Carlos Ghosn, prezident a šéf automobilky Renault–Nissan, aktuálně u příležitosti otevření autosalonu v New Yorku znovu zopakoval jak moc věří v elektromobily. Potvrdil, že Nissan chce do roku 2016 prodat 1,5 milionu aut s nulovými emisemi, a že čtyři roky poté budou elektromobily tvořit až 10 % trhu.
foto: Nissan
Carlos Ghosn je dnes legendou v oblasti automobilového průmyslu. Zároveň je jediným člověkem, který kdy současně řídil dvě společnosti ze seznamu Fortune 500, tedy seznamu 500 největších firem na světě. Mimochodem, v Japonsku z jeho životního příběhu udělali superhrdinský komiks!
Na elektromobily vsadil už v roce 2006 – ještě když na trhu nebyly prakticky žádní výrobci baterií, ale ani samotných elektromobilů. Za poslední rok přitom na celém světě Nissan prodal 27 000 elektromobilů Nissan Leaf. A podle Ghosna to bude ještě mnohem víc.
Renault a Nissan chtějí brzy vyrábět 500 000 elektromobilů ročně
Když dal Ghosn na autosalonu v New Yorku příležitost k novinářským dotazům, samozřejmě se ozvala otázka zda mu 27 000 prodaných elektromobilů Leaf nepřipadá málo. Ghosn se odpovědi nevyhýbal. Řekl, že Japonsko, kde se momentálně vozy Nissan Leaf vyrábí, se potýká se silným jenem i rekonstrukcí po zemětřesení a tsunami, a to všechno má na prodeje vliv.
Obratem ale dodal, že už během letošního roku se výroba elektromobilů Leaf rozjede v americké továrně Smyrna ve státě Tennessee a začátkem roku 2013 v Británii v továrně v Sunderlandu. Díky tomu bude k dispozici více aut za lepší ceny.
Největšími výzvami jsou podle něj právě snižování ceny elektromobilů a snižování velikosti a hmotnosti baterií. “Musíme to udělat rychle,” řekl Ghosn, protože podpora elektromobilů ze strany vlád podle něj nebude trvat věčně.
Nakonec Ghosn zmínil, že automobilový průmysl prošel za posledních pět let obrovskou změnou. Změnou, která umožňuje masivní nástup elektromobilů. Klíčovou roli v tom hrají výrobci baterií.
Carlos Ghosn je jedním z hlavních protagonistů filmu Pomsta elektrického auta, mrkněte na trailer!
Zatímco v roce 2006 prakticky žádní neexistovali, dnes fungují konkurenční výrobci baterií v Japonsku, Jižní Korea, USA, Číně a dalších zemích. “Životnost baterie bude delší než životnost auta,” předpovídá prorocky Ghosn.
Ambiciozní plán .Také
Ambiciozní plán .Také bude záležet na ceně ropy ,která také ovlivnuje poměr nákladů spalovák – elektromobil .Stoupající cena paliv způsobí
zvýšení prodejů vozidel s alternativními pohony.Vydělají na tom všichni spořebitelé protože při hromadné výrobě klesnou výrobní náklady na vůz .Kdo se nezapojí včas tak mu ujede vlak .
Jednoznačně má pravdu v
Jednoznačně má pravdu v tom, že všechno závisí na jediné komponentě a tou jsou baterie. Vše ostatní je zvládnuté na mnohem vyšší úrovni než je tomu u spalovacích motorů. Účinnost, jednoduchost, spolehlivost.
Ja mu verim, Ghosn jde s
Ja mu verim, Ghosn jde s Nissanem odvazne, ale myslim, ze to vyjde. Nacasoval to skvele.
Ja mu fandim, ackoli Muskovi
Ja mu fandim, ackoli Muskovi fandim este vic 😛