Dva roky po zahájení prodejů elektromobilu Nissan Leaf automobilka Nissan v malém americkém městečku Smyrna, Tennessee, otevřela největší továrnu na li-ion baterie v USA. Po spuštění výroby elektromotorů jde o další krok v přípravě na rozjezd výroby “amerického” Leafu počátkem roku 2013.
foto: Nissan
Nissan má po celém světě pouze tři tyto obrovské továrny. Zda ovšem najdou využití je otázka. Až dosud prodal Nissan celkem 46 000 elektromobilů Leaf po celém světě, z toho 18 000 jen v USA.
Rozjezd výroby nového modelu v americké a britské továrně má zajistit jak snížení ceny, tak zlepšení parametrů elektrického vozidla. A tím i vyšší zájem spotřebitelů. Přisadil si samozřejmě i Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: z elektromobilů Nissan Leaf vznikl obří hudební nástroj
VIDEO: elektromobil Nissan Leaf jako ideální auto pro rodinu
“Otevření americké továrny je důležitým krokem v celkové strategii Nissanu směrem k udržitelné mobilitě na celém světě,” řekl. A dodal, že Nissan je dnes lídrem v oblasti aut s nulovými emisemi a zároveň jedním z největších výrobců elektromobilů a baterií ve Spojených státech.
Továrna dokáže – dle poptávky – vyrábět až 200 000 baterií ročně. Tyto baterie budou sloužit jak pro Leaf, tak i pro další budoucí plně elektrické modely Nissan/Infiniti.
Otevření továrny znamená i ekonomické oživení regionu, když zaměstnává 300 pracovníků. Celkově by tovární komplex mohl zaměstnávat až 1000 lidí. A pracovní místa ve strojírenství a výrobě jsou něco, co dnešní Amerika potřebuje jako sůl.
Do roku 2015 chce Nissan vyrábět 85 % veškerých produktů značek Nissan a Infiniti určených pro americký trh v Severní Americe. Cílem je lokalizovat produkci klíčových modelů.
Carlos Ghosn, general
Carlos Ghosn, general Nissanu, ve filmu Revenge of electric car rekl neco v tomto smyslu: V zadnem pripade neminim vyvolavat na trhu s elektromobily konkurencni soutezive prostredi. Ostatni jeste nezacali. Kazdy den, kdy budou otalet je plus pro nas.
A co recyklace lithia za
A co recyklace lithia za akumulátorů, už se vyřešila nebo to pořád vyhazujou?
Ano, recyklace akumulátorů
Ano, recyklace akumulátorů je již vyřešena. Např. Nissan využije použité baterie z Leafu ke skladování elektřiny.
Ake spotrebitele chapoou
Ake spotrebitele chapoou budoucnost, jenomze oproti automobilkam pozdaduji normalni ceny, tedy nekrmit manazery vic nez je nutne. Coz ale nechcou pripistit manazeri, takze manazeer nic neproda(az na benzinak) a spotrebitel nema co koupit(az na benzinak).
-Cena hi-tech technologijí
-Cena hi-tech technologijí která je nutná pro výrobu není levná a to ještě když připočítáte suroviny u kterých jde s poptávkou cena nahoru, protože poptávka převyšuje nabídku .
-Nebo si snad někdo najivně myslí že se dá kvalitní články pro akumulátory vyrábět někde na koleně ve stodole . Je nutně vytěžit a k tomu účelu postavit (chemické) továrny, které dokáží chemicky vyčistit základní surovinu pro výrobu (nečistoty rapidně snižují kvality vyrobených článků).
-Pro řídicí elektroniku a BMS je nutné kvalitní výkonné polovodiče, které dokáží přenášet vysoké výkony s malými vnitřními odpory nezpůsobujícími tepelné ztráty které jsou také nákladné.
-Proto si myslím že cena elektromobilů nebude v budoucnu razantně nižší.
Pokut se nepodaří najít jiné technologie s méně nákladnými základními surovinami pro výrobu .Rád bych se mýlil .
Masová výroba = Nižší
Masová výroba = Nižší náklady, nižší výrobní cena , lepší cena pro koncového zákazníka
Jenže nic s toho nebude jestli spotřebitelé masově nepochopí že elektromobil má smysl a budoucnost v individuální dopravě.