Huyndai aktuálně v USA uvedl na trh svůj Sonata Hybrid. Magazínu PluginCars.com se podařilo na autosalonu v Detroitu zjistit, že Sonata nejspíš bude také prvním plug-in hybridem jihokorejské automobilky.
Magazínu to prozradil Mike O’Brien, hlava produktového plánování americké pobočky Hyundai. „Vývoj naší technologie pro hybridy se specificky zaměřil na budoucí rozvoj plug-inů,“ řekl doslova O’Brien.
A zdůraznil, že hybridní pohonné systémy ostatních výrobců (čímž má nejspíš na mysli především Toyotu a Hondu) nejsou tak snadno přizpůsobitelné pro připojení do zásuvky.
Na druhou stranu, je to právě Toyota, která dlouhodobě testuje Toyota Prius plug-in hybrid, americká automobilka General Motors už auto do zásuvky dokonce prodává – v podobě Chevroletu Volt.
Důvod, proč je Hyundai v oblasti plug-in hybridů tak pozadu prý není v technologiích, nýbrž v nedostatku marketingové strategie. „Podobně jako jiní výrobci, i máme běžící demonstrační projekty s elektromobily v Soulu v Jižní Koreji, brzy je spustíme i jinde,“ řekl O’Brien.
Hlavním problémem je podle něj však cena. Hyundai chce, aby plug-in hybridy i čisté elektromobily byly životaschopné i bez dotací. Což je chvályhodné, nicméně je prakticky jisté, že díky tomu Hyundai bude minimálně ještě dalších pár let zaostávat za konkurencí, která sází na snížení ceny právě cestou státních/místních dotací.
Hyundai se dlouhodobě také významně zaměřuje na auta na vodík, tedy pohon s pomocí palivových článků. Tato auta jsou také čistě elektrická, ale místo baterií využívají vodíkové palivové články.
Opět, jihokorejská automobilka v tom není sama. Např. Toyota nedávno avizovala, že auta na vodík uvede na trh už před rokem 2015. Stejným směrem se ženou i další, např. General Motors.
Ale abychom nezapomněli na to hlavní. Kdy uvidíme Hyundai Sonata plug-in hybrid? Podle O’Briana už v nejbližších šesti až dvanácti měsících na některém ze světových autosalon. Že by Ženeva, Paříž nebo opět Detroit příští rok?