Jihokorejská Kia patřící pod Hyundai v současné době zažívá významný růst. Do budoucna sází na hybridy, ale také palivové články. Aktuálně zveřejnila automobilka video prototypu Kia Borrego/Mohave FCEV. Jedná se o prozatím nejnovější verzi testovacího auta na vodík. Video v článku.
Palivové články jsou v tomto voze umístěny pod sedadly pasažérů, mají výkon 115 kW. Pohánějí 110 kW AC elektromotor, který údajně dokáže skrze palivové články zužitkovat 98% vodíku.
Rekuperace čili regenerativní brždění ukládá energii v superkondenzátoru, který ji dává k dispozici kdykoliv je třeba. Dojezd vozidla je údajně 680 km.
Narozdíl od americké administrativy vidí Kia – alespoň podle tohoto kvalitního, nicméně až přehnaně dramatického videa – ve vodíku velkou budoucnosti. Vodíková ekonomika zas o něco blíž? Možná alespoň pro Jižní Koreu.
Toyota se v oblasti aut na vodík, konkrétně vodík zpracovaný skrze palivové články, taktéž snaží. Stejně jako například evropský Peugeot. Ten však předpodkládá masovější rozšíření tohoto typu aut teprve za nějakých 10-15 let.
Dufajme, ze sa svet za par
Dufajme, ze sa svet za par rokov zmeni tak, ze si clovek bude moct vybrat auto ciste na elektrinu, vodik, alebo na nieco ine. Uvidime, ako to bude, ale vodik je dost nebezpecny a myslim , ze ako palivo sa velmi neosvedci, pokial niekto nevynajde sposob, ako ho skladovat v nejakej bezpecnej forme, pri teplote okolia.