V polovině roku 2006 se americká automobilka General Motors, s desetiletým zpožděním proti japonskému kolosu Toyota (ale i proti Hondě nebo Fordu), vrhla do světa hybridů. Se svým prvním hybridním pohonem ale velkou díru do světa alternativních pohonů neudělala. Dnes na ženevském autosalonu ústy svého ředitele Ricka Wagonera představila automobilka GM druhou generaci svého hybridního systému.
Nová generace hybridního pohonu půjde do výroby v roce 2010. Využívá lithium-iontových baterií, které jsou o 24% menší než současné NiMH baterie. Váží o 40% méně a dávají o 33% více energie. Nový GM Hybrid systém má proti první generaci mnoho dalších výhod. Především jej lze využít v celé řadě různých automobilů. Nabízí vyšší dojezd i vyšší výkon. Dokáže zastavit klasický motor, ať už dieselový, benzinový nebo flex-fuel, kdykoliv jej není potřeba (v zácpě, na křižovatce). GM tvrdí, že spotřeba nového typu hybridního pohonu by měla být zhruba o 15-20 % nižší než u konvenčních pohonů se srovnatelným výkonem.