Kia odhalila nový koncepční model Futuron Concept, naznačující podobu SUV-kupé s pohonem všech kol a novými designovými prvky budoucích elektromobilů.
Futuron Concept představuje moderní pokrokové elektrické SUV-kupé podle představ automobilky Kia. Samotné označení Futuron je složeninou slov ‚future‘ (budoucnost) a ‚on‘ (zapnout) s poukazem na elektrizující charakter budoucích návrhů SUV značky.
Pod lehkou karoserií SUV-kupé najdeme plně elektrický pohon všech kol, zahalený pod smělými a současně moderními vnějšími povrchy, kterým sekunduje flexibilní interiér plný špičkových technologií.
Futuron se poprvé představuje veřejnosti na začínajícím šanghajském veletrhu CIIE 2019 (China International Import Expo). Povrchy karoserie tvoří sérii plynulých tvarů, které se stáčejí, rozvíjejí a stahují kolem celé karoserie. Výsledkem je elegantní aerodynamický tvar a profil s nízkým odporem vzduchu.
Nízký profil karoserie typu SUV-kupé ukazuje zamýšlenou podobu budoucích vozů Kia, které budou sebejisté, sportovní a moderní, avšak současně i elegantní. Futuron s délkou 4850 mm, výškou 1550 mm a rozvorem 3000 mm spojuje vyšší světlou výšku s přikrčenou a štíhlou karoserií, čímž získává dynamický a sebejistý postoj.
foto: Kia
Použité tvary mohly vzniknout jen díky čistě elektrickému hnacímu ústrojí. Vysokokapacitní baterie, zabudovaná nízko pod podlahou kabiny, dodává energii čtveřici výkonných elektromotorů přímo v kolech vozidla.
Zvýšený postoj vozu je tak spojen s nízkým těžištěm a nejmodernějším systémem elektrického pohonu všech kol e-AWD, jenž přináší bleskovou odezvu na pokyny od řidiče.
Sportovní Futuron na platformě SUV s pohodlnými a dozadu skloněnými sedadly nabízí uživatelům nový typ interaktivních zážitků, příslušejících cestování po městě. Důležité propojení a interakci mezi vozem a řidičem pomáhají zajistit nejrůznější prvky konstrukce a designu vozidla.
Přední blatník ubíhá dozadu od čela kapoty a následně se zanořuje do samotné kabiny, čímž vytváří hladké propojení mezi sedadlem řidiče a vozovkou vpředu. Střechu konceptu tvoří panoramatická kopule ve tvaru připomínajícím diamant, posazená na základní jádro ‚360 stupňů‘ v duchu nejlepších tradic UFO a létajících talířů.
Kopule zaplavuje kabinu přirozeným světlem a současně je protažena dolů ke kapotě, čímž řidiči poskytuje bezkonkurenční výhled vpřed. Součástí skleněného krytu kabiny je i sestava senzorů LiDAR (Light Detection And Ranging), napomáhajících zajistit autonomní řízení na úrovni SAE Level 4, tedy pohyb vozidla za většiny podmínek bez ručního ovládání a nutnosti věnovat pozornost situaci.
Motiv ‚360 stupňů‘ je dále vetknut do osvětlení, které vykresluje ostrou charakteristickou křivku kolem karoserie konceptu Futuron. Tato nová funkce ve formě hravého a interaktivního osvětlení reaguje na fyzická gesta a pohyby vně vozidla, čímž vyvolává pocit těsného propojení mezi vozidlem a řidičem ještě dříve, než tento vůbec vkročí do kabiny.
Nová ‚tygří maska‘ Kia
Čelní partie konceptu Futuron je novou interpretací ‚tygří masky‘ chladiče Kia, která již přes deset let tvoří jeden z typických znaků designu Kia. V tomto případě zachovává základní designový princip – čisté obrysy s chlopněmi uprostřed – nicméně návrháři Kia roztáhli krajní části a rozšířili tvar napříč čelem, kde vznikla zdrženlivá a současně elegantní ‚tvář tygra‘.
Nově koncipované čelo vozu, stejně jako studie ‚Imagine by Kia Concept‘ odhalená letos na autosalonu v Ženevě, vyjadřuje nové designové pojetí budoucích elektromobilů Kia.
Do masky chladiče s širším ‚tygřím nosem‘ jsou začleněny světlomety konceptu Futuron; pokrokový design hvězdného mraku (‚Star Cloud‘) tak vozu propůjčuje novou oslnivou identitu po setmění.
