Peugeot a Citroën snižují ceny elektromobilů!

Francouzský koncern PSA Peugeot Citroën konečně výrazně snížil cenu svých elektromobilů, dvojčat Peugeot iOn a Citroën C-Zero. Nová cena v Německu začíná na 17 850 eur, ušetříte tedy 8000 eur.

Snížení ceny Peugeotu iOn/Citroenu C-Zero přichází poněkud pozdě… ale přece.
foto: Peugeot

Peugeot a Citroën uvedli elektromobily na trh po americké Tesla Motors mezi prvními vůbec. Šlo o zmíněné modely Peugeot iOn a Citroën C-Zero, což byl ovšem v obou případech japonský Mitsubishi i-Miev s novým znakem na přídi.

Tato miniaturní městská auta uvedená na trh v letech 2009-2010 se stala předzvěstí toho, co mělo přijít později: Nissan Leaf, Tesla Model S, BMW i3, Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf, Mercedes-Benz B ED a další.

Problém spočíval v tom, že koncern i dlouho po uvedení Leafu (a vlastně všech dalších výše zmíněných elektroaut) držel cenu iOnu a C-Zero nepříjemně vysoko. Teprve začátkem roku 2012 zlevnil Citroen C-Zero ze 739 900 Kč na 551 800 Kč.

Nová cena začíná u iOnu i C-Zera na v přepočtu 481 000 Kč. Zdrojem této zprávy je ovšem německý Peugeot, takže jak je to s aktuálními cenami v dalších zemích zatím není jasné.

Jisté je, že PSA zlevňovat prostě musí, pokud se chce zbavit zásob které má. Ale především: pokud chce konkurovat ostatním automobilkám. Ty nyní své elektromobily, jako je Leaf nebo , zlevňují v očekávání příchodu nových verzí s lepšími bateriemi a delším dojezdem.

28 Comments on “Peugeot a Citroën snižují ceny elektromobilů!”

  1. Ahoj, neměl jsem čas si to
    Ahoj, neměl jsem čas si to tu pročíst celé, ale já osobně očekávám, že do dvou let, kdy bude na trhu už opravdu velká část nových a ojetých eut, budou tyto iMiEV a jeho klony v ceně okolo 100-120 tis. Kč. V současnosti bych za tuto ojetinu nedal více, než 150-200 tis. Kč, aniž bych popíral, že to euto má levný provoz, atp. Nechci se tímto do toho euta strefovat, pár set km jsem s ním pracovně najel, natož do jeho spokojených majitelů, opravud bych jej z fleku vyměnil za stávající Colt na rozvoz dětí. Jen mi užitnou hodnotou a disponibilním dojezdem připadne jako o něco lepší skútr, pro něž mám hranici 70-80 tis. Kč. Dvojnásobek je oněch 150-160 tisíc. Dokážu si ale představit, že kdybych s tím měl denně dojíždět a dojezd by mi stačil, že i těch 200 Kč je reálných. Cokoliv nad to je jen čisté fandovství, za 100 000 Kč si dnes koupíte menší auto bez investic do 7 let stáří (tzn. již ročníky 2007+) a s rozdílem do 200 tis. Kč můžete jezdit do aleluja. Až to euto bude za 100 tis. Kč, bude situace jiná.

      1. A, Jen podle mě B, vůči
        A, Jen podle mě B, vůči jejich zbývající užitné hodnotě => 100 tis. Kč v roce 2017, kdy bude trh s ojetými EV jinde a jejich zbývající dojezd taky. Již nyní tato ojetá vajíčka lze v EU pořídit již okolo 200-250 tis.Kč.

        Ano, na velikostně a stářím srovnatelné spalovací ojetině za 70-100 tis. Kč může být oprava za 10-30 tis. Kč v orig. servise, avšak do ceny EV 200-250 tis. Kč máte spoustu kaček na benzín/naftu…

        Konkrétně:
        My koupili poměrně technicky robustní Mitsubishi Colt (něco jako Yaris) z roku 2007, udělali na něm ve značkovém servise Mitsubishi prohlídku a výměny po 160 tis. km (největší, jaké se dělají) za 10 000 Kč (v rámci slev na orig. díly a práci pro starší vozy) a jsme na celkové ceně 85 tisíc a jezdíme. Srovnatelné Mitsubishi iMiEV za 250 tis. Kč by mi na vození dětí do školky 10 km tam a zpět ty peníze, bohužel, v rozdílu útrat za PHM nevrátilo… 🙁

      1. Pošlete odkaz, cosi jsem
        Pošlete odkaz, cosi jsem slyšel, ale na mobile.de pod 9000 €/250 tis. Kč nejdou…

        Ještě do diskuze s prvním dikstujícím – vemte si, že ta auto budou mít brzy skoro 7 let, přičemž nové s novou baterií a zárukou se prodávají za 450 tis. Kč, takže co je na tom tak nemyslitelného? Samozřejmě, pokud někdo stále prodává staré e-106 a e-Saxo za 100 tis. Kč, tak je cena 200 tis. Kč možná na první pohled opodstatněná. Na druhý pohled ale říkám, že bych za ně 100 tis. Kč nedal.

        1. suchen.mobile.de/fahrzeuge/de
          suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=214633551&export=NO_EXPORT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&scopeId=C&zipcode=&isSearchRequest=true&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=19300&makeModelVariant1.modelId=38&pageNumber=1

          Nic o nesmyslnosti jsem nenapsal – samozřejmě máte pravdu – pouze uvádím, že ceny se již blíží rozumné hladině.

