Nissan už v listopadu představil detaily nové generace elektromobilu Nissan Leaf. Teď stejnou novinku, tedy Leaf 2013, představuje i v USA. Rozdílů mnoho není, až na ten jeden zásadní – ve Spojených státech prodávaný nový elektromobil se bude vyrábět přímo na kontinentu, nikoliv dovážet z Japonska.
foto: Nissan
V USA (továrna Smyrna, Tennessee) vyráběný Nissan Leaf je prakticky totožný s tím, který automobilka Nissan prezentovala už na konci roku 2012. Hlavní novinkou je třetí, nejlevnější stupeň výbavy S, který doplňuje už existující SV a nejvyšší SL.
Nissan zatím bohužel neohlásil ceny nové generace, což nejspíš učiní teprve na autosalonu v Detroitu. V Japonsku už je ale odhalil a pokud bychom udělali jednoduchý přepočet kurzu měny, vyšlo by, že nejlevnější S verze bude v USA stát $31 500 před vládními dotacemi.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: elektromobil Nissan Leaf s menším podílem vzácných kovů
VIDEO: Nissan Leaf 2013 je lehčí a výkonnější auto
VIDEO: elektromobil Nissan Leaf jako ideální auto pro rodinu
Vzhledem k tomu, že v tomto roce se očekává zvýšení dotace ze $7500 na rovných $10 000, mohla by pak cena klesnout až na $21 500. A v Kalifornii, kde má stát vlastní program dotací pro elektrická auta zvaný CVRP, pak dokonce až na $19 500 (390 000 Kč).
Hlavní vylepšení nové generace spočívá v rychlejší palubní dobíječce. Její výkon stoupl z 3,3 kW na 6,6 kW, což efektivně snižuje dobíjecí časy z 220 V o polovinu. Z 0 na 80 % kapacity tak u jakékoliv zásuvky dobijete během čtyř hodin. Tomuto vylepšení trochu podpopává nohy fakt, že je dostupné až u verzí SV a SL, u S je k dispozici pouze 3,6 kW palubní nabíječka.
Výrazně přepracované je u nové generace elektromobilu Leaf vytápění. Právě tohle je jeden z mála výrazných nedostatků původní generace, na který si ostatně stěžoval i první majitel Leafu v ČR při svém popisu zkušeností po 20 000 najetých km. Nyní tedy Leaf přichází i s vytápěnými sedačkami vpředu a vzadu.
Pouze u nejvyšší verze SL je v základní výbavě k dispozici také zástrčka pro rychlodobíjení, LED světlomety, 17″ hliníková kola s pneumatikami 215/50R17 Michelin Energy Saver , fotovoltaický spoiler, mlhovky a pár dalších serepetiček. Většinu těchto věcí je ale pochopitelně možné dokoupit také pro nižší stupně výbavy, ovšem za tučný peníz.
Auto je stále vybaveno 24kWh baterií, na kterou ale ujede o 14 % delší vzdálenost – díky optimalizaci pohonu, především výraznému snížení jeho hmotnosti a hmotnosti celého vozu. Oficiální certifikovaná dojezdová vzdálenost v USA by tak měla činit kolem 83 mil (133 km).
Na baterii je 8 let či 100 000 mil (160 000 km) záruka. Motor synchronní AC má výkon 80 kW (107 koní). Zvětšil se i zavazadlový prostor v kufru na 680 litrů a až 850 litrů se sklopenými zadními sedačkami.
Auto bude dostupné v sedmi barevných provedeních exteriéru: Brilliant Silver, Metallic Slate, Super Black, Cayenne Red, Glacier White, Pearl White a Blue Ocean. Al Castignetti, vysoký představitel amerického Nissanu, v tiskovce uvedl, že všechna vylepšení jsou podložena požadavky zákazníků.
Nissan Leaf je sice v USA stále nejprodávanější elektromobil, ale za rok 2012 se jej neprodalo ani 10 000 kusů. Své štěstí zkouší navíc v téhle oblasti také Ford s modelem Ford Focus Electric, kterému se nevede úplně špatně.
Jak to bude vypadat s
Jak to bude vypadat s Evropskou verzi? Rozjede se ta vyroba v UK nebo ne? Je nejaka moznost, ze by auto umelo MENNEKES standard?
Ano, výroba v Sunderlandu v
Ano, výroba v Sunderlandu v Británii se rozběhne během začátku tohoto roku. Mennekes je velmi pravděpodobná volba.
Pozn. Mennekes je Německý
Pozn. Mennekes je Německý výrobce konektorů, který stojí za typem konektoru VDE-AR-E 2623-2-2, který se stal „evropským standardem“, vlastní nabíjecí standard je IEC 62196-x.
Důležité však je, že jak Americký/japonský tak Evropský konektor používají totožný komunikační standart SAE J1772 pro komunikaci mezi autem a nabíjecím kabelem. Takže fakticky stačí v Leafu jen vyměnit konektor a je to, případně používat redukci na kabel.
Díky za podrobné
Díky za podrobné doplnění. 🙂
Parada, tato informace se
Parada, tato informace se hodi:).
Diky!
…tak budeme držet palce,
…tak budeme držet palce, čím větší prodané objemy, tím rychleji padající ceny a tvořící se trh ojetin!