Osvětlení Star Cloud tohoto konceptu zvýrazňuje novou designovou podobu čela vozu, ale současně i zhmotňuje nový charakter osvětlení v rámci značky Kia, inspirující se mlhovinami na noční obloze s cílem vytvořit geometrickou spleť maticových LED světel.
Design hvězdného mraku je začleněn i do zádi vozu, aby se markantním světelným podpisem Futuronu mohla kochat i posádka vzadu jedoucího vozidla. Do návrhu nového osvětlení ‚Star Cloud‘ byla vetknuta i legenda čínského draka.
Povrch ‚Dragon Skin‘ (dračí kůže) na ploše světel připomíná šupinaté brnění zkrášlující čínské draky, ať již v bájesloví nebo pojetí moderní kultury. Součástí osvětlení Star Cloud je i tzv. kinetický povrch, umožňující vozidlu přepínat mezi světly denního svícení a dálkovými světly otevíráním a zavíráním šupin.
Flexibilní a autonomní prostor v kabině
Díky uspořádání s elektrickým pohonem a schopnostmi autonomního řízení na úrovni SAE Level 4 bylo možné vytvořit prostornou a flexibilní kabinu, lišící se od všech ostatních vozidel na dnešních silnicích.
Obě přední sedadla jsou vyrobena z pružných materiálů a dokáží nabídnout vzpřímenou pozici pro ‚řízení‘, resp. položenou ‚relaxační‘ polohu, a svojí flexibilitou tak připomínají sedadla první letecké třídy.
Po aktivaci funkce autonomního řízení Futuronu se zatáhne volant a obě přední sedadla sklopí více dozadu. Tato poloha sezení ‚ve stavu beztíže‘ pomáhá snižovat únavu na dlouhých cestách.
Charakter autonomního řízení se odráží i v hladkém interiéru konceptu Futuron s nepřerušovanými povrchy, které se vinou od přístrojové desky přes výplně dveří.
Na dveřích najdeme tentýž typ osvětlení v podobě hvězdného mraku a šupinatý motiv Dragon Skin z exteriéru vozidla, zde v podobě třpytivého interaktivního systému ambientního osvětlení.
Za dračími šupinami se dále nachází ventilační soustava, a tak je pravidelný přísun čerstvého vzduchu do kabiny zajišťován otevíráním a zavíráním šupin.
Jedním z nejvýraznějších prvků kabiny je prostor kokpitu kolem řidiče. Grafické uživatelské rozhraní (GUI) kokpitu vybíhá ze dveří na straně řidiče a v hladkém oblouku se vine kolem volantu.
Přístrojový štít takto přímo navazuje na displej médií uprostřed palubní desky a je propojen s displejem začleněným do povrchu samotného volantu. Grafické rozhraní se ovládá pomocí technologií na bázi umělé inteligence.
Zobrazuje užitečné informace o různých funkcích autonomního řízení vozidla, hnacího ústrojí a navigace s cílem nabídnout jedinečné uživatelské prostředí. V nejvyšším bodě oblouku kokpitu je rozhraní GUI vytaženo vpřed k vozovce, a vytváří tak interaktivní světelný displej v podobě hvězdného mraku na samotném čele kabiny.
off
Vyschlé Aralské moře – největší enviromentální
off
Vyschlé Aralské moře – největší enviromentální katastrofa naší doby a navíc jí způsobili komouši.
https://www.youtube.com/watch?v=EeGvUzAZYqo
dokument
https://www.youtube.com/watch?v=pk4v0uu5rkY
Aspoň se napouští jeho severní část díky přehradě z peněz světový banky, ale tím se zároveň nadobro nedostává voda do zbytku jezera.
„Komunisté? Co slovo, to lež. Co čin, to zločin.“ —
„Komunisté? Co slovo, to lež. Co čin, to zločin.“ — František Fajtl
OT: Thomas Ulbrich a Andreas Groß z VW se vyjádřili k
OT: Thomas Ulbrich a Andreas Groß z VW se vyjádřili k produkci ID.3. Běžná auta se vyrábí 2 měsíce před prodejem, aby se dostali ke všem prodejcům. U ID.3 je to 8 měsíců z důvodu, že se jedná o zcela nové výrobní procesy a chtějí to co nejlépe odladit aby se k zákazníkům dostal perfektní vůz. Proto tato počáteční produkce bude výhradně pro zaměstnance a k ostatním se dostane až v polovině příštího roku.