  2. Já ho koupil nový v ČR z
    Já ho koupil nový v ČR z autosalonu Peugeot za 439 tis. Kč i s 5 letou zárukou na všechno už v dubnu 2014. Takže zlevnění v září 2015 na 481 tis. Kč v Německu je stále trochu mimo mísu. Vzhledem k ceně a výbavě nejbližšího konkurenta VW eUP! 600 tis. Kč by to chtělo ještě 100 tisíc dolů.
    Opravdu se bavíme o 6 let staré koncepci elektromobilu se všemi tehdejšími neduhy. Třeba velkou spotřebu při větších rychlostech a omezení dojezdu používání klimatizace či topení.
    A to jsou Peugeot Ion / Citroen C Zero jen mizerně zkopírované Mitsubishi iMiev. Francie z něj vyházela pro elektromobilitu docela potřebné prvky, jako dálkové ovládané nabíjení, dálkově ovládané chlazení / topení v době nabíjení, navigaci ve středové kapličce, vyhřívání sedadla spolujezdce a další věcičky.

      1. Peugeot Domanský Praha.
        Peugeot Domanský Praha. Nevím, jak jsou na tom nyní s novými, aktuálně snad mají v nabídce jen ojetinu 24 tis. km za 359.900,- včetně DPH. http://www.domansky.cz/prodej-vozu_ojete-a-predvadeci-vozy?car=47832156-peugeot-ion-elektromobil-puvodcr
        Ale těch ojetých je v nabídce v ČR samozřejmě více, stačí jen pohledat. Včera mi na křižovatce v Brně nabízel Iona se 17 tis. km pracovník některého z místních dealerů Peugeot. Když jsme stáli vedle sebe na červené a vykecávali přes stažená okýnka. Nepamatuji si ale, kterého z nich.
        Uvidíme, jak zareagují ceny ojetin na německé snížení cen nových aut.

          1. Je to tak, zrovna v něm
            Je to tak, zrovna v něm jezdím. Ale každé z těch aut má něco do sebe. záleží na převažujícím použití. I s Ionem se dá cestovat, byť hůře než s Leafem. V neděli jsem ujel za 7 hodin s 3 nabíjeními, objížďkami a malým blouděním trasu Řásná u telče – Ostrava ze srazu Peugeot clubu ČR. Před týdnem za 8,5 hodiny Praha – Ostrava Leafem . Díky neexistenci sítě rychlonabíječek ČEZu jsem musel po soukromých přes Pardubice, Brno a Vyškov.
            Ovšem pokud Leaf, tak kupujte jen v plné výbavě, tedy s tempomatem, navigací a příplatkovou palubní nabíječkou 6,6 kW. A co nejnovější typ. Ty první měly problémy s topením i klimatizací, hodně žraly baterky a netopily / nechladily.

            1. Na českém trhu se
              Na českém trhu se prodává LEAF 2015 pouze s přímotopem. Ten přímotop nejen žere, ale taky hrozně smrdí, mám vyzkoušeno na zcela novém autě. Hledat v zahraniční ojetý, který bude 2013+, bude mít TČ a příplatkovou 6,6kw nabíječku bude možná taky docela obtížné. Samozřejmě se dá koupit v německu nový s TČ, ale pak je otázka, jestli kupovat právě LEAF.

          2. To já už mám jasno 🙂 –
            To já už mám jasno 🙂 – ojetého Leafa. A to min.z roku 2013(lepší chemie baterek a tč na topení). Cena v EU kolem 380t kč.

            Zatím čekám na snížení cen ojetin s uvedením nové 30kwh verze Leafu, na konec prasení eura Singerem a než klekne náš současný spalovák.

            1. Tak počítám , že akce
              Tak počítám , že akce některých členů ČNB skončí v létě 2016. Cena ojetého Leafu by mohla být někde kolem 250-280 tisíc CZK. Pokud bude na prodloužení dojezdu na Leafu nějak reagovat VW nebo BMW , mohli bychom se podívat i níže. Co by skutečně zlevnilo a rozhýbalo trh s ojetinami , by byla dotace ze strany Německa. To ale v nejbližším roce nebo dvou nepředpokládám, protože Německý automobilový průmysl není zatím schopen produkovat elektroauta masově.

      1. Pokud by mělo jít o to
        Pokud by mělo jít o to vyprodat a stáhnout roletu, pak to samozřejmě dobrá zpráva není. Ale pak nevím, co automobilky očekávají. Mysleli si prodejci, že se dají dlouhodobě prodávat městká vozítka za stejné ceny jako limuzíny? Může to fungovat na začátku, pár dobře situovaných nadšenců se najde, ale za pět let se na elektromobily už většinou díváme jinýma očima, zevšednělo nám to, elektromobilů jezdí už skoro milión. Dokonce i Čechách, což je bašta konzervativců, toho jezdí už docela dost.

  3. obavam se ze konkurencni
    obavam se ze konkurencni cena techto 3 aut (miev/ion/zero) je nekde na urovni 350 tisic, s ionem jsem najezdil necelich 1000km a jako nijak zvlast povedene auto me to neprislo, spise podprumer, a jedinou devizou tak je levny provoz kuprikladu ve meste pokud je kde dobijet

Napsat komentář