Alza.cz odstartuje v nejbližších týdnech prodej elektromobilů renomovaných značek přes internet. Jako první upoutávku na tento koncept vystavuje nový Volkswagen e-Golf s 35,8kWh baterií.
foto: Volkswagen
Rostoucí zájem veřejnosti o nejnovější technologie se promítl i do popularity automobilů na elektrický pohon. Požadavky zákazníků jako první z e-shopů vyslyšela Alza.cz a tato auta se již brzy objeví v její nabídce.
„Zájem o elektromobily překonává naše očekávání. Znamená to, že si lidé konečně uvědomují jejich význam pro naše životní prostředí. To dobře vědí také automobilky a začínají vyrábět tyto vozy i ve středních cenových kategoriích,“ uvedl Jan Moudřík, ředitel expanze Alza.cz.
NEPŘEHLÉDNĚTE Zájem o alternativní pohony v Evropě prudce roste
Alza bude prodávat elektromobily výhradně přes internet, zájemce bude mít vybraný model v garáži do jednoho dne od zaplacení. Nákup vozu chce firma přizpůsobit 21. století – musí být snadný, rychlý, jednoduchý, stejně jako nákup telefonu.
K základním výhodám aut s elektropohonem patří nízké provozní a servisní náklady, vysoká spolehlivost a skvělé jízdní zážitky. Díky samotnému principu se nemusí řešit olej, rozvodové řemeny, výfuková soustava či filtr pevných částic.
Firma nyní dokončuje jednání s významnými automobilkami, aby v následujících týdnech svým zákazníkům nabídla ucelenou řadu elektromobilů.
„Možná jsme snílci, ale my v Alza věříme, že dokážeme po vzoru Norska změnit poměr elektroaut v ČR zásadním způsobem. Čím dostupnější tyto vozy budou, tím rychleji eliminujeme negativní dopad aut se spalovacími motory na prostředí, ve kterém žijeme.” říká Moudřík.
Jak se tady lidé baví o hypermilingu, tak ano, i se starou
Jak se tady lidé baví o hypermilingu, tak ano, i se starou verzí i3 lze najet přes 200 km 😀 Když pojedu 40 km/h po rovině na letišti, tak možná i víc… Tam vidím běžně spotřebu kolem 6 kWh na 100 km, takže bych teoreticky dal až 300 km. Ale kdo má čas v tom autě sedět 7,5 hodiny kvůli takový hovadině.
super. na netu vyklikam zpusob platby pri prevzeti, do
super. na netu vyklikam zpusob platby pri prevzeti, do alzaboxu vysypu milion, projdu se showroomem a je to tam. objednavka 542 prepazka 14. he he. pekna blbost. v alze uz taky nevi co od radosti.
Ty si jeden z těch zoufalců co tam v tom dobytčáku čekaj
Ty si jeden z těch zoufalců co tam v tom dobytčáku čekaj na porážku.
Normální člověk si to nechá přivízt před vrata 🙂
Zoufalec si koupi auto pres internet se standartnim pojistenim
Zoufalec si koupi auto pres internet se standartnim pojistenim za hotove …. Nejak nechapu, jak to chce alza delat. Prijde mi, ze se tady nikdo nezamyslel nad tim jaky je proces prodeje aut.
Opravdu si myslíte, že Alza nemá leasingovku, která vám
Opravdu si myslíte, že Alza nemá leasingovku, která vám nabídne prodej na splátky?
Jenže tohle není jen o leasingu. Tohle lze dělat jedině ve
Jenže tohle není jen o leasingu. Tohle lze dělat jedině ve spolupráci s nějakým oficialním dealerem. Někdo totiž musí zajistit servis, garančni prohlídky apod. To určitě Alza dělat nebude. Někdo má/měl „nápad“, tak uvidíme.
Tak jistě, že servis budou dělat autorizované servisy. I
Tak jistě, že servis budou dělat autorizované servisy. I když ani to není nutné. Ono garanční prohlídky vám dle zákona může udělat jakýkoliv servis a u elektromobilu se nemění kromě brzdovky, kabinového filtru a náplně klimatizace vůbec nic.
