Audi na autosalonu v Ženevě představuje svůj první dieselový plug-in hybrid. Jejím Audi Q7 E-Tron Quattro s pohonem všech kol. Nabídne dojezd až 1400 km.
Celkový výkon hybridního pohonného systému bude v případě Audi Q7 E-Tron Quattro činit 373 koní/700 Nm. Z 0 na 100 km/h zychlí auto během 6,0 vteřiny a na elektřinu ujede 55 km. Max. rychlost je 225 km/h.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Spotřeba by se měla papírově pohybovat kolem 1,4 l/100 km (na prvních 100 km při plně nabité baterii). Hlavní pohonnou jednotkou je nejnovější šestiválec 3.0 TDI s výkonem 258 koní/600 Nm.
Elektromotor ve tvaru disku pak přidává 94 kW/350 Nm a je integrován do osmirychlostní převodovky tiptronic. Baterie má kapacitu 17,3 kWh, skládá se ze 168 článků. Na palubě je 7,2kW dobíječka, takže lze baterii dobít za dvě a půl hodiny.
Aerodynamický koeficient je 0,34, auto je dlouhé 5,05 metru. Kufr má kapacitu 890 litrů, maximum je 2075 litrů. Standardním vybavením je připojení k internetu přes LTE a možnost vytvořit si přímo v autě wi-fi hotspot.
Osobně bych považoval za
Osobně bych považoval za větší pokrok, kdyby místo vývoje diesel-hybridů dávali do dieselových aut systém, který nedovolí motoru pracovat mimo ideální otáčky. Sliboval bych si od toho omezení zplodin. Dneska kdejaký bambula sedne do auta a šlape na plynový pedál jak vzteklý. To že má v autě dieselový motor, který je optimalizován na nějaké otáčky ho vůbec nezajímá. Přijde mi naprosto šílené, když vidím otáčkoměry z nejnovějších dieselových aut. 6000 žádná míra. Jakoupak euronormu ten motor plní při vysokých otáčkách?? Jenomže to by pak ty auta nikdo nekupoval, když by to nemohl na každé křižovatce řádně oroštovat a ukázat ostatním zadek zahalený v černém kouři …
Tak vidím, že jsem asi
Tak vidím, že jsem asi jediný který v tomto autě vidí nějaký pokrok. Mít v Plug-In hybridu baterii o velikosti přes 17kWh a palubní nabíječku 7kW – dle mého názoru to rozhodně není špatný počin!
souhlas 🙂
jeste by me
souhlas 🙂
jeste by me zajimal ciste elektricky dojezd…
Já vidím v článku 55km
Já vidím v článku 55km 😉
heh, dik, to jsem vazne
heh, dik, to jsem vazne nejak prehledl, anebo to tam bylo doplneno pozdeji 🙂
Kolik ta hrouda vazi? 3
Kolik ta hrouda vazi? 3 tuny:)?
Kuba
To se zase budou mít
To se zase budou mít paničky zbohatlíků v čem vozit po městě a být eko :-). Dělám si legraci, i když vím, že to takhle přesně dopadne. Každý, ať si kupuje, co chce. Ovšem cpát do těchto už těžkých krámů žeroucích i trávu kolem cesty ještě baterky a elektromotor je fakt mimo mísu. do měsíce mám slíben v Ostravě hybrid Mondeo od Fordu, což je podobná potvora, tak uvidím, jak se s tím zapojením elektromotoru, dojezdem na něj a samonastartováním spalováku při elektrické jízdě popasovali.
Jestli jsem to dobře
Jestli jsem to dobře pochopil, tak v Audi ušetřili 325 kg tím, že zadní náhon je jen v elektrice, dveře jsou hliníkové a části rámu z kvalitnější oceli. Takže to stáhli na 1995 kg.
Už z úvodní fotky mám
Už z úvodní fotky mám pocit, že tento vůz s ekologií mnoho společného nemá…
šíleně složitý krám,
šíleně složitý krám, máto řetěz nebo řemen co může prasknout? 🙂
Takže to shrneme:
V
Takže to shrneme:
V porovnání s Teslou nabízí úsporu 3 nabíjení, cca 90 minut/akční rádius. A určitě bude levnější, bo by toho jinak moc neprodali.
Když se tak na to dívám, chudáku autu naložili na hrb, teda do kufru, ještě pakl baterek. To mi jako technický zázrak moc nepřipadá a už vůbec bych se tím nechlubil. Věci se mají dělat pořádně, nebo vůbec.
Myslím si, že by Elon Musk měl odvolat tu klatbu a umožnit se šéfům ostatních automobilek taky projet v nějaké Tesle, ať se konečně chytí za nos a začnou skutečně něco dělat…
A tak jo, dělám si srandu, klatba neexistuje, ale vypadá to tak… 🙂
Víte kolik výborů a
Víte kolik výborů a komisí se musí v koncernu sejít než se provede taková změna v trakci?
A navíc je dneska už skoro všecko outsourcované.
Audi by se určitě prodalo
Audi by se určitě prodalo i kdyby bylo dražší/méně výhodné než Tesla. Lidé, kteří toto koupí ani nebudou vědět, že existuje nějaká Tesla.