Němci postaví proti Tesle Audi Q6 e-tron

Už koncem března byl potvrzen vývoj elektromobilu Audi Q6 e-tron. Na trh přijde v roce 2018 jako konkurence pro Tesla Model X.

Na autosalonu v Šanghaji se představil koncept Audi Prologue Allroad. Benzinový plug-in hybrid o výkonu 724 koní hodně napovídá, jak by mohla vypadat nová, plně elektrická Audi Q6 e-tron.
foto: Audi

Elektromobil Audi Q6 e-tron nabídne dojezd 500 km na jedno nabití (údajně dle přísného americkéh EPA standardu). Kromě budou jeho hlavními protivníky také plug-in hybridy BMW X5 xDrive40e a Mercedes-Benz GLE.

Auto bude podle Dr. Prof. Ulricha Hackenberga postaveno na stejném podvozku MLB jako Audi Q7 e-tron nebo chystané Volkswagen Cross-Blue (oba ).

Je jisté, že Audi Q6 e-tron nabídne také některé pokročilé autonomní funkce (robotickou jízdu), podobně jako technologie Autopilot v Tesla Model S a Model X.

, resp. jeho luxusní značka Audi, se mohla v oblasti elektromobility konečně hnout z místa díky vývoji v oblasti baterií. Dlouho diskutovaný model Audi R8 e-tron původně vůbec neměl být vyráběn právě z důvodu nízkého dojezdu. Teď je vše jinak.

Nová technologie baterií umožní koncernu Volkswagen a jednotlivým jeho značkám plnou elektrifikaci flotily. A právě vůz Audi Q6 e-tron by mohl jednou z prvních vlaštovek. Škoda, že teprve několik let po Tesla Motors.

13 Comments on “Němci postaví proti Tesle Audi Q6 e-tron”

  1. Pokud se Audi nepřipojí k
    Pokud se Audi nepřipojí k teslácké síti superchargerů, tak budou těžko Tesle konkurovat v kategorii aut s dlouhým dojezdem. Šance, že CCS nebo chademo někdy co do kvality a kvantity doženou superchargery mi nepřipadá reálná. To je jako kdyby se člověk rozhodoval, zda si koupí auto, do kterého lze tankovat běžným šlauchem (Tesla), nebo brčkem (Audi).

    1. VW so svojimi zdrojmi za 2
      VW so svojimi zdrojmi za 2 roky vie postaviť sieť rýchlych nabíjacích staníc po celej Európe a USA, ktorá bude 4-5x väčšia ako sieť superchargrov v 2018. Otázka je, či to urobia. Ja si myslím, že nie. Ale hovoriť o tom, že nikto nemôže poraziť teslu lebo nemá sieť superchargerov je nezmysel. VW plánuje celosvetovo investovať 85,6 mld EUR od 2015-2019 a ďalších 22 mld v Číne.
      Za 1 mld v pohode postavia viac ako 3.000 superchargerov. Táto investícia by pre nich znamenala menej ako 1% plánovaných investícii.
      Pre firmy ako VW GM a Toyota sú investície Tesly stále zanedbateľné. Ak by chceli, tak do 5 rokov majú plnohodnotné EV autá, fabriky na výrobu batérií a celosvetovú sieť rýchlo nabíjacích staníc a mohli by predávať milióny EV áut.
      Lenže to by musel v týchto firmách niekto prijať rázne rozhodnutie, že sa ide tým smerom a pre nich je stále príliš veľké riziko, veď zarábajú dobre aj na benzínových autách a vedia, že to tak ešte bude ďalších 10 rokov, lebo nikto iný nemá dosť peňazí na to, aby v vybudoval infraštruktúru na výrobu 10 mil EV áut, čo by už pocítili aj oni.

    2. nejnovější CHADEMO
      nejnovější CHADEMO láduje 100kW …
      stávající síť CHADEMO 50-60kW …
      TESLA jede 135kW, no je to 2x tolik pravda, ale u malých aut CHADEMO v dnešní podobě v pohodě stačí. U MODEL S málokdo jezdí nadoraz …
      Takže řekl bych že lepší 50kW CHADEMO než 5ti kolik 400V/32A/22kW 🙂 a SUPECHARGERY k hlavním tahům. Hlavně aby alespon to chademo v každým obchoďáku bylo, poněvadž dnes je problém tam najít i FUNKČNÍ 400V/32A AC 😉

Napsat komentář