9let vlastním elektroscooter. Jsem zásadně proti full
9let vlastním elektroscooter. Jsem zásadně proti full elektric vozům,je to alternativa, hybrid nebo vodík-to je jiná.50% závisí vše na bateriích(vybíjecí a nabíjecí charakteristika baterií, když jezdím na doraz žádný dealer neukáže)30%nabíjecí místa-např. automaty z pouličních lamp, zatím neexistují,20% je na technologii vozu( veškeré osvětlení LED, klimatizace peltierovými články atd. Zas bych se do té elektřiny nehnal…
Pane, jste zcela mimo. Ale není třeba se přít. Čas
Pane, jste zcela mimo. Ale není třeba se přít. Čas ukáže.
Peltierův článek má účinnost asi 8%. Ale pokud máte ústa plná vodíku tak vám viditelně účinnost nula nula nic nemůže vadit.
V elektroskůtrech jsou články silně přetěžovány
V elektroskůtrech jsou články silně přetěžovány (delší dobu 5C a podobně) to u aut nehrozí.
Aj by som vam to mozno uveril ale hned ako ste spomenul vodik,
Aj by som vam to mozno uveril ale hned ako ste spomenul vodik, tak som pochopil ze neviete o com rozpravate.
off
Testování lampovejch zásuvek v Londýně pro ty co
off
Testování lampovejch zásuvek v Londýně pro ty co parkují na ulici.
72 % obyvatel Londýna nemá možnost nabíjet z vlastní zásuvky na pozemku či v garáži.
http://insideevs.com/street-light-electric-car-charging/
Jo, to u nás zhruba tolik taky. A nabíjet z „lampovek“ u
Jo, to u nás zhruba tolik taky. A nabíjet z „lampovek“ u nás ještě asi dlooouho nepůjde.
offtopic: Zdá se že nakonec letos BMW i3 přeci jen větší
offtopic: Zdá se že nakonec letos BMW i3 přeci jen větší baterii nedostane. Autocar píše že sportovní verze i3s dorazí se stávající baterií. 🙁
To ještě někoho baví čekat na to zda nám dinosauři
To ještě někoho baví čekat na to zda nám dinosauři hodí nějaké ty drobty ze stolu? :-/
Jestli Nissan nabídne u Leafu 2 jenom 40 kWh baterku tak se budu za břicho popadat.
Nabídne zatím je 40kWh baterii. Ta silnější,60kWh baterie
Nabídne zatím je 40kWh baterii. Ta silnější,60kWh baterie přijde až příští rok.Takže pozor na břicho,bude to ještě nějakou dobu trvat,než vás ten smích přejde.
R.I.P. Leaf
R.I.P. Leaf
No tak černě bych to neviděl, ale pokud neudělá něco
No tak černě bych to neviděl, ale pokud neudělá něco zajímavého s cenou, prodeje nebudou tak jako dřív. Konkurence už je zajímavá a ceny také. Se 40kWh baterkou to není žádná díra do světa. Ale na tu naši malou republiku stačit bude. Uvidíme za pár měsíců jak to vše bude s Leafem .
Asi budou muset spěchat, Hyunadi Kona SUV přijde s 50 kWh
Asi budou muset spěchat, Hyunadi Kona SUV přijde s 50 kWh baterkou a to rovnou příští rok 🙂
Příští rok bude mít Leaf baterii 60kWh,takže dojezdově
Příští rok bude mít Leaf baterii 60kWh,takže dojezdově to bude lepší a navíc Kona bude SUV což Leaf není. Rozhodně doufám,že ceny se budou už trochu odvíjet i od konkurence.
off
Elektrický offroad Bollinger motors bude řádný
off
Elektrický offroad Bollinger motors bude řádný puristický krabicoid a tichý k tomu.
http://bollingermotors.com/photos.html
off
Mercedes v září ukáže svůj entry-level EQ A
off
Mercedes v září ukáže svůj entry-level EQ A hatchback.
https://www.motor1.com/news/146761/rolls-royce-builds-bespoke-sweptail/
Dojezd test : https://www.youtube.com/watch?v=P0TO9NAYb3k
Dojezd test : https://www.youtube.com/watch?v=P0TO9NAYb3k
Neurazte se, ale tuto nezdokumentovanou zalezitost snad ani
Neurazte se, ale tuto nezdokumentovanou zalezitost snad ani nejde oznacit za test. Autor neuvadi vubec nic o metodice testovani. Jedine co je zrejme je nizka prumerna rychlost a autorova maximalni snaha o dodrzovani pokynu pro eko-jizdu.
Normální hypermiling. Maník s Teslou udělal rekord a ujel
Normální hypermiling. Maník s Teslou udělal rekord a ujel 880 km. 24 hodin, 35 km/h na blikačky. Dá se to provozovat i se spalovákama nebo hybridama akorát jsi brzdou dopravy 🙂
http://www.teslarati.com/tesla-85d-sets-record-550-3-mi-on-a-single-charge/
Na to mne ten vysledek prijde dost chaby, u hypermilingu jsem
Na to mne ten vysledek prijde dost chaby, u hypermilingu jsem zvykly na narusty dojezdu radove o desitky procent oproti NEDC, tady se autor videa chlubi dojezdem o 5 % vyssim. Pro srovnani vami uvadena Tesla ma NEDC dojezd 528 km, takze se v pripade pokusu na teslarati bavime o narustu priblizne o 66 %
NEDC hausnumero nikoho nezajímá, jenom skutečnej dojezd.
NEDC hausnumero nikoho nezajímá, jenom skutečnej dojezd.
Nicmene „NEDC hausnumero“ je porovnatelne mezi ruznymi auty,
Nicmene „NEDC hausnumero“ je porovnatelne mezi ruznymi auty, protoze je presne definovano, jak ho zmerit, „skutecnej dojezd“ je nedefinovany nesmysl.
A proto se používá EPA.
Pokud ale budu normální tester a
A proto se používá EPA.
Pokud ale budu normální tester a budu u nějakýho auta měřit hypermiling, tak si na stejné trase změřím skutečný dojezd normální rychlostí (to je ten nesmyl co vás nezajímá) abych dostal nějaké relevatní výsledky pro daný automobil. Hasnumero NEDC je mi pak srdečně ukradený.
Moc tomu nerozumím – asi má nějakou špatnou baterku.
S
Moc tomu nerozumím – asi má nějakou špatnou baterku.
S novým eGolfem ujel 313 km a zbýval mu dojezd 3 km. Celkem tedy 316km.
Měl slušnou spotřebu 9,8kWh na 100km. (zřejmě to moc nehnal a jel hlavně po rovině).
Nový eGolf (2017) má baterii 35,8kWh. Tedy 35,8kWh / 9,8kWh na 100km = 365km.
365 – 316 = 49
Kde ztratil 49 kilometrů dojezdu?
Asi mu nefoukalo do zad 🙂
Asi mu nefoukalo do zad 🙂
Jaký vliv má vítr na kapacitu baterie?
Jaký vliv má vítr na kapacitu baterie?
Spotreba 9.8kWh je uplny nezmysel. Pokial tu niekto rata s
Spotreba 9.8kWh je uplny nezmysel. Pokial tu niekto rata s takymito cislami tak skor elektromobilite ublizuje. Auto sa pod 15kWh/100km velmi tazko dostava a realita je skor 15-17. Kto tvrdi opak tak len zavadza alebo manipuluje test. Ale to je u EU automobiliek normalne hlavne pokial mame taku super realnu normu ako NDEC.
Tesla Model S P90D běžně kolem 18,7 kWh/100 km. To je
Tesla Model S P90D běžně kolem 18,7 kWh/100 km. To je dvoutunový pětimetrový auto.
Tesla Model S P85D dlouhodobá 22,5 kWh/100km – Tesla Model S
Tesla Model S P85D dlouhodobá 22,5 kWh/100km – Tesla Model S P100D dlouhodobá 24,3 kWh/100km … takže asi tak. (rychlosti do 140km/h)
Tomuto uz verim ovela viac. Ono jazdit sa da aj za mensiu
Tomuto uz verim ovela viac. Ono jazdit sa da aj za mensiu spotrebu ale kolko ludi jazdi na spotrebu? Navyse to co tu niektory uvadzaju su spotreby bez klimatizacii a vykurovania.
Přesně to je můj názor…..proto mě vždycky zajímá
Přesně to je můj názor…..proto mě vždycky zajímá hlavně VYUŽITELNÁ kapacita baterie a s tou odhadnou svůj běžný dojezd!
Spotřeba 9.8kWh je pro nás, jako praktické
Spotřeba 9.8kWh je pro nás, jako praktické elektromobilisty, opravdu úplný nesmysl. O tom žádná.
Spalovací automobilky, odchované snůškou laboratorních lží, je uvádějí i u elektromobilů naprosto standardně. Viz můj Peugeot Ion, papírově dojezd 150 km. Tedy spotřeba u 16 kWh baterie 10,66 kWh/100 km. Faktických 136 km se s tím po městě najezdit dá, ale nesmíte moc používat rychlostní silnice ve městě, jen fakt do 50 km/hod.. Pak jste na necelých 11,76 kWh/100 km. Ujel jsem jednou i 144 km a ještě zbývalo, ale to byla fakt výjimka. Rychlostky (80-90 km/h) a dálnice (130 km/h) si berou svou daň, spotřeba klidně přeleze 16 kWh/100 km, takže dojedete 100 km a méně.
Se ženou počítáme v Peugeotu Ion 1 dílek baterky = 1 kWh = max.9 km dojezdu, spíše 8,5 a méně. Zima okolo -10 C, topení, plně naložené auto, rychlostka a hned jste na +-90 km dojezdu.
Třeba Nissan Leaf městské ježdění +-13 kWh/100 km. Těch 15 a více je zase rychlá jízda nebo topení/klimatizace u aut před rokem 2013 a typů bez tepelného čerpadla.
Pár čísel od výrobce
e-Golf (2014) baterie 24,8kWh
Pár čísel od výrobce
e-Golf (2014) baterie 24,8kWh spotřeba 12,7kWh dle NEFZ dojezd až 190km.
(Čistě teoreticky 24,2/12,7=190,6km – tomu rozumím)
Nový e-Golf (2017) baterie 35,8kWh spotřeba 12,7kWh dle NEFZ dojezd až 300km.
(Čistě teoreticky 35,8/12,7=281,9km – tomu už rozumím méně. Tady se výrobce sekl o 18km, tedy o 6%?)
15kWh/100km by u mě znamenalo při U=330V průměrně 45A.
15kWh/100km by u mě znamenalo při U=330V průměrně 45A. Ale takové a vyšší hodnoty vidím jen při jízdě do kopce a při akceleraci. Na udržení 60km rychlosti po rovině mi stačí 18A (6kW)! 10kWh/100km po okrskách není vůbec nesmysl.
Pod 15 kWh/100 km se mi včera podařilo udržet e-NV200
Pod 15 kWh/100 km se mi včera podařilo udržet e-NV200 (elektrickou dodávku) na trase Vystrkov – Brno a zpět do kopců do Žďáru. Nechtělo se mi věřit … Ale zase na druhou stranu – s e-NV jezdíme normálně po ČR, takže jsme vytrénovaní (na Vystrkově jsem to vynuloval, takže je to pravda). V Brně jsem byl někde přes 13 kWh/100km. Tohle jsem ještě nikdy nedal s „krabicí“.
To sem se onehda snazil vysvetlit mistnim pablbum s Kia Soul
To sem se onehda snazil vysvetlit mistnim pablbum s Kia Soul EV…marne
Ty jsi pablb.
Ty o tom čteš na webu, my v tom jezdíme.
Ty jsi pablb.
Ty o tom čteš na webu, my v tom jezdíme.
Egolf 2015 24kwh.Najeto 1700km sporeba podle palubaku 14.0
Egolf 2015 24kwh.Najeto 1700km sporeba podle palubaku 14.0 kwh.Mix vseho mesto dalnice okresky.
Priklady spotreb:
130km/h dalnice 16.3 kwh Mlada boleslav – liberec.Spatky 15.4kwh.
Okreska Mlada boleslav – melnik spotreba 11.6 kwh.
Takze asi tak pane.
Pres vikend jsem mel pujceny ze Synot Auto Zlin BMW i3. Jezdil
Pres vikend jsem mel pujceny ze Synot Auto Zlin BMW i3. Jezdil jsem v okoli Luhacovic. Bez Eco nebo Eco+ modu. Dostal jsem se na 12,9 kWh/100km. Naprosto pohodovou jizdou. Dojezd podle palubniho pocitace jsem mel 222 km. Proste elektroautama se da jezdit za super spotrebu, pokud clovek pouziva hlavu a predvida situace. Auto sedelo v kopcich kolem Luhacovic skvele, akcelerace auta je bonus, pro me to neni to nejdulezitejsi. Bavilo me bavit se s lidma, kdyz jsem nekde zastavil, nejlepsi osveta je na nazorne ukazce.
Mam pocit, ze vetsina zde prispivajicich ma teoreticke povedomi o spotrebe elektroaut … bohuzel.
Taky ji budu mit pujcenou po mesici ve egolfu 🙂
Taky ji budu mit pujcenou po mesici ve egolfu 🙂
Tak to me hodne zajima srovnan VW a BMWi. BMW je, po mem
Tak to me hodne zajima srovnan VW a BMWi. BMW je, po mem kratkem testovani, supr, fakt supr. Zkousel jsem Leaf a Kiu, ale i3 je proste o hooodne vys. Ano, ma svoje mouchy: nemoznost dat nohu „z plynu“ kvuli okamzite silne rekuperaci (moje blbost, ze jsem nedal Eco mod, kdy je rekuperace slabsi), pro me nevhodne umisteny volic rezimu (proc to neni formou tlacitek vedle „joysticku“?), otevirani zadnich dveri (nutnost otevrit predni dvere a tim padem jsou i predni dvere vetsi a tudiz parkovani blizko jineho auta je problem). No, ale to je asi vsechno 😉 BMW je jina kategorie – zpracovani vnitrku, vnejsku – vse precizni; vyhled; ovladatelnost; akcelerace; perfektne padnouci sedacky; intuitivni bohate menu na vedlejsim displeji; pocit jistoty atd. … plus super debaty s lidmi v Luhacovicich „a to fakt jezdi na elektrinu a fakt se to da nabit z 220 zasuvky? Jezismarja, to je uplne tichy, to uz je vazne nastartovany? …“.
Chlapum ze Synot Auto patri velky dik, ze davaji moznost pujcit si i3 a tim padem daji moznost sirit povedomi o elektroautech.
A vzkaz tem, kteri pisou o chlupate dece v i3 -> zadna chlupata deka nikde v aute neni. Materialy pouzite na sedackach jsou velice prijemne a jako „deka“ vypadajici palubka je ve skutecnosti nekolik desitek recyklovanych PET lahvi, cimz se klade jeste vetsi duraz na ekologii … a navic to, ze palubka vypada jako „chlupata deka“ znamena to, ze nejsou zadne odrazy svetla v prednim okne.
Vsichni majitele i3 – uzivejte si super auto!
Take mi tam i3 ochotne pujcili a musim rict ze to bylo velmi
Take mi tam i3 ochotne pujcili a musim rict ze to bylo velmi prijemne jezdeni. Nohu z plynu lze sundat po zapnuti tempomatu (jen skoda ze v pujcenem voze nebyl adaptivni, rozhodne bych si za nej pri koupi priplatil). Svezli jsme i majitele tesly S a byl prekvapen jak i3 akceleruje i do kopce v plnem obsazeni.
Ty zadni dvere jsou pravda trochu neprakticke, nebo si na to musite zvyknout (vzycky me udivovalo proc spolujezdci vzadu nevystupuji kdyz jsme nekam dojeli – nikdo je nepustil ven 🙂
Docela prakticky je predni ‚kufr‘ – schranka na kabely, nemusite je tahat ze zadniho kdyz vezete plno bagaze.
Moc se mi libilo jak dokaze jet i do hodne prudkeho stoupani treba i velmi pomalu/zastavit/pozvolna se rozjet, se spalovakem a manualni prevodovkou by to odnesla spojka.
Dynamika auta je perfektni, trasy kde se casto strida 50 v obci s 90 se daji diky okamzite akceleraci jezdit za kratsi cas, nemluve o predjizdeni, ktere se da zkratit na minimum.
Bjorn měl s Boltem spotřebu 9 něco, ale asi moc nespěchal
Bjorn měl s Boltem spotřebu 9 něco, ale asi moc nespěchal 😉
https://www.facebook.com/BjornsTesla/posts/654460468080418
Tak to vypadá, že egolf má celkovou kapacitu baterie 35,8 a
Tak to vypadá, že egolf má celkovou kapacitu baterie 35,8 a využitelná bude okolo 30.
