Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-EAUTO
Luxusní hybrid Infiniti EMERGE-E
Výroba Chevroletu Volt přerušenaAUTO
Výroba Chevroletu Volt přerušena
GM a PSA uzavírají alianciPRŮMYSL
GM a PSA uzavírají alianci
Syntetický benzín za 8 Kč/l, bez emisíVĚDA
Syntetický benzín za 8 Kč/l, bez emisí

Toyota Prius do zásuvky začíná jezdit ve Štrasburku

Jan Horčík - 27 Duben 2010

Toyota ve spolupráci s francouzskou energetickou společností EDF a městem Štrasburk dnes spustila velký pilotní projekt praktického používání plug-in hybridních vozů ve Štrasburku. Projekt zahrnuje cca 100 hybridních aut do zásuvky, včetně příslušné dobíjecí infrastruktury, které budou využívat organizace z veřejné i soukromé sféry ve Štrasburku a okolí. Hybrid.cz obrázky Toyota Prius Plug-in Hybrid - Štrasburk EDF dobíjecí stanice auto do zásuvky
Tento projekt je součástí většího, celosvětového projektu společnosti Toyota, který bude zahrnovat celkem 600 hybridních vozů Prius Plug-in používaných mj. v Japonsku, USA, Kanadě a Austrálii.

Hlavním cílem společnosti Toyota je dále zkoumat technologie a vlastnosti vozů PHV. V partnerské spolupráci firem EDF a Toyota se na podzim 2007 uskutečnily evropské silniční testy vozů PHV ve Francii a o rok později se rozšířily i na území Velké Británie.

Spolupráce s energetickou sférou

Cílem EDF je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení vozů PHV. Pilotní projekt umožní získat od zákazníků cenné názory k této nové koncepci v rámci příprav na širší komerční využití v budoucnu.

Hybrid.cz obrázky Toyota Prius Plug-in Hybrid - Štrasburk EDF dobíjecí stanice auto do zásuvky

EDF za podpory své filiálky Electricité de Strasbourg (ES) bude v rámci projektu spolupracovat po technické a finanční stránce se všemi zúčastněnými subjekty, které zřídí více než 150 dobíjecích míst v domácnostech uživatelů, na soukromých parkovištích partnerských organizací, na parkovištích pro veřejnost i podél veřejných komunikací. Některá vozidla budou používat inovativní systém dobíjení, jehož autorem je EDF. Tento systém sleduje komunikaci mezi elektrickou zásuvkou a vozem, a tak při dobíjení garantuje maximální bezpečnost.

Dalším cílem je usnadnit identifikaci vozidla a fakturaci za odebranou elektřinu. Do programu se zapojí i německý poskytovatel elektřiny EnBW (Energie Baden-Württemberg AG, EDF Group), díky kterému se projekt rozšíří do spolkové země Bádensko-Württembersko, kde se bude využívat deset vozů PHV a kde bude zavedena příslušná dobíjecí infrastruktura.

Jako partner pilotního projektu si město a městská oblast Štrasburk pronajme pět vozů PHV. Štrasburk již zajistil zřízení veřejných dobíjecích stanic a dobíjecích míst podél veřejných komunikací, a též finančně podpoří místního poskytovatele služby sdílení vozů při pronájmu tří vozidel PHV. Zbývající vozidla budou pronajata nejrůznějším veřejným institucím a soukromým společnostem.

Nízké emise, levný provoz

V případě organizace ADEME tento projekt spadá do programu „ukázek výzkumu“, jehož smyslem je testovat technologie budoucnosti umožňující snižovat emise skleníkových plynů. Automobilový průmysl dnes musí řešit zásadní problémy a hledat alternativy k tradičním spalovacím motorům. Tento program je jedním z jedenácti projektů vybraných v rámci poptávky Fondu pro financování pilotních projektů pro vozidla s nízkými emisemi, zahájených organizací ADEME v roce 2008. Tento experiment v podmínkách reálného provozu je zásadní nejen k ověření funkčnosti použitých technologií, ale i jejich přijetí běžnými uživateli a přípravě na budoucnost.

Hybrid.cz obrázky Toyota Prius Plug-in Hybrid - Štrasburk EDF dobíjecí stanice auto do zásuvky

Ve vozech s plug-in hybridním pohonem je použita technologie plně hybridního pohonu Toyota, je však rozšířena o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. PHV automobilky Toyota přináší „to nejlepší z obou světů“: na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí s nulovými emisemi CO2 a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase PHV funguje jako běžný vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody plně hybridní technologie Toyota, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a výtečné jízdní výkony.

Toyota očekává, že PHV dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti. Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid postavená na modelu Prius třetí generace je vybaven lithium-iontovými akumulátory a vypouští pouhých 59 g CO2/km v kombinovaném cyklu dle nových evropských norem.

Krok k trvale udržitelné mobilitě

„Hybridní technologii Plug-in chápeme jako klíčový krok na cestě k trvale udržitelné mobilitě,“ uvedl dnes Takeši Učijamada, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation (TMC). „Vůz PHV vycházející z plně hybridního systému pohonu Toyota je tou nejpraktičtější cestou k intenzivnějšímu využívání elektřiny v osobní dopravě. Nyní musíme prozkoumat přijetí této nové technologie na trhu, a tak při příležitosti dnešního zahájení ve Štrasburku s radostí spouštíme náš celoevropský program limitovaného pronájmu. V rámci tohoto programu poskytneme 200 vozů vybraným zákazníkům z veřejné i soukromé sféry v 18 evropských zemích.“

Hybrid.cz obrázky Toyota Prius Plug-in Hybrid - Štrasburk EDF dobíjecí stanice auto do zásuvky

Henri Proglio, předseda představenstva a generální ředitel EDF, dále vysvětlil: „Máme v plánu využít inovační potenciál EDF k vývoji elektromobilů a zajištění trvale udržitelné mobility s nižší mírou znečištění. Pro EDF je dnes zahájený pilotní projekt s Toyotou, městem Štrasburk, agenturou ADEME a dalšími partnery a uživateli hned trojnásobnou světovou premiérou. EDF je pyšná na to, že se může zúčastnit skvělého průmyslového projektu, který staví na zkušenostech výrobce, poskytovatele energie a veřejných organizací.“

Roland Ries, starosta města Štrasburk a viceprezident pro městskou oblast zodpovědný za dopravu, k tomu uvedl: „Jménem města a městské oblasti bych rád vyjádřil potěšení z toho, že budeme v následujících třech letech místem realizace tohoto jedinečného experimentu. Projekt hybridního vozu Plug-in ve společné režii firem Toyota a EDF ukazuje, jak je dnes důležité aplikovat technické objevy a pokrokové iniciativy v oblasti udržitelného rozvoje. V případě Štrasburku se nejedná o první akci tohoto druhu. Moderní a pohodlná tramvajová doprava a infrastruktura přátelská vůči cyklistům zavedená před více než 20 lety již vydobyla městu postavení průkopníka. Nyní bychom si velice přáli, aby Štrasburk pokračoval na zvolené cestě a účastnil se dalších pokrokových akcí, jako je tato v oblasti trvale udržitelné dopravy. Štrasburk má povinnost udržet si své zvláštní postavení, kterého se v této oblasti těší, a to v rámci Francie i celé Evropy.“

tisková zpráva
Žádné hodnocení
 

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články

HRY, HERNÍ KONZOLE
Fallout 3 New Vegas recenze