Mitsubishi využije v elektromobilech baterie Toshiba SCiB

byla první automobilka, která spustila sériovou výrobu moderních . Model se okamžitě stal hitem v i v zámoří. Budoucí modely budou ještě lepší, a to díky SCiB od .   

foto: Toshiba

Mitsubishi využije baterie Toshiba SCiB ve dvou „nových“ modelech, a to i-MiEV a Minicab-MiEV. Vzhledem k tomu, že i-MiEV už je na trhu téměř dva roky, dá se očekávat jeho brzký redesign. O Minicabu se spekulovalo již dříve – teď je jeho příchod jistý.

elektromobily Mitsubishi Minicab MiEV

SCiB baterie jsou průlomové , které se vyznačují vysokou bezpečností a životností, rychlým dobíjením i vybíjením při nízkých teplotách a o něco vyšší kapacitou než jiné rozměrově srovnatelné li-ion baterie.

Těchto charakteristik mohla dosáhnout mimo jiné díky využití (Li4Ti5O2) v anodě. SCiB dokáže ustát přibližně 2,5x více nabíjecích a vybíjecích cyklů než typická lithiová baterie.

S pomocí standardu je možné na 80 % dobít SCiB baterii během 15 minut, na 50 % za 10 minut a na čtvrtinu během pěti minut. Vyšší efektivní kapacita než u běžné lithiovky znamená, že je baterii možné využívat déle před nutností dobití.

To v kombinaci s velmi efektivním regenerativním brzděním umožní podle Toshiby až 1,7x vyšší dojezd než, opět, „typická lithiovka“. Jinými slovy, baterie budou levnější, protože menší a zároveň bude možné ušetřit hmotnost a místo v samotných . A to znamená opět i snížení ceny elektromobilu.

Navíc mají SCiB baterie výhodu i v tom, že mohou operovat až při teplotách -30 °C. Nové baterie se budou vyrábět prefektuře Niigata v severozápadním . Ta byla spuštěna teprve v únoru letošního roku. SCiB baterie nahradí v iMiEV doposud využívané li-ion baterie GS Yuasa LIM.

tisková zpráva

7 komentářů u “Mitsubishi využije v elektromobilech baterie Toshiba SCiB”

  1. Zdravím,
    myslím, že nás

    Zdravím,
    myslím, že nás čeká co se baterií týče ještě rychlý vývoj.
    Počet cyklů těchto Li4Ti5O2 baterií se počítá už na desetitisíce… Myslím, že i počet cyklů u LiFePO4 je už dostatečný (jednotky tisíců). Rozhodující bude podle mě životnost baterie – časová. T.j. chemická stálost článků.
    Pokud baterie za cca 3 roky začne odcházet bez ohledu na počet cyklů tak to není dobré… LiFePO4 v tomto nejsou moc dobré. Li-polymerové jsou na tom o moc lépe. Jak je to s Li4Ti5O2 nevím. A napětí čl. mají cca 1,5V.

Napsat komentář