Štítek: Soul
Rychlovlaky s bezdrátovou technologií přenosu energie? V Jižní Koreji!
Bezdrátový přenos energie je téma, které se v magazínu Hybrid.cz objevuje pravidelně. V jihokorejském institutu KAIST už od roku 2011 testují technologii, která má elektrickým dopravním prostředkům výrazně usnadnit život.
LG Chem investuje 1,8 miliardy dolarů do výroby baterií
Největší jihokorejský výrobce chemikálií, společnost LG Chem, oznámila, že plánuje do roku 2013 investovat 2 biliony wonů (v přepočtu asi 1,8 miliardy dolarů). Peníze budou určeny na výstavbu závodů, které budou vyrábět lithium-iontové baterie do elektrických automobilů. Z oznámení chemického výrobce je vidět jasná snaha stát se v budoucnosti v tomto segmentu automobilového průmyslu jedním ze světových lídrů.
Autosalon Soul: Hyundai představil své auto na vodík
Autosalon v Soulu v Jižní Koreji je zásadní událostí především pro asijské automobilky. Domácí Hyundai se samozřejmě snaží blýsknout jak se dá. Představil své auto na vodík – Blue2.
Nový hybridní sportovec Chevrolet Miray
Jihokorejská pobočka společnosti General Motors se na domácím autosalonu v Soulu prezentuje v dobré kondici a představuje koncept pro rok 2011 s názvem Chevrolet Miray. Hybridní sportovní automobil zaujme nejen svým dravým designem a robustným pojetím.
Kia představila v Soulu elektromobil Naimo EV
Koncept nového elektromobilu Kia Naimo EV představila jihokorejská automobilka na autosalonu v Soulu. Ne-mo znamená korejsky čtverec, ale nečekejte žádnou pojízdnou krabici. Naimo EV je překvapivě moderní auto.
Kia podporuje auta na vodík
Korejský automobilový gigant Kia podepsal minulý týden mezinárodní dohodu o spolupráci Clean Energy Partnership (CEP), s cílem podpořit vývoj automobilů využívajících pro svůj pohon vodíkové palivové články.
Hyundai Sonata připraven na zásuvku
Huyndai aktuálně v USA uvedl na trh svůj Sonata Hybrid. Magazínu PluginCars.com se podařilo na autosalonu v Detroitu zjistit, že Sonata nejspíš bude také prvním plug-in hybridem jihokorejské automobilky.
V Soulu začínají jezdit elektrické autobusy
Jihokorejská metropole Soul v polovině minulého roku uvedla do provozu prvních 15 elektrických autobusů. Vyvinula je ve spolupráci s místním výrobcem autobusů. Do roku 2020 chce jejich počet zvýšit na 3800 a zároveň s tím výrazně podpořit rozvoj elektromobility.
Výroba vodíku ze skládek? První stanice v Jižní Koreji
První vodíková stanice, která jako zdroj energie využije metan a další přirozeně vznikající plyny ve skládkách, vyroste v Jižní Koreji. Vláda aktuálně podepsala dohodu o tomto projektu se stavební společností SK Engineering & Construction a ropnou rafinerií SK Energy.
Náklady na výstavbu vodíkové stanice nebyly zveřejněny, do provozu má být uvedena do listopadu 2010 s tím, že půjde o první zařízení svého druhu na světě. Bude umístěna na ostrově Nanjido poblíž Soulu. Po oddělení dvou hlavních složek metanu – vodíku a uhlíku, přijde na řadu stlačování, díky kterému má vzniknout vodík s čistotou 99,9%.
Vodíková stanice pak bude využita k doplňování vodíku ve dvou vodíkových autobusech a dvou dalších autech na vodík, resp. vodíkové palivové články. Všechny čtyři dodá automobilka Hyundai Motor a půjde především o testovací provoz. Kromě vodíku vyrobí stanice dalších 320 kW energie, které dodají elektřinu a teplou vodu přiléhajícím budovám.
Skládka za dobu svého provozu „nasbírala“ na 91 milionů kubických metrů odpadků předtím, než ji v roce 1993 oficiální místa uzavřela a přeměnila v „ekologický park“. Metan, který na skládce přirozeně vzniká, je od té doby odváděn spolu s dalšími bioplyny do studní a je využíván k vytápění stadionu světového poháru pro 60 000 lidí. Poblíž Soulu s mimo jiné chystá také výstavba rozsáhlého ekologické města.
Hyundai – hybrid pro USA do roku 2012
Do souboje alternativních pohonů se chce naplno zapojit také jihokorejský Hyundai. Během roku 2012, nejspíš k jeho konci, už chce mít ve výrobě plug-in hybrid určený pro americké zákazníky. Měl by být založen na konceptu BLUE-WILL, který automobilka momentálně prezentuje na autosalonu v Soulu. Střecha s integrovanými solárními panely nebo rámy předních světel vyrobené z recyklovaných PET flašek se nejspíš ve výrobní verzi neobjeví, ale jsou zajímavou ukázkou toho kudy se dá jít. BLUE-WILL má být schopen ujet 61 km pouze na baterii, poté se do práce pustí 1,6l benzinový motor s přímým vstřikováním. Při jízdě na baterie má mít Hyundai spotřebu 2,2 l/100 km, při zapojení motoru pak 4,2 l/100 km. Sluší se připomenout, že některé dieselové motory BMW řady EfficientDynamics dosahují podobných hodnot – a nejde o hybridní automobily. O to zajímavěji pak zní slova Yang Woong-chula, prezidenta výzkumné divize Hyundai-Kia Motors. „Chceme vylepšit naši technologickou image, aby lidé přišli do prodejen a projeli se v našich autech,“ komentoval představení nového konceptu. „Nesnažíme se na hybridech nutně vydělávat,“ dodal. To zní tak trochu podivně, zvlášť vezmeme-li v úvahu, že se zároveň chlubil skutečností, že všechny součástky pro hybrid byly vyvinuty přímo pod vlastní střechou.