Nebo už to koncern uvedl někde přesně?
e-Golf MY16: 24,2 / 21,8 kWh
e-Golf MY17: 35,8 / 31,5 kWh
e-Golf MY16: 24,2 / 21,8 kWh
e-Golf MY17: 35,8 / 31,5 kWh
Děkuji
Děkuji
Zajímavé čísla.
Z na webu VW, v prospektech, ani návodu
Zajímavé čísla.
Z na webu VW, v prospektech, ani návodu jsem se nic takového nedočetl.
Když předpokládám, že 21,8 a 31,5kWh je využitelná energie v bateriích pro jízdu, pak se 190 a 300km dojezdu už vůbec nedopočítám.
Z jakého to máš zdroje? (odkaz?)
Původně z nějakého německého webu, ale píše o tom
Původně z nějakého německého webu, ale píše o tom například i Pedro Lima zde:
Ano, je to tam.
Ale nevím, jak jsou tyto informace
Ano, je to tam.
Ale nevím, jak jsou tyto informace relevantní. Lima tam mimo jiné uvádí spotřebu 11,9 (oficiální údaj VW je 12,7kWh) taky uvádí, že auto umí dobíjet 7kWh (interní nabíječka přes Wallbox) – což by znamenalo nabíjení 2x16A (tedy minimálně přes dvě fáze), což jsem se taky nikde jinde nedočetl.
Díky.
Ano nový e-Golf má (pro mne nepochopitelnou) interní
Ano nový e-Golf má (pro mne nepochopitelnou) interní nabíječku 2x16A! Tedy ne 1x32A ani 3x16A…..jakej to má důvod mi vůbec není jasné.
3 fáze budou, až je donutí konkurence. Prostor na třetí
3 fáze budou, až je donutí konkurence. Prostor na třetí modul nabíječky tam prý mají.
Jestli oni nepočítají tu třetí fázi na ostatní
Jestli oni nepočítají tu třetí fázi na ostatní spotřebu domácnosti. Pokud obsadím všechny tři fáze na nabíjení EV, tak to můžu shodit rychlovarkou. 😉
Důvod je naprosto jasný. Kdo má doma tři fáze 32A? Skoro
Důvod je naprosto jasný. Kdo má doma tři fáze 32A? Skoro nikdo. Ale jistič 3x16A má skoro každej. Takže plnými 7 kW bude moct nabíjet kdekoliv. Kdežto s 1x32A už jen tak někde nenabijete.
A ta interní nabíječka má externě vyvedené oba vstupy?
A ta interní nabíječka má externě vyvedené oba vstupy? Lze tedy budto zapojit paralelně obě nabíječky na jednu fázi nebo každou nabíječku extra na dvě fáze?
S tou dvoufázovou nabíječkou je to už opravdu potvrzeno,
S tou dvoufázovou nabíječkou je to už opravdu potvrzeno, platí tak 2x16A. Udávanou spotřebu nemám osobně potřebu řešit. Jinak ale tento facelift 7čkové řady Golfu trochu zlepšil aerodynamiku. Na druhou stranu nová baterie je zase asi o 30kg těžší.
Zájemce bude mít vybraný model v garáži do jednoho dne od
Zájemce bude mít vybraný model v garáži do jednoho dne od zaplacení.
—
Otázkou je, kolik dní uplyne mezi objednáním a zaplacením. Pochybuji, že Alza resp. VW CZ budou mít skladem všechny možné varianty – stačí se podívat do konfigurátoru. Takže napřed si zákazník auto objedná, pak bude x týdnů čekat, pak teprve zaplatí a do jednoho dne má auto v garáži.
Když si budeš moct vybrat jen z 5 ti aut skladem, tak to
Když si budeš moct vybrat jen z 5 ti aut skladem, tak to bude brnkačka. Jinak se budeš muset otravovat u dýlera a počkat si.
Nebo tak jak píšeš. Ovšem to je docela dost omezující.
Nebo tak jak píšeš. Ovšem to je docela dost omezující. Třeba barva, z té se jak se říká „nestřílí“, ale když už do toho dá člověk skoro milion, tak už bych to bral jedině s tepelným čerpadlem a LEDkama.
jěště 8 let a paráda
we.we.we
jěště 8 let a paráda
we.we.we rozhlas.cz/radiowave/wavenews/_zprava/do-roku-2025-bude-vsechna-pozemni-doprava-na-elektrinu-rika-studie-ze-stanfordu–1726973
To říkejte těm legacy zařízením, řekněte to Českým
To říkejte těm legacy zařízením, řekněte to Českým Dráhám s jejich padesátiletými motoráky… Drátifikace se nestihne, přestavby na baterie také ne. bateriové vozy se zkoušely a zase se od nich upustilo.
