylo vyrobeno více než tři čtvrtě milionu těchto vozů – více než třetina z nich byla buď v hybridní, nebo plug-in hybridní variantě. K největším odběratelům se řadí Německo, Španělsko a Velká Británie, řada vozů míří také do zemí na Blízkém a Středním východě. Český ceník faceliftovaného Tucsonu bude znám na začátku května.

V případě řady i30 jde o druhé vylepšení aktuální generace tohoto oblíbeného modelu, který je nadále k dostání jako hatchback, kombi i stylový Fastback. Model Hyundai i30 se v Nošovicích vyrábí od zahájení výroby v roce 2008. Celkem za tu dobu sjelo z linek přibližně 1,33 milionu vozů této modelové řady, která se vyrábí ve třetí generaci.

Nový vedoucí divize výroby

V HMMC také nastaly změny v top managementu. Od dubna se vůbec prvním českým vedoucím divize v HMMC stal Martin Klíčník, dosavadní vedoucí subdivize výroby. Nově řídí divizi výroby, pod kterou spadají všechna výrobní oddělení (lisovna, svařovna, lakovna, finální montáž), Oddělení údržby a také Oddělení kontroly a plánování výroby.

„Velice si cením důvěry a jsem přesvědčený o tom, že díky skvělému týmu, se kterým mám tu čest spolupracovat, budeme nadále zvyšovat renomé naší automobilky ve všech parametrech výroby a zajistíme maximální spokojenost zákazníků, co se počtu i kvality našich vozů týká,“ uvedl Martin Klíčník a přiblížil hlavní priority.

„Důraz budeme klást na automatizaci a renovaci – náš závod je v provozu více než 15 let, i proto jsou tyto kroky nezbytné. V oblasti elektrifikace musí HMMC reagovat na dlouhodobé plány v souladu s opatřeními v EU a upravit výrobní linky, abychom byli schopni produkovat více elektromobilů. S tím souvisí vzdělávání kolegů, zlepšení logistiky a také snižování nákladů pro udržení naší konkurenceschopnosti. Nadále rovněž poroste zapojení našich zaměstnanců do vývoje a přípravy nových modelů, důležitými tématy bude také efektivita a digitalizace,“ doplnil nový vedoucí divize výroby.

Martin Klíčník patří ke služebně nejstarším zaměstnancům. Do společnosti HMMC nastoupil v roce 2007, a to na Oddělení kontroly kvality. V roce 2009 byl jmenován vedoucím sekce kontroly kvality montáže, o tři roky později vedoucím Oddělení kontroly kvality, v roce 2019 vedoucím subdivize kvality a v září 2022 pak převzal roli vedoucího subdivize výroby.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář