Audi Q6 e-tron potvrzeno. Další konkurence pro Model X?

Není to tak dávno, co Audi na autosalonu Ženeva představilo model Q7 e-tron Quattro. Aktuálně byl potvrzen také vůz Audi Q6 e-tron, který se má stát konkurencí pro .

Prozatím jediný obrázek auta, které by se mohlo stát elektrickým crossoverem Audi Q6 e-tron, konkurencí pro elektromobil Tesla Model X
foto: Audi

Automobilka Tesla Motors aktuálně potvrdila, že první dodávky dlouho odkládaného elektromobilu Tesla Model X začnou během třetího čtvrtletí tohoto roku. Tesla má na auto přes 20 000 předobjednávek. Nová výrobní linka Tesla Motors má chrlit až 3000 aut týdně.

Než Tesla uspokojí jen zákazníky s předobjednávkami, bude to i tak trvat zhruba rok. Pro srovnání, za rok 2014 vyrobila Tesla Motors celkem 35 000 aut, tedy . V roce 2015 chce vyrobit 55 000 aut, a to včetně Modelu X.

Obrovský zájem o plně elektrické pochopitelně neušel pozornosti ostatních automobilek. Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Audi, na autosalonu Ženeva 2015 potvrdil, že firma pracuje na plně elektrickém crossoveru.

Podle všeho půjde o Audi Q6 e-tron s dojezdem přes 500 km (velmi pravděpodobně v NEDC cyklu). Reálně to tedy znamená spíše kolem 400 km. Kapacita baterie by mohla dosahovat 90 kWh.

Konkurenci pro Tesla Model X dnes připravují kromě Audi také Jaguar, Volkswagen, Mitsubishi, , či BMW. Jde však častěji o plug-in hybridy než čisté elektromobily.

8 Comments on “Audi Q6 e-tron potvrzeno. Další konkurence pro Model X?”

    1. To se šeredně mýlíte
      To se šeredně mýlíte Tesla samozřejmě konkurenci má, jinak by si nikdo nic jiného nekupoval než Teslu.
      Koukněte se např. na nejrychlejší Mercedes, podobně technické parametry, o luxusu se ani nebavím.

      A říkat že Tesla nebude mít konkurenci je už úplně mimo, leda byste měl věšteckou kouli.

      Tesle fandím od začátku, ale vadí mi podobný fanatický výkřiky na obou stranách.

      Musk jim ukázal že to jde a je nesmysl si myslet ze by velký koncerny si nechali něco náhodě. Tesla je pro ně dnes stále „malá“, ale je vidět že se jí začínají bát. A stoprocentně mají ve vývoji konkurenční auta i na elektriku. Až jim Tesla začne brát peníze z obratů tak se vytasí slavnostně s tím svým eautem.

      1. Proč asi uvolnili všechny
        Proč asi uvolnili všechny patenty? Ví že nejsou schopni vyrobit EV pro celý svět. Chtějí jen dokázat že to má cenu, donutit ostatní aby to dělali taky, pomoct jim a přitom neprodělat. Musk jen ukazuje lidstvu cestu která je podle něj správná, i když osobně si nemyslím že by to byly zrovna Li-ion 18650. To rozhodně ne, ale lepší volba dnes bohužel na trhu není. Věřím, že gigatovárna bude brzo dělat modernější akumulátory.

        Takže znovu,

        Tesla nemá a nebude mít konkurenci.

        1. A víte vůbec proč ty
          A víte vůbec proč ty patenty Tesla uvolnila? (nehledě k tomu, že samozřejmě neuvolnila úplně všechny :-)))
          Protože cílem Tesly je vyrábět auto pro celý svět, to se taky mýlíte, když píšete že je cílem jen ukázat světu že to jde. Nějak se začít musí. Nová firma si hned nezačne vyrábět 10 miliónů aut ročně. I Fordu to trvalo nějakou dobu.
          Právě proto uvolnili patenty aby i jiné firmy začali budovat dobíjecí stanice, vyrábět svoje elektromobily a čím víc dobíjecích stanic, čím víc elektromobilů, tím lépe se budou auta od Tesly prodávat, protože lide je už budou znát a budou je chtít. Proto staví gigatovárnu, aby pokryla budoucí poptávku.

          Tesla má a vždy bude mít konkurenci. A to je dobře tak to má být.
          Kdyby ji neměla tak není tam kde dnes je a není vůbec žádná Tesla, protože bez konkurence, bez soutěže vývoj stagnuje.

          A tady máte konkurenci ve spalovací formě:
          CLS 63 AMG S-Model 4MATIC
          zrychlení z 0-100 za 3,6 s.
          maximálka 250 km/h
          váha 2,4 tuny
          cena přes 100 tis. dolarů
          délka 5m

          Ano Tesla je lehčí, má o malinko lepší zrychlení, ale zase ztrácí v maximálce, v dojezdu, v luxusu, v zaběhnuté značce kvality.

          Oboji auta mají něco lepšího a konkurují si. A to jsem se díval jen na Mercedes, určitě se najde i u jiné firmy konkurenční auto. Ještě chcete tvrdit, že Tesla nemá konkurenci? Jesli ano tak jste slepý. Asi jako kdyby jste měl zaseknutý krk a mohl se dívat jen doleva takže byste nikdy neviděl východ slunce a říkal, že slunce nikdy nevychází a země je placatá :-))))

          1. 1) ktere patenty neuvolnila?
            1) ktere patenty neuvolnila? Rikali ze uvolnuji vsechny patenty, coz se samozrejme netyka vyrobnich tajemstvi, softwaru, komunikacnich protokolu atd…

            2) Souhlasim, Tesla ma konkurenci a to co uvadite je pekny priklad, jen musim dodat, ze Tesla jiz neztraci v maximalce (250km/h) ani v luxusu ci designu, jen v dojezdu a zabehnute znacce. Co se tyce toho designu/luxusu, to je dost individualni. Mi se tedy urcite vic libi ten Teslacky, kde neni clovek tak stisneny a pusobi mnohem otevrenejsim dojmem. Ze zacatku Tesla jeste urcite ztracela na dilenskem zpracovani, ale to se zlepsilo o nekolik radu od roku 2012.

            2b) Podle me konkurence pro Teslu je i obycejny Prius a mnoho dalsich levnejsich modelu, protoze to jsou casto auta, ktera predtim vlastnili dnesni majitele Modelu S.

            3) Rict o elektromobilu, ze je lehci nez spalovaci konkurence, to je neuveritelna poklona 🙂

            1. Diky, Jolinare, jsem rad, ze
              Diky, Jolinare, jsem rad, ze nejsem s timto nazorem sam.

              ad 1) presne to jsem myslel
              ad 2) taktez souhlas, kdekdo si mysli, kdyz s nekym mluvim o elektromobilech zvlast o spolecnosti Tesla Motors, tak casta vytka je, ze je to mlada automobilka a ze vyrabi malo aut. Coz me prijde taky uplne zcestny argument, protoze oni by snad chteli aby nova spolecnost hned a komazite mela vyrabet miliony aut za rok? to nechapu, Fordu to taky trvalo nekolik let nez rozjel vyrobu na obrovkse pocty.
              A Tesla je inovatorska firma, je stale lepsi a lepsi, takze souhlas ze dnes uz ohledne luxuxu a kvality zpracovani ani za Mercedesem neztraci.

              ad 3) jsem rad ze si toho nekdo vsiml. To je dalsi mytus o elektromobilech, ze kvuli baterce ktera vazi i treba 300kg, musi byt auto tezsi nez odpovidajici spalovak. Coz je samozrejme zamerna lez. Jak to dokazuje ten spalovaci Mercedes. Ono taky je to logicke, spalovaci motor a vsechny ty udelatka okolo maji take svoji vahu, takze vetsinou nula od nuly pojde. Vahove je elektricke a spalovaci auto stejne.

Napsat komentář