Jinak úplně stačí odstranit předek adresy, nemusíte psát we we we jenom to zdržuje a je to z technologického hlediska naprosto zbytečné, jenom malé množství serverů to dnes pro správnou funkčnost vyžaduje.
Technicky je to možné, prakticky tato situace nastane mnohem
Technicky je to možné, prakticky tato situace nastane mnohem později. Pro kamiony jsou baterie na delší vzdálenost nesmysl, pro ně bude potřeba natáhnout troleje na dálnice a baterie využít jen na dojezdy. Troleje nad dálnicemi ničemu nevadí, nadrozměrné náklady se přes dálnice stejně nevozí, protože mosty. Navíc připojení k trolejím bude praktické až po zavedení autonomního provozu.
K trolejí by se poté mohla při autonomním provozu připojit i osobní auta a to buď pomocí teleskopických trolejí nebo třeba dronu: youtube.com/watch?v=8MR6WnR-04I
technologické řešení by se jistě našlo.
Rozhodně nehrozí, že by za 10 let člověk nenašel benzínku. Za deset let se možná přestanou prodávat spalováky. Ty ale ještě dalších 15 let budou jezdit.
Zadrátovat dálnice je poněkud blbost, z podstaty provozu
Zadrátovat dálnice je poněkud blbost, z podstaty provozu pod drátem budete muset přidat dalších X dopravních značek, minimálně informujících o začátku, konci a snížené výšce drátu, pak taky stahovačku, rekuperaci, isolované úseky… Bez baterií se stejně neobjedete. Dále máte objížďky a podobně, to znamená že buď pokaždé budete muset pořád něco drátovat, nebo stejně do těch kamionů půjde baterie či dieselagregát. Nutnosti mít na palubě další zdroj se prostě nezbavíte. Baterie samy o sobě taková přítěž být nemusí.
Vizoška drona pěkná, ale takto jak je navržený je nepoužitelný na něco jiného než přímé úseky, vrtule je totiž v úrovni drátu, to znamená nebezpečí jeho poškození a zničení dronu.
Až Tesla teď ukáže svůj dálkovej Semi tahač tak se z
Až Tesla teď ukáže svůj dálkovej Semi tahač tak se z vašeho nesmyslu možná stane realita.
Až začnou ubejvat benzínky a města zakážou vjezd dízlům tak lidi zachvátí panika a pak se může stát, že to půjde ráz na ráz 😉
Podle mne, to tak nebude. Sice si to spousta lidí myslí.
Podle mne, to tak nebude. Sice si to spousta lidí myslí. Spíš je to tak že spousta lidem zmizí poslední alespoň jakš tak použitelný argument proti elektromobilům (neberte to osobně). Protože odpůrci eaut tohle často zmiňují, že náklaďáku na baterie neee. Nejdřív to samé tvrdili o samotných osobních autech, ale to už padlo dávno, tak teď se chytají stébla a tvrdí že pro tyraky se baterie také nehodí.
A přitom opak je pravdou a fakta mi dávají za pravdu. Stačí se jen podívat do historie a malinko vidět do budoucnosti.
Už teď vyrábí Čína ty velké autobusy se obrovskou baterii s dojezdem 400-500 km.
Není sebemenších pochyb, že to samé nedají do náklaďáků. Jim stačí přesně takový dojezd pak musí stejně na přestávku. Takže ujedou 400-500km pak zápasení pod trolejí a během přestávky nabíjí na další cestu.
Jasně že nic takového neexistuje. Ale to před 10 lety síť SC také nebyla.
Rozhodně bude ale levnější vybudovat síť nabíječek na parkovištích které tam budou tak jako tak, než drátovat dálnice.
