Koncept elektromobilu Tesla Model X byl odhalen 9. února 2012, tedy před více než třemi lety. Od té doby se mohlo mnoho změnit, ale pro veřejnost nebyly odhaleny žádné podrobnosti. Teprve dnes, kdy se auto už už chystá na trh, se objevují první podrobnosti.
foto: Simerjit Dhaliwal
Na veřejnosti se až dosud objevovaly pouze útržky informací z úst šéfa Tesly Elona Muska. Díky tomu víme, že druhá řada sedaček bude „velmi zajímavá“ a byla prý dokonce náročnější na vývoj než „sokolí dveře“ (falcon doors).
Kromě toho také víme, že třetí řada sedaček bude příplatková výbava podobně jako u Modelu S, a že Model X bude mít klasická zpětná zrcátka místo původně zamýšlených kamer.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: Jak se staví obří továrna Tesla Motors
Finální vzhled a proporce nového, plně elektrického SUV automobilu byly až donedávna velkou neznámou. Poprvě jsme si o nich mohli udělat lepší předastavu díky testování kamuflovaného Modelu X. A nyní také konečně přinášíme fotky z běžného provozu.
Ačkoli se pravděpodobně jedná o „betaverzi“ vozidla a stále má mnoho míst silně maskovaných, jsou již patrné změny v karoserii. Finální design by Tesla měla odhalit během pár měsíců, ne-li týdnů.
Teslu zboznuju, ale tohle se
Teslu zboznuju, ale tohle se mi zatím prostě nelíbí. Uvidíme po představení finální verze 🙂
Taky jsem zvedavy na finalni
Taky jsem zvedavy na finalni verzi. Tady na fotkach jsou svetla dost kamuflovane coz udela hodne a taky me zajima interier. V tom konceptu byl takovy hodne hranaty, ale to se pry zmenilo.
Vevnitr se ve finalni versi
Vevnitr se ve finalni versi nezmenilo vubec nic,holt Vas bude muset tedy Tesla oplakat jako kupce !!..
Jak to vite? Prosim foto
Jak to vite? Prosim foto interieru…
Ja zase Yeslu vubec nemusim,
Ja zase Yeslu vubec nemusim, ale tenhle model X je super !!
Ten vzhled je ďábelský.
Ten vzhled je ďábelský. Tohle bude chtít 10 z 10 frikulínů a budou tím ve filmu jezdit tvrdí a nelítostní podnikatelé ve stavebnictví a mafie.
U elektromobilu má tažný
U elektromobilu má tažný zař. fakt význam, bez koule bych to auto ani nechtěl. A naprojektovat k autu kouli to se přeci nikdy nedá stihnout včas.
Já osobně bych skutečně
Já osobně bych skutečně auto bez koule nechtěl 😉
já taky! bych chtěl auto s
já taky! bych chtěl auto s koulí, nejlépe zatahovací jako má BMW X5
Já tam tedy skoro žádné
Já tam tedy skoro žádné změny nevidím, když neberu v potaz přítomnost těch zpětných zrcátek.
zdá se mi to nebo to bude
zdá se mi to nebo to bude mít tažné? podle těch fotek to nějak tak vypadá.
Bude.
Bude.
Potvrzujeme, Model X bude
Potvrzujeme, Model X bude mít tažné zařízení, což je údajně i jeden z důvodů zdržení.
Zajímalo by mě, co je na
Zajímalo by mě, co je na tažném zařízení tak složité, že to může zdržet vývoj.
Odhadem třeba to, že je
Odhadem třeba to, že je nutné ověřit dostatečnou pevnost konstrukce, která musí být na tažné připravena. Tažné nemůžete přivařit jen tak a čekat, že bude fungovat…
Nepředpokládám, že by
Nepředpokládám, že by už od začátku Model X nebyl konstruován pro případné tažné zařízení.
Velkou překážkou mohou
Velkou překážkou mohou být předpisy/legislativa.
Myslím si že najmä jeho
Myslím si že najmä jeho uchytenie o karosériu/podvozok aby pri prípadnom náraze zozadu nepoškodilo rám kde sú uložené batérie a pod. Náročnejšie isto bolo vhodne nadimenzovať chladenie batérií a motora aby nedochádzalo k ich prehrievaniu pri dlhšom ťahaní nákladov (napr. podobne ako pri MS pri okruhovom jazdení dôjde kvôli zohriatiu motora/batérie k obmedzeniu výkonu). Zaujímalo by ma tiež aký najťažší náklad bude môcť model X ťahať a ako veľmi to ovplyvní dojazd. Tak ale na to si budeme musieť počkať až do predstavenia finálnej verzie 🙂 .
ee, já myslím že to bude
ee, já myslím že to bude vývoj automatickýho zasouvání jako má BMW X5 😉
Zrcátka… 🙂
Zrcátka… 🙂
to má koule!:-)i s koulí !
to má koule!:-)i s koulí ! 🙂