Elektromobil Honda Fit EV využije pokročilé baterie Toshiba

Elektromobil Honda Fit EV se představil na v Los Angeles ve své finální výrobní verzi. Předtím byl k vidění i ve . Honda Fit EV bude od léta 2012 k dispozici v Japonsku a USA, ale pouze k pronájmu. Technickou zajímavostí elektromobilu je využití baterií .

Toshiba se chce v následujících letech uchytit jako klíčový dodavatel komponent pro elektrická auta – právě díky SCiB bateriím.
foto: Toshiba

Už v roce 2010 ohlásila, že pracuje na SCiB bateriích využívajících lithium-titanátové nanokrysaly pro Mitsubishi. Ta je využívá v elektromobilech Mitsubishi iMiEV a . Nakonec je využije také . V prosinci 2010 proběhlo první testování.

Právě po intenzivním testování v reálných podmínkách provozu Honda zvolila baterie Toshiba. Jsou výjimečné tím, že umožňují velmi rychlé dobíjení a velmi dlouhou životnost. Navíc jsou odolné proti nízkým i vysokým teplotám.

Podobné baterie vyrábí také společnost . Pracoval tam na nich také český vědec , který ve výzkumu pokračuje také v ČR (viz. rozhovor). Výhodou je i efektivnější zpětné dobíjení (rekuperace). Článek SCiB o energii 20Ah lze dobít na 80% kapacity během 15 minut a na 95 % během dalších tří minut.

SCiB baterie také produkují výrazně méně tepla proti jiným typům li-ion baterií, díky tomu je možné zcela se vyhnout chlazení baterie. Běžná životnost je kolem 4000 plných cyklů.

Honda pochopitelně tvrdí, že tyto baterie bude využívat také u svých budoucích elektrických aut.

3 Comments on “Elektromobil Honda Fit EV využije pokročilé baterie Toshiba”

  1. Mě přijde 4000 hlubokých
    Mě přijde 4000 hlubokých cyklů málo. V souvislosti s touto technologií se mluvilo o desítkách tisíců cyklů. Vždyť i současné používané špičkové NMC „lipolky“ deklarují pokles kapacity na 80% až po 10000 hlubokých cyklech nebo až po 40000 cyklech s 50% DOD.

Napsat komentář