A co na to vexlácký dýleři, budou prudit že je to
A co na to vexlácký dýleři, budou prudit že je to ohrožuje, nebo budou rádi rádi že se zbavěj nevýdělečnejch elektropekáčů? 🙂
Jako hlavní pozitivum shledávám v tom, že se do České
Jako hlavní pozitivum shledávám v tom, že se do České Republiky třeba dostanou i elektromobily, které tu zdejší zastoupení automobilek nenabízí. Kupříkladu Renault Zoe, nebo Fiat 500e.
Když jim Alza zajistí servis tak určitě.
Když jim Alza zajistí servis tak určitě.
Ano, mám půjčený Fiat 500e se kterým jsem už přejel ČR
Ano, mám půjčený Fiat 500e se kterým jsem už přejel ČR a nestačím se divit jeho vlastnostem! 83 kW v elektrice je prostě zážitkové auto! Jízda jak s bavorákem – sešlápneš a jseš tam! Na displeji jsem viděl i 87 kW! Prostě dojedu třeba Oktávku (koktávku, jak říká synek) a když chci, tak jí ukazuji záda. Kluci v Hlinsku ví, co dělají a já jim za to děkuji!
máš fakt ftipného synka
máš fakt ftipného synka
ted už jenom zprovoznit roboticke nabijecí stanice -baterie
ted už jenom zprovoznit roboticke nabijecí stanice -baterie na kolech se domluví s autem a dodá štávu a pak už nebide žádný problem s uviznutím
Ja
Ja
ale že to trvalo !! Člověk si chce koupit elektrofáro a
ale že to trvalo !! Člověk si chce koupit elektrofáro a nemá ani kam kliknout 🙂
Až uslyšíme alzáka: „…kup mobil, to jako elektromobil,
Až uslyšíme alzáka: „…kup mobil, to jako elektromobil, sleva z vybraných modelů až 75%…Dnes zaplatíš, zítra jezdíš! Rozumíš?“
Kdyz nabidnou neco Echt ! jdu do eGolfa nic krom Tesly stejne
Kdyz nabidnou neco Echt ! jdu do eGolfa nic krom Tesly stejne neni…
Bude Leaf 2.
Bude Leaf 2.
je Ioniq
je Ioniq
Hlavne jsem zvedav na cenu de kterou to chtej rozjet
Hlavne jsem zvedav na cenu de kterou to chtej rozjet
Cenu? No ceny vsech EV modelu jsou myslim zname. Nebo si snad
Cenu? No ceny vsech EV modelu jsou myslim zname. Nebo si snad myslis, ze ti Alzak, emzak jeden zelenej, da dotaci na nakup EV? 🙂 Spis pujde o to, ze si to auto koupis pres internet, staci par kliku a mega vprdeli, ale zase jak pisou, ti ho druhy den pristavi k baraku, coz je podle me super, protoze normalne se ceka i na dementni skodovku klidne ctvrt roku. V kratke dobe ma u me alza dalsi obrovske „+“…dalsi velke + ma diky spusteni platby v Bitcoinech. To znamena ze bych si teoreticky mohl poridit EV za bitcoiny coz zni uplne super, mozna si jednoho golfa koupim jen kvuli tomu pocitu 🙂
Auto bych takhle nekupoval. Potřeboval jsem rychle notebook a
Auto bych takhle nekupoval. Potřeboval jsem rychle notebook a neměl jsem čas se podívat na recenze ap. Za 10 dní ho měli zpátky. Sice mi strhli nějaké paníze (oni si už vždycky něco vymyslí), ale jsem rád, že jsem se toho pomalého počítadla zbavil.
Takže si nám sdělil, že si neměl čas pořádně si
Takže si nám sdělil, že si neměl čas pořádně si vybrat co chceš a proto sis svojí vinou koupil blbost, tudíž by jsi tu samou kravinu udělal i při koupi auta. Tak v tomhle už ti Alza opravdu nepomůže. 😀
Neměl jsem moc jinou možnost vzhledem k časové tísni a
Neměl jsem moc jinou možnost vzhledem k časové tísni a už dopředu jsem s tím počítal, že to možná budu vracet. Moje poučení a poselství je takové, že některé věci je potřeba si prohlédnout a osahat osobně. Dokonce bych nedoporučoval ani žádnou virtuální realitu. A pokud kupuji auto nebo něco dražšího, tak ten konkrétní kus který bych si vyzkoušel bych už asi i nejsíš chtěl.
Super zpráva.
Super zpráva.