Co se týče náběhu výroby, tak momentálně se předělává továrna na plnou výrobu EV, zatím mají půlku a až do poloviny příštího roku se tam budou ještě vyrábět spalováky, jakmile bude hotovo na konci příštího roku kdy tam budou dělat jen EV, tak jejich produkce by měla být 330 tisíc ročně, tedy plán je tohoto čísla dosáhnout v roce 2021. Nyní jsou na zmiňovaných 30 autech za den v jedné směně, do dubna chtějí mít 270 aut na směnu a 3 směny, tedy 800 denně. Jakmile bude předělávka továrny hotová na konci 2020, bude to prý 1500 denně (což vychází při 220 produkčních/pracovních dnech na zmiňovaných 330 tisíc celkem).
A ještě zmínili, že baterie jsou zajištěny a nemají žádnou souvislost s náběhem výroby.
Nepamatuješ si postupný průběh náběhu výroby TM3? Bylo
Nepamatuješ si postupný průběh náběhu výroby TM3? Bylo by dost super to porovnat jak se to daří zavedenýmu dinosaurovi a oproti totálním začátečníkům. To by byla dobrá studie. 😉
Takze mam pravdu. Baterie maji zajistene.
Ale tady ze me maji
Takze mam pravdu. Baterie maji zajistene.
Ale tady ze me maji nekteri srandu. Smutne.
No jo von ti určitě řeknou že nemaj nic zajištěnýho. Ha
No jo von ti určitě řeknou že nemaj nic zajištěnýho. Ha ha ha. Ty si tak hloupoučkej že věříš všemu co ti VW a dokonce i tomu co ti naslibuje Tesla… a pak si zklamanej když se jí to nepovede :)))))
Je to perfektni. 4×4 a zjevne 2+0, tj dvoumistne co? cupé?
Je to perfektni. 4×4 a zjevne 2+0, tj dvoumistne co? cupé? Ale za 18 let to bude vsude kol nas. A nejen od kije…
Fuj zase koncept. Zapálit a hodit ze sklály.
Fuj zase koncept. Zapálit a hodit ze sklály.
Souhlas. To uz je vyslovene hnusny. To uz rovnou muzou zrusit
Souhlas. To uz je vyslovene hnusny. To uz rovnou muzou zrusit okna.
Na traktor to má vpredu dosť velké kolesá.
Na traktor to má vpredu dosť velké kolesá.
Mě spíš přijde, že se vrací doba kočárů a
Mě spíš přijde, že se vrací doba kočárů a loukoťových kol :-/
Ale ten sebevědomý postoj a design v duchu nejlepších
Ale ten sebevědomý postoj a design v duchu nejlepších tradic UFO bude asi k nezaplacení… Tady na fóru se my amatéři přeme o miligramy uhlíkové stopy pro a proti BEV/ ICE, a tam jdou miliony odborníkům, aby vypotili prolis na blatníku co autu tak zásadně zvedne dynamiku. Zřejmě už mají na pohonném ústrojí, bateriích, podvozku a elektronice atd. vše vyřešeno. Je mi z toho na blití jako kdysi z keců na křídovém papíře katalogů Škoda, při čekání ve značkovém servise.
Asi tak nejak.
Asi tak nejak.
Je to hnusny. Me uplne stacilo si sednout na zadni sedadla do
Je to hnusny. Me uplne stacilo si sednout na zadni sedadla do Toyoty CHR. Mate pocit ze jste v tanku.
Pro tankistu k nezaplacení.
Mimochodem, kolik jsi v něm
Pro tankistu k nezaplacení.
Mimochodem, kolik jsi v něm (tanku) najezdil kilopmetrů ???
Prestoze me bohuzel dvouleta komousska vojna neminula, tak v
Prestoze me bohuzel dvouleta komousska vojna neminula, tak v tanku jsem nastesti nenajel ani jeden km. Ale v nekolika sem sedel v muzejich a to snad staci na to abych to mohl porovnat. Me se jinak CHR z venku libi ale na zadnich sedadlech bych fakt sedet nechtel.
Tak na zadních sedadlech zatím ještě nesedávám.
Jinak
Tak na zadních sedadlech zatím ještě nesedávám.
Jinak prohánět se v tanku po lesích nebo po silnici první třídy v plném provozu je docela prdel – až na strach o ty okolo a v zimě vlastně i o sebe. A životnost (tehdy) tři minuty v boji taky nic moc.
Ale máš pravdu, z auta má bejt vidět – asi do CHRkanepolezu 🙂
Hahaha. Sem spad ze zidle.
Hahaha. Sem spad